• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alastaro 13.7.-14.7.2019 (la-su)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ville S.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Stidi sanoi:
Juurikin näin :grin: välillä kyllä näki aika vaarallisia ohituksia että alko ihan veri kiehumaan
Mä ajoin la koko päivän ja su kolme ekaa settiä keskinopeessa ja kun kukaan ei tullut minusta ohi ja itse jouduin ohittelee melkein joka kierroksella, niin vaihdoin su nopeeseen ryhmään. Nopeessa mut ohitettiin useamman kerran ja itse ohitin kerran. Mä en kyllä nähnyt yhtään vaarallista ohitusta koko viikonloppuna ja toivottavasti kukaan ei kokenut mun ohituksia vaarallisena.

scuuba sanoi:
Pilkun viilausta, ei sitä vauhtia tarvi lisätä, se nousee automaattisesti siinä vaiheessa kun korjaat nuo virheet.
Ja jos sen jälkeenkin haluat lisää vauhtia, niin se tapahtuu edelleen korjaamalla virheitä ajosta/ lähinnä ajolinjasta.
Eli vauhti nousee aina ajotekniikkaa parantamalla, ei vauhtia lisäämällä tai kaasua vääntämällä tai eniten tyrkkäämällä.
No täähän meni sit helpoksi [emoji16].
Ei vaan, ensin pitää tiedostaa tekemänsä virheet ja sit opetella niistä pois askel kerrallaan. Eiköhän sitä vauhtia ala tulla sitä kautta.

Stidi sanoi:
Juurikin näin :grin: välillä kyllä näki aika vaarallisia ohituksia että alko ihan veri kiehumaan

Jos radalla näkee vaarallisia ohituksia tai muuta sinne kuulumatonta toimintaa, kannattaa asiasta mainita järjestävälle taholle, että saadaan asia korjattua.

Sunnuntain keskihitaassa jouduttiin ilmeisesti puuttumaan toimintaan.
Tultiin raivolla ohi sisäkautta ennen apeksia.
Kerran joutui kikkamutkan sisääntulossa nostaa ja leventää linjaa kun oma linja olis ristennyt ohittavan kanssa.
Kyseisen kuskin olis selkeästi kuulunut ostaa keskinopean lippu kun omat ajat oli 1.41-1.43 eikä silti malttanut odottaa pääsuoralle ohituksen kanssa.

Waiski_ sanoi:
No täähän meni sit helpoksi [emoji16].
Ei vaan, ensin pitää tiedostaa tekemänsä virheet ja sit opetella niistä pois askel kerrallaan. Eiköhän sitä vauhtia ala tulla sitä kautta.
No its as rata-ajaminen ON oikeasti todella helppoa.
Jos on tietoa mitä haluaa tehdä radalla, ja oikeasti keskittyy siihen tekemiseen, on nopea.
Ei vaadi yhtään mitään muuta.

scuuba sanoi:
Jep, niin ikään sydänkirurgia, kiropraktiikka, mäkihyppy, ja F1 ajaminen on todella helppoa.
scuuba sanoi:
Jos on tietoa mitä haluaa tehdä radalla, ja oikeasti keskittyy siihen tekemiseen, on nopea.
Jep! Eli 50cc Honda Monkey alle, ja nopeeseen ryhmään. Ei tartte mitää muuta ku tietää mitä haluaa tehdä ni Monkeyllä pistellään Alastarolla 1:20 aikoja! Mutta pitää sit kans muistaa keskittyä siihe tekemiseen, muuten ei tuu ku 1:23 aikoja!

P.S. Muista laittaa vanhat nakit alle!

Nitrous sanoi:
Jos radalla näkee vaarallisia ohituksia tai muuta sinne kuulumatonta toimintaa, kannattaa asiasta mainita järjestävälle taholle, että saadaan asia korjattua.

Kyllähän siitä sanottiin

PrivateeR sanoi:
Jep, niin ikään sydänkirurgia, kiropraktiikka, mäkihyppy, ja F1 ajaminen on todella helppoa.

Jep! Eli 50cc Honda Monkey alle, ja nopeeseen ryhmään. Ei tartte mitää muuta ku tietää mitä haluaa tehdä ni Monkeyllä pistellään Alastarolla 1:20 aikoja! Mutta pitää sit kans muistaa keskittyä siihe tekemiseen, muuten ei tuu ku 1:23 aikoja!

P.S. Muista laittaa vanhat nakit alle!

Repes:grin:

scuuba sanoi:
Tässä sulle pieni harjoitus... teepä perässä:

Ja sun omaa analogiaasi käyttäen voin sanoa että toi tanssipelaaminen ON oikeasti todella helppoa.
Jos on tietoa mitä tossa haluaa tehdä, ja oikeasti keskittyy, ni pärjää hyvin.

....vai oletko vielä argumenttisi kanssa samaa mieltä?

P.S. Enkä nyt valehtele tippaakaan ku sanon että minulle tuo videon suoritus ON todella helppoa.

scuuba sanoi:

Mikä tahansa asia on helppoa silloin, kun sen osaa. Teorian ymmärtäminen ja toteuttaminen käytännössä onkin sitten kaksi täysin eri asiaa.

Miks tän aina pitää mennä tähän, varmasti normi päähänlyöntikilpalukin onnistuu alastarolla, vaikka ajajakouksen jälkeen.

Stidi sanoi:

Itse en joutunut kenenkään vaarallisesti ohittamaksi keskinopeