• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alastaro 15.7 - 16.7.2017 (la-su)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vertzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
PrivateeR sanoi:
Vedin Hayabusalla 2-päällä 1:35.3 :D Sen verran asenteella pistettiin kaverin kanssa mutkiin, että busasta lähti maalit katteen poskesta :p

:thumbsup: mä en tiedä tekikö toin näkekeminen hyvää mun ajomotivaatiolle... :grin: voi saatana sentään. Oli pakko koukata kurkkaamaan.. niin takanen ainakin oli vissiin Pilot Road 3 (?) Joo ei oo kyl mitään täs muuta...:;):

PrivateeR sanoi:
Tossa oma viikonlopun 2. nopein kierros. Nopeimmasta kierroksesta resetoituu datat puolessavälissä ku goprossa vaihtuu tiedosto.
Kovaa menoa jo. Vielä kun saat apeksit paremmin kiinni niin avot!

Lähetetty minun XT1580 laitteesta Tapatalkilla

shyhander sanoi:
:thumbsup: mä en tiedä tekikö toin näkekeminen hyvää mun ajomotivaatiolle... :grin: voi saatana sentään. Oli pakko koukata kurkkaamaan.. niin takanen ainakin oli vissiin Pilot Road 3 (?) Joo ei oo kyl mitään täs muuta...:;):
Anteeksi :paikallatuulee: Ei ollut tarkoitus masentaa ketään.

Joo kävin tarkistamassa pihalla ku en minä tuollaisia muista :D Edessä ja takana Michelin Pilot Road 4.

PrivateeR sanoi:
Anteeksi :paikallatuulee: Ei ollut tarkoitus masentaa ketään.

Joo kävin tarkistamassa pihalla ku en minä tuollaisia muista :D Edessä ja takana Michelin Pilot Road 4.

Jostain syystä tulee mieleen se keskustelu, että tartteeko keskiryhmässä sliksejä...

PrivateeR sanoi:
En kyllä muista käyneeni sellaista keskustelua??? :blink:

Juu en muista olitko sinä mukana, mutta jossain foorumilla se oli. Mut hyvää kyytiä kakspäällä matkalehmällä. :WAZAAP:

Kokeilimpa huvin vuoksi, kun siihen tarjoutui mahdollisuus, että minkä verran pitää kaasua ja jarrua käyttää, jotta kierrosaika on alastarolla 1:38, kun ajelee selkä pystyssä sunnuntaitourinkia. Datan mukaan kaasua tarvitsi vääntää hyvin pehmeästi ja maltillisesti noin 40% ja jarrua puristaa varovasti samat 40%. Jarrua jouduin käyttämään lähinnä vain sen takia että olen säätänyt ecusta moottorijarrun käytännössä kokonaan pois.

Poitti siis se että vauhti ei tule ensin kaasua vääntämällä ja jarrua puristamalla. Vaan ensin pitää ajolinja olla abaut siellä päin, ja vasta sen jälkeen vääntää kaasua ja puristaa jarrua.

Videolla se näyttää tuolta:

Nitrous sanoi:
Jostain syystä tulee mieleen se keskustelu, että tartteeko keskiryhmässä sliksejä...

Jokunen vuosi sitten MP-messuilla oli myynnissä BMW S1000RR HP4, tms. Sellainen karkin näköinen versio. Myyjä kertoili siitä yhtä ja toista ja kysyi aletaanko tekemään kauppaa? Vastasin, että en vielä näin hienoa laitetta tarvitse.

"Eihän näitä kukaan tarvitse, mutta kyllä näitä silti kaupaksi käy." oli myyjän vastaus.

Tulipa vaan tarvitsemisesta mieleen.

scuuba sanoi:
Kokeilimpa huvin vuoksi, kun siihen tarjoutui mahdollisuus, että minkä verran pitää kaasua ja jarrua käyttää, jotta kierrosaika on alastarolla 1:38, kun ajelee selkä pystyssä sunnuntaitourinkia. Datan mukaan kaasua tarvitsi vääntää hyvin pehmeästi ja maltillisesti noin 40% ja jarrua puristaa varovasti samat 40%. Jarrua jouduin käyttämään lähinnä vain sen takia että olen säätänyt ecusta moottorijarrun käytännössä kokonaan pois.

Poitti siis se että vauhti ei tule ensin kaasua vääntämällä ja jarrua puristamalla. Vaan ensin pitää ajolinja olla abaut siellä päin, ja vasta sen jälkeen vääntää kaasua ja puristaa jarrua.

Videolla se näyttää tuolta:

Tulisikohan se aika tuossa kuitenkin enemmän mutkanopeudesta kuin ajolinjoista, ajolinjat saa olla aika lailla pärsiillään ja silti pääsee helpohkosti alle 1.30... Mutta jos mutka tai suoranopeutta puuttuu niin aikalailla tekemätön homma. Hyvät ajolinjat ovat toki välttämättömyys kun puhutaan oikeasti nopeasta menosta...

Nitrous sanoi:
Eikös me Teemu tällä teemalla lähetä kehittää jotain?

