• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aloittelijalle edulliset & laadukkaat varusteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panjabi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä tähän aikaan kannattaa jo käydä kyselemässä kaupoista vaikka eivät viralliset alet olekaan alkaneet.
Pahin kevään ostovillitys on selvästi ohi ja kauppiailla parempi motivaatio hintojen kohtuullistamiseen...

westbikella ihan kohtuu hintasia sinisalon kamppeita ja edellisvuoden mallit halvemmalla. Mulla ei ole kokemusta muista valmistajista mutta tähän asti ollu ainaki tyytyväinen.

Minulla on Scottin ajopuku(taitaa olla mallia Drake), Scottin omalla kalvolla. Testattu rankkasateessa, eikä mistään tullut vettä sisään. Ainoa vain, että takin taskuissa olleet kamat eivät ilmeisesti ole kalvon suojaamia, joten meni sitten yksi kappale matkapuhelimia ja lompakko sisältöineen.

Kyllä nuo ihan käypäsiä kamppeita ovat ilman Gore-Texiäkin, se hintaero Goreen on kuitenkin aika valtava, kun vertaa tuota täysin laadukasta Scottia vaikka Rukan Armaxiin.

Seuraavakin ajokampe on näillä näkymin Scottin valmistama, hyvän näköisiä laadukkaita peruskamppeita, mitä itse olen noita katsellut. Vähän jäi harmittamaan, kun pihistelin järkisyillä tuossa takissa, kun sitä olisi saanut nahkaisenakin. Eikä sitä mustaa takkia edes erota kauempaa, onko se nahkaa vai tekstiiliä.

Ajokamppeet kannattaa uusia kauden ulkopuolella, kysymällä on joka kerta irronnut isoja prosentteja, ja jos kerralla uusii isomman läjän, tulee vielä suurempi ale. Vaatiihan se massia mutta eihän tämä mitään halpaa huvia muutenkaan ole.

Niin StylMartinin saappaat mulla tällä hetkellä on, myyjä suositteli. Vedenpitävät ja helppo pukea, voin suositella. Oisko maksanu jotain 170-180 euroa. Nilkassa on lukkokiristin, ja varsi on tarrasäätöinen. Jos ei ole varaa ostaa useampia kenkiä, kannattaa ostaa heti kerralla kunnon saappaat. Se hieman tympii matkan päällä, kun vesisateen jatkuessa se rupeaa pikkuhiljaa tunkemaan nilkasta sisään se kosteus.

Vähän aihetta jälleen herätelläkseni, onkos surkean kesän johdosta vielä alennusmyyntejä näkynyt?
smile_org.gif
Kärkkäisellä olen pariin otteeseen käynyt kamppeita tutkimassa ja ihan hyvältä siellä tuo valikoima näyttää.
buttrock.gif

Kiitos ja kuittaus, tuossa syyskuun alusta pääsee tarkemmin tuonne Ouluun taas kiertelemään kun opinnot alkavat. Minnekkäs se EMC muuttaa?

Aiwan eli pikkaisen kauemmaksi meikäläisestä muuttelee. Noh Motorman vielä ihan mukavan matkan päässä..

tässä itse kans aloittelemassa ja varusteita pikkuhiljaa katsellut. Jotkin merkit tiedän, mutta mitkä teidän mielestänne on niitä laadukkaita merkkejä esim. kypärissä mitä kannattaa edes ajatella? Onko Marushin hyvä ?
Mikäs olisi ajokengissä hyvä vaihtoehto?

withstupid.gif

Osta kunnon joku kunnon kypärä esim. Arai tai Shoei. Niiden halvatkin mallit ovat kestävämpiä kuin joiden tuntemattomampien kalliit. Ainakin toistuvissa iskuissa. Päätä kun ei saa uutta jos tohjoksi menee. Tosin jos niin pahasti lippaa niin voi olla etä muut elimet pettää mutta kuitenkin.
Stormilta saa edullisesti RPM merkkisiä tuotteita esim. nahtatakkeja jotka ovat aika hienojakin. Itse ostin kuitenkin Dainesen nahkarotsin kun se istui niin paljon paremmin kuin mikään muu jota koitin. Samoin Arain Chaser istu päähän kuin hanska. Arain Viper GT tai RX-7 corsair taas ei istunut vaikka oli kalliimpia.
Kallis ei välttämättä ole paras eikä halpa huono mutta kannattaa ehdottomasti ostaa sellaset kamat että ne tuntuu päällä hyvältä.
062802moto_prv.gif

Niin ja FC-MOTO on hyvä saksalainen nettikauppa missä monet tuotteet reippaasti suomen kauppojen hintoja halvempia ja toimituskulutkin vaan 10€. Kannattaa käydä jossain kivijalkakaupassa ettimässä hyvän tuntuset kamat ja pistää koko ja malli paperille ylös ja sitte tilata netistä. Säästää muuten aika paljon.

