Kompromissi:Lukematta aikaisempia viestejä:
Osta 1000cc -> Kuolet 6kk:n sisällä
Osta 600cc -> Et kuole ja sinusta tulee parempi kuski
![]()
(oliko jo?)
Osta > 1000 cc -> kuolet sitten kun kuolet mutta nautit siihen asti
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kompromissi:Lukematta aikaisempia viestejä:
Osta 1000cc -> Kuolet 6kk:n sisällä
Osta 600cc -> Et kuole ja sinusta tulee parempi kuski
![]()
(oliko jo?)
+1 tälle.Varmasti 1000cc pyöräkin käy ensipyöräksi, jos vain malttaisi ottaa iisisti kaasun kanssa (mikä tuppaa olla vaikeaa).
Itse olen pärjännyt kusiaisella 6 vuotta, enkä tarvitse vieläkään isompaa.
Mutta niinhän se on. Tonninen pitää olla, voi sitten näyttää suoralla, että kyllä mä osaan kovaa ajaa. Ja tosiaan ei tarvitse enää vaihteiden kanssa pelata, moottoripyörällä kun on hauska ajaa yhdellä vaihteellaKaikkeen tehoon tottuu suoralla tiellä.![]()
Mielipideasioita... Niitä täällä foorumilla on miljoona erilaista.
Itse ehdin ajaa Super Dukella n. 30000 km, joten muutamia huomioita:Hei ja iso kiitos kaikille vastanneille! Mielipiteitä oli monia ja niitä tarvitsinkin. Kortti on huomenna taskussa. (KUN ajokoe menee hyvin). Olen ajanut ajotunnit bmw gs 800 kuutioisella pyörällä. Pyörä tuntuu helpolta käsitellä mutta vääntöä mielestäni puuttuu kaupunkiajeluun. Olen lukenut aika ahkeraan arvosteluja/koeajoja lehdistä ja youtubesta. Olisi tarkoitus to,pe,la ajaa koeajoja seuraavilla pyörillä: Honda cb1000r, ktm super duke, ktm supermoto 990, kawasaki z1000 2010, Suzuki gsx-r 750.. Ulkonäön puolesta valitsen super duken/cb1000r, tunteen puolesta cb1000r. Ajettavuus ratkaisee sekä muutamaa noista en ole nähnyt livenä läheltä.
Pääsen huomenna ajelemaan muutaman tunnin kawa 500 (perus putputin, mallia en muista). bmw tuntuu ihan ok mutta en omiin ajoihini ostaisi. reissuun/soratie varmaan ok, mutta puuttuu ulkonäkö/äänet/vääntö alhaalla..
Jotkut ihmettelevät miksi niin tehokas, haluan pyörältä ulkonäköä eniten, sit ajettavuus ja käyttötarkoitus. Ikävä kyllä en löydä 600cc nakupyöriä mitkä miellyttävät silmää. Jos jostain syystä gsx-r tuntuukin että tää on mun juttu vaikka ei ehkä paras ruuhkassa niin silloin varmaan päädyn 750cc paremman väännön takia, 1000cc taitaa olla hieman raskaampi kaupungissa käännellä vaikka vääntöä löytyy ja uudemmissa taitaa olla jokin tehon vaihto namiska 3 eri tasoa?
Taas kiireessä sekava teksti, kirjoittelen vkl koeajojen jälkeen lisää.. ps. Honda 600rr vai gsx-r 750? vm.2008->
Ootko ihan tosissas? Luuletko et sulla lähtee se tonninen lapasesta ku sellasen hommaat? Ite oon vissiin vähän vajaa ku hommasin seitsemän vuoden tauon, (silloin ajettu mopolla) tonnisen kyykyn. Eipä oo vielä henki lähteny, eikä oo ollu edes lähelläkään! Jos ranteessa ei oo ku kaks asentoo, niin silloin ei varmaan pyörää kannata edes omistaa.. Miksi ostaa mopo ku samantien voi ostaa moottoripyörän1000cc aloittelijalle?!!!!!Missäs se järkikulta on? Itsellä 40:s ajokausi menossa ja pyörät 350-850 ja täytyy myöntää että joskus on kiva ajaa pikkupyörällä. Viissatku ja sillä vuosi ja sitten rupeet miettiin eteenpäin.![]()
Tätä ja edellä olevaa SV1000S ehdotusta miettien niin se on aivan sama onko ainakin SV:n kohdalla se 650cc vai 1000cc. Molemmat omistaneena voin sanoo että hienoja pyöriä mutta eri tavalla. Ja jos pelkää että lähtee käsistä niin molemmat pyörät kiihtyvät 0-150km/h lähes samaa kyytiä jos alkunopeus on n.20km/h. Tietysti kun vauhti lähenee 200km/h niin eroa syntyy mutta tuskin ketjun aloittaja lähtee ensimmäisellä ajokerralla koittamaan kuinka pyörä kulkee.Ootko ihan tosissas? Luuletko et sulla lähtee se tonninen lapasesta ku sellasen hommaat? Ite oon vissiin vähän vajaa ku hommasin seitsemän vuoden tauon, (silloin ajettu mopolla) tonnisen kyykyn. Eipä oo vielä henki lähteny, eikä oo ollu edes lähelläkään! Jos ranteessa ei oo ku kaks asentoo, niin silloin ei varmaan pyörää kannata edes omistaa.. Miksi ostaa mopo ku samantien voi ostaa moottoripyörän1000cc aloittelijalle?!!!!!Missäs se järkikulta on? Itsellä 40:s ajokausi menossa ja pyörät 350-850 ja täytyy myöntää että joskus on kiva ajaa pikkupyörällä. Viissatku ja sillä vuosi ja sitten rupeet miettiin eteenpäin.![]()
![]()