Lähtisköhän joku Dextra, Mehiläinen tai vastaava sponssaamaan? :D

Joo tässä vois olla ideaa 😁jokin sairaankuljetusfirma siihen kyytipojaksi. Tänään oletettavasti siirtävät Helsinkiin. Ainakin näin oli eilen puhetta lekurin kanssa.

laatite sanoi:
Itse asiassa olin vaihtanut lightechin pidemmän kahvan. Mistä arvasit?

Oisko jääny vähän huonosti paikoilleen ja nesteen paluureikä säiliössä kiinni. Jarru lämpenee->leipasee kiinni.

okvp sanoi:
Tulisikohan se aika tuossa kuitenkin enemmän mutkanopeudesta kuin ajolinjoista, ajolinjat saa olla aika lailla pärsiillään ja silti pääsee helpohkosti alle 1.30... Mutta jos mutka tai suoranopeutta puuttuu niin aikalailla tekemätön homma. Hyvät ajolinjat ovat toki välttämättömyys kun puhutaan oikeasti nopeasta menosta...
Eipä tuossa mutkanopeuksilla eikä suoranopeuksilla hurrattu. Ihan tarkoituksella ajoin suorat selkä pystyssä, ja mutkat normaalia huomattavasti pystymmässä/ hitaammin. Ja suorillakaan ei sitä nopeutta ollut, kuten näkyy, niin se edellä oleva pakenee avauksissa maisemaan.
Eli tuon videon kierrosaika tuli pääasiassa ajolinjasta.

Se miksi saattaa tuntua siltä että tuossa videossa oli mutka- ja suoranopeutta, johtuu siitä että kamera on (tarkoituksella) erittäin alhaalla. Sillä kuvakulmalla saa videokuvaan ihan perkeleesti vauhdin tuntua, vaikka ajelis miten hidasta körököröä.
http://www.mprata.fi/index.php?topic=1441

Nitrous sanoi:
Oisko jääny vähän huonosti paikoilleen ja nesteen paluureikä säiliössä kiinni. Jarru lämpenee->leipasee kiinni.

Kyllä se hyvin toimi jarruja ilmattaesss ja paikallaan, mut jotain tollasta on varmaan tapahtunut. Perkeleen jarrukahva.

okvp sanoi:

Tuo on muuten jännä harhaluulo, että nopean ryhmän tai kisakuskeilla olisi jotenkin ihmeellisen kovat mutkanopeudet. Joissain paikoissa keskiryhmän kuskeilla se mutkan hitain nopeus on jopa suurempi kuin kisakuskeilla. Ero tulee sitten ajolinjasta (scuuban esimerkki) ja siitä, että mutkan tullaan ja sieltä poistutaan nopeammin.

Nitrous sanoi:
Tuo on muuten jännä harhaluulo, että nopean ryhmän tai kisakuskeilla olisi jotenkin ihmeellisen kovat mutkanopeudet.

Kisakuskien on sitten mentävä suorilla aika vitun kovaa, jos verrataan yhden kierroksen keskinopeutta keskiryhmäläsen vastaavaan.

Ja näin väärinymmärrysten polulle on kahden aikaisemman kiven lisäksi aseteltu kolmas.

Noh.. editoidaan sen verran, että se mutkaan tuleminen ja sieltä lähteminen on sitä mutkanopeutta mulle ihan yhtä lailla. Kaarre alkaa taitosta ja loppuu seuraavaan taittoon/ pystyssä ajamiseen.

Turha yhtä pistettä avaruudessa tuijottaa ja sitten pokkana väittää keskiryhmän turaajalle, että samaa vauhtia ne aassa vetää mutkia, sun ajolinja on vaan pielessä :D, koska tuon vaikutelman äkkiä saa, ellei tunne kirjoittajaa/ aihetta/ lue vitun tarkasti tekstiä.

JMH sanoi:
Turha yhtä pistettä avaruudessa tuijottaa ja sitten pokkana väittää keskiryhmän turaajalle, että samaa vauhtia ne aassa vetää mutkia, sun ajolinja on vaan pielessä :D
Itse asiassa se on hyvin pitkälle noin, vaikka otetaan mukaan mutkaan tulo ja sieltä lähtö.
Jos keskiryhmän kammojarru ruoskakaasu muuttaa ajolinjansa, niin siitä tulee aika sama kuin aassa.

Esim mä olen monelle alastaro-1:35-reikäpäälle sanonu, että sen ei tarvi mitään muuta muuttaa kuin ajolinjansa, niin kierrosajasta tippuu 10 sekunttia, eli alastaro-1:25. Ja se ei ole edes paskapuhetta. Vaan perustuu nimenomaan siihen että jarrussa ja avauksessa on jo ihan riittävästi ätäkkiä. Ja jos ne saa valjastettua oikeelle ajolinjalle, niin se on siinä.

Kyl sä sit vanhempana ja kokeneempana ymmärrät, ku ajat ite 1:25, ja sit tiedät kuin helvetin paskalla ajolla semmosta aikaa ajaa.

Back