Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Dege sanoi:Oo
Öö..ohittamisen suorittajana tuossa esimerkissä niin en kyllä näe tossa mitään ihmeellistä , turvaväliä on ja kyllä tuli katsottua voiko sieltä ohittaa turvallisesti. Ulkokautta ohittaessa yleensä kyllä satuttaa vain itseään jos ohitus päättyy huonosti.
Öö..ohittamisen suorittajana tuossa esimerkissä niin en kyllä näe tossa mitään ihmeellistä , turvaväliä on ja kyllä tuli katsottua voiko sieltä ohittaa turvallisesti. Ulkokautta ohittaessa yleensä kyllä satuttaa vain itseään jos ohitus päättyy huonosti.
.shyhander sanoi:Jos edessäajaja on jo käntämässä sisälinjaan niin ei kyllä hitaassa ryhmässä ole kovin fiksua työntää siihen rakoon. Kaks tyyppiä joutu muuttaan omaa linjaa niin se kertoo jotain. Tolla nopeuserolla olis päässyt miten vaan ohi fiksusti muualla tai kakkos-kolmosessa kun olis tullu ekassa ohituksessa rinnalle ennen ohittavan kääntöä, tokassa saatto olla enempi tilaa vaikka ohitettava ajautukin sitten ohituksen jälkeisen heikunkeikuttelun jälkimainingissa melkein radalta ulos.
(Ei silti, ittekin ohittelin sunnuntaina ainakin aika paljo mutkissa… Toivottavasti en liikaa säikytelly…)
Muokin ohitit vastaavissa tilanteissa ja ihan nätisti menit. Ei aiheuttanut mitään ylimääräistä ja tottuu siihenkin et porukka tulee muuallakin ohi ku noissa perus paikoissa.Dege sanoi:Mielestäni tämä eka ohitettu kääntää vasta ohitettuani hänet ja tämä iso bemari toisena käytti muutenkin sisälinjaa myös mutkan jälkeen ja itse pysyin suoran puoleen väliin ulkona.
Sorry jos joillekkin ohitukseni oli liian jänniä tapahtumia. Mutta siinähän samalla oppii äkkinäisiin tilanteisiin eikä ihan pienet asiat sitten oikeassa liikenteessä saa niin helposti aikaan hartia lukkoa.
Tyypillistä keskiryhmän koheltajille on myös se, että heidän aivonsa ei vaan kykene mitenkään päin käsittelemään sitä asiaa että he olisivat tehneet radalla jonkun typerän virheen joka vaarantaa jonkun muun ajoa, ja se joku muu joutuu esim tässä tapauksessa väistämään ko urpoa.Taffu sanoi:Tässä sitten oikein malliesimerkki, miten ei kannata ohittaa. Tämä siis ensimmäinen yhdistetty hidas/keskiryhmä. Ensin se kiilaa mun eteen suoraan mun ajolinjalle ja mä joudun väistämään, ettei kolahda.

Opettele ajamaan edes sen verran että pystyt ajamaan nopeessa ryhmässä, ettei sun tarvi pelleillä ja tuhlata taitojasi keskiryhmässä ja/tai yhdistetyssä keski-hidasryhmässä. Koska tolla asenteellas sä telot jonkun hitaan ennemmin tai myöhemmin.Dege sanoi:Sorry jos joillekkin ohitukseni oli liian jänniä tapahtumia. Mutta siinähän samalla oppii äkkinäisiin tilanteisiin eikä ihan pienet asiat sitten oikeassa liikenteessä saa niin helposti aikaan hartia lukkoa.
Ja älä nyt käsitä väärin itse en uskalla ohittaa ku niissä perus paikoissa kun on ensin nähnyt miten edellä ajava ajaa ja jos tuntuu vähän hitaammalta ni sit ei ollenkaan ohi ettei satu toiselle.. Omatunto kolkkais varmaan aika pahasti jos jonku kaatais.shyhander sanoi:^ Tosiaan tämmösellä pienellä otannalla voi ehkä huomata miten "näkökulmaero" on erilainen keski- ja nopeenryhmän ajajilla, kuin mitä se on hitaassa ryhmässä. Sen mukaan olis hyvä mennä![]()
Dege sanoi:Sorry jos joillekkin ohitukseni oli liian jänniä tapahtumia. Mutta siinähän samalla oppii äkkinäisiin tilanteisiin eikä ihan pienet asiat sitten oikeassa liikenteessä saa niin helposti aikaan hartia lukkoa.
Nitrous sanoi:voit kysyä vaikka arvuuttajalta mikä on sen ajotyylin lopputulema.

GuessWho sanoi:Mun mielestä kyseessä on laji joka vaatii pikkusen jerkkua ja siksi en fanita näitä "voi voi kun peljästyin, katsokaa vaikka"-tyyppisiä jutuja. Oikea mies menee varikolla juttelemaan asian ja kättelee homman pois. Olen pyytänyt anteeksi itsekin paria tapahtumaa joskus ja ei se ole koskaan ollut muuta kuin "hei sori", hanskan paiskaus ja homma jatkuu. Itseni ohitettiin viime kesänä nopeassa Kemoralla sen tuhannen kertaa sulkeutuvaan linjaan (ja isoa kovaa), enkä kokenut kertaakaan että alkaisin asiasta nillittämään. Ainut mikä harmitti oli se ettei itse osannut/uskaltanut ajaa yhtä isolla sykkeellä mutkiin. Olinko tulppana mutkissa pelkkien auttavien suoranopeuksien ansiosta joillekin ? Olin. Milläs sieltä tulet sillon ohi muuta kuin survomalla sinne missä ovi on auki. Mun mielestä ihan törkeen makee fiilis eikä kertaakaan tuntunut että ajaisin sen takia ulos tai olisin lähellä pannutusta. Sukat vaan pyöri saappaissa
Neh, tossa nyt täytyy muistaa se hienon hieno ero nopean ja keski/hitaan ryhmän välillä. Tuolla kun oli hitaat ja vähän nopeemmat sekasin niin pitäis niitten nopeempien pikkusen malttaa ohituksien kanssa.GuessWho sanoi:*snip*
Mun mielestä kyseessä on laji joka vaatii pikkusen jerkkua ja siksi en fanita näitä "voi voi kun peljästyin, katsokaa vaikka"-tyyppisiä jutuja. Oikea mies menee varikolla juttelemaan asian ja kättelee homman pois. Olen pyytänyt anteeksi itsekin paria tapahtumaa joskus ja ei se ole koskaan ollut muuta kuin "hei sori", hanskan paiskaus ja homma jatkuu. Itseni ohitettiin viime kesänä nopeassa Kemoralla sen tuhannen kertaa sulkeutuvaan linjaan (ja isoa kovaa), enkä kokenut kertaakaan että alkaisin asiasta nillittämään. Ainut mikä harmitti oli se ettei itse osannut/uskaltanut ajaa yhtä isolla sykkeellä mutkiin. Olinko tulppana mutkissa pelkkien auttavien suoranopeuksien ansiosta joillekin ? Olin. Milläs sieltä tulet sillon ohi muuta kuin survomalla sinne missä ovi on auki. Mun mielestä ihan törkeen makee fiilis eikä kertaakaan tuntunut että ajaisin sen takia ulos tai olisin lähellä pannutusta. Sukat vaan pyöri saappaissa
compinho sanoi:Neh, tossa nyt täytyy muistaa se hienon hieno ero nopean ja keski/hitaan ryhmän välillä. Tuolla kun oli hitaat ja vähän nopeemmat sekasin niin pitäis niitten nopeempien pikkusen malttaa ohituksien kanssa.