Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Desmosedici sanoi:Kiitos järjestäjille. Sunnuntain ylimääräinen ajajakokous näytti tulosten perusteella tuottaneen toivotun tuloksen, ainakin jos kaatojen määrää pidetään mittarina.
Jos epäilee että nopeassa on liian hitaita, niin voi vaikapa ajaa kierroksen perässä ja katsoa mitä kello oikeasti näyttää. Ja sitten mennä järjestävältä taholta kyseleen että pitäisikö asialle tehdä jotain. Eikä vain itkeä jälkikäteen.Desmosedici sanoi:Sopivimpien lippujen myydessä loppuun otetaan tiketti sieltä mistä saadaan(tai sitten muuten kuvitellaan liikoja omista kyvyistä) ja sitten pakka leviää. Jokainen kuitenkin tietää pelisäännöt, joten ehkäpä järjestävä taho voisi käyttää ronskimmin valtaansa ja tarvittaessa poistaa ainakin nopeasta ryhmästä sinne kuulumattomat ajajat. Jos tilaa ei muissa ryhmissä ole, eikä vaihtajia löydy, niin sitten loppuu ajot.
Tommosissa tapauksissa pistät sille käden naaman eteen ja pidät sen siinä, ja osoitat sormella takana olevaa ja näytät että tule tähän, ja päästät sen sopivaan rakoon, ja jatkat sitä niin kauan että jono on tyhjä, ja sen jälkeen on sen vehtaajan vuoro.Sippe sanoi:Oli tuo kokous ilmeisesti joskus iltapäivällä, kun lähdin 16 aikoihin eikä mitään havaintoa, tai sitten klo 12 jälkeen kun olin syömässä. 2 tuntia aamusta portilla, aika monta kaatoa siihen jo mahtui. Kiire tuntui olevan yksi halusi jättää väliä edellä meneviin, takana alkoi kädet heilua et mikä mättää, paha siinä vaiheessa ottaa taempaa porukkaa. Jos hakee jotain tiettyä rakoa kannattaa olla vähän kauempana ja itse tarkkailla, ei hidasta toisten menohaluja.
Sippe sanoi:Oli tuo kokous ilmeisesti joskus iltapäivällä, kun lähdin 16 aikoihin eikä mitään havaintoa, tai sitten klo 12 jälkeen kun olin syömässä. 2 tuntia aamusta portilla, aika monta kaatoa siihen jo mahtui. Kiire tuntui olevan yksi halusi jättää väliä edellä meneviin, takana alkoi kädet heilua et mikä mättää, paha siinä vaiheessa ottaa taempaa porukkaa. Jos hakee jotain tiettyä rakoa kannattaa olla vähän kauempana ja itse tarkkailla, ei hidasta toisten menohaluja.
Taisi tämäkin perinne jatkua tänäkin vuonna?scuuba sanoi:Nimenomaan heinäkuun ensimmäisenä tai toisena viikonloppuna järjestetyt ratapäivät, vuodesta/säästä/järjestäjästä riippumatta, ovat olleet hyvin kaatorikkaita päiviä.
Toivoisin toki että olen väärässä, ja että _kaikki_ kuskit pysyis pystyssä. Mutta ikävä kyllä menneet vuodet eivät sitä toivetta tue tänä nimenomaisena ajankohtana.
scuuba sanoi:Taisi tämäkin perinne jatkua tänäkin vuonna?
vuohi sanoi:Itse ajoin kaikki setit, mutta jos huomaat aina pakkaavasi siinä viiden aikaan kamat kasaan, niin ehkä kannattaisi tulla myöhempään ajajakokoukseen ja jättää ne kaksi ekaa settiä ajamatta vikojen sijasta? Tällöin saisi ajella huomattavasti pienemmässä liikenteessä.
Tai sitten orggi voisi ruveta myymään jotain 3 tunnin iltalippuja kun tuolla tuntuu olevan aina niin pirun rauhallista viimeisillä seteillä![]()
Suuret kiitokset loistavista kuvista, tosi hienoa materiaalia! T. Varikkonaapuri-ApriliaS^Hansu sanoi:Kuunteluoppilas kiittää hidasta ryhmää lauantaista. Ajo suju välillä kivasti mutta isosti oli käsien puristamista ja katseen vaeltelua mukana. Tässä nyt vielä harkitsen laitanko videokuvaa julki, paikoin tuo rintakamera toimi ihan kivasti, mutta ei siitä kauheasti muiden ajaminen näy. Tuo kamera oli välillä syy kiireettömyyteen ohittamisen osalta, toisaalta kuskit jotka tulivat allekirjoittaneesta ohi, menivät menojaa, ei ollu vauhtia pysyä mukana.
Ahdistavan paljon taas sutta ja sekundaa kuvien osalta. Melkein tekis mieli sanoa, ett osin tämän uuden lasin ominaisuutta mukana.
Lauantai.
Palmasin jarrussa on helppo pysyä ihan vasemmassa laidassa ja jarrutella rauhassa, kun se edellä menevä sekoilee mitä sitten ikinä sekoileekin.JackP sanoi:Las Palmas ja kikkamutkat ovat pahimmat. Ennen uskalsin ohittaa Las Palmasin jarruissa, mutta nyt se on todella vaikeaa, kun ei yhtään tiedä, mihin siinä edellä ajavat menevät. Nyt ohitan pääsuoran päässä, jossa ennen en uskaltanut ohittaa vauhtien takia. Nyt on jarrussa mentävä sisäpuolelle niin että toinen huomaa ja sitä kautta pääsen ohi.
Tässä yksi mallisuoritus miten kolmosmutkassa kannattaa ohittaa jos on oikein kiire:oukkis sanoi:Sellainen huomio, että älkää keskinopeassakaan lähtekö ohittamaan sulkeutuvaan rakoon. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että kolmosmutkan jälkeen ei mennä vasemmalta ohi tai palmasin jälkeen oikealta ohi. Paljon turvallisemmin ohitus hoituu avaamalla oikealla ajolinjalla ja jättämällä ennen nopeaa tilaa ulkokanttariin.