Onko kukaan käynyt sattumalta katselemassa keskisellä noita selkäsuojia? Ilmeisesti jotain CanMax tuoteperhettä ja hintaa n. 15e, liekö noista mihinkään?

Kypäriin vielä Schuberth. Pääasia on, että istuu päähän. Pinlock-kalvo visiirissä on ehdoton ja sisäänrakennettu aurinkovisiiri on loistava tuote.

Ajovarusteissa muotitietoinen valinta on Dainese tai Alpinestars. Käytännöllinen Rukka. Sweep on pärjännyt testeissä aika hyvin. Richa on hyvää tavaraa. Iconin nahkatakkeja on ainakin kehuttu. Siinä alkuun muutamia...

Jalkinepuolelta voi mainita ainakin Alpinestarsin ja TCX (Oxtar) on myös hyvä.

Onhan noita varmasti muitakin hyviä, mutta noilla pääsee jo alkuun.

Dainese (city biker tai joku..) oli omalla kohdalla ainut mikä stormilta löyty kohtuu hintaan että sopi päälle... tai no kalliimpiakaan ei olis ollu kun 1 muu vaihtoehto, mutta oon kyllä ollu pukuun tyytyväinen.. joskin ajettu vasta n. 4000km
inlove.gif

Eilen tuli ostettua muutamia kertoja (n 10 kertaa myyjän mukaan kyytiläisenä ollut) käytetty MP-asun gorepuku.180e siitä maksoin. Liekö sitten liikaa vai ei,mutta ens alkuun sillä varmasti pärjään.
Vielä kengät ja hanskat täytyy kaivaa. Ajattelin käydä katsomassa jos uuden bikeworldin avajaisissa sais hyvillä tarjouksilla tehtyä löytöjä.

tässä itse kans aloittelemassa ja varusteita pikkuhiljaa katsellut. Jotkin merkit tiedän, mutta mitkä teidän mielestänne on niitä laadukkaita merkkejä esim. kypärissä mitä kannattaa edes ajatella? Onko Marushin hyvä ?
Mikäs olisi ajokengissä hyvä vaihtoehto?

withstupid.gif
Kypärää älä osta "mutu" tuntumalta, sovita, sovita ja vielä kerran sovita. Jos päätä puristaa tai kypärä pyörii päässä, ajaminen ei ole kivaa.
cool.gif
062802moto_prv.gif

Mulla on Marushin TNT888NX Kintaro (tjsp), joka vastannee tuota. Ei valittamista, vaikkei Schuberthin veroinen olekaan hiljaisuudessa. Ostin vaan ulkonäön takia, turvallisuutta en halua testata (niin kuin en millään muullakaan kypärällä).

tähän mennessä rahaa mennyt varusteisiin 305e. Ajopuvun ostin lähes käyttämättömän, uudet kengät ja hanskat. kypärä on entuudestaan, mut ehkä mä sen uuden vielä ostan. mut ei kovin paha sijoitus aloitukseen, ja en usko että laatukaan on huonommasta päästä. puku ja hanskat mp-asun, kengät ostin allrightilta (merkkiä nyt muista) kuitenkin vedenpitävät
cool.gif

Omiin aloittelijan varusteisiin upposi noin 450e. Sisältäen nahkatakin, kangashousut, nahkaiset ajohanskat, goretex saappaat ja kuitukypärän kolmella visiirillä
cool.gif

Kaikki muut uusia ja ulkomailta tilattuja paitsi kengät, jotka ostin Suomesta yhden kesän käytettyinä. Vielä pitäisi hankkia vedenpitävät hanskat ja pieneen tilaan mahtuva sadepuku.

Merkeistä ja pärjäämisestä triplasti tai enemmän maksavia varusteita vastaan en ala vääntämään, mutta itse olen tyytyväinen enkä usko joutuvani menemään Rukka tms kauppaan hakemaan sitä lisä laatua kun edullisilla ei pärjää..

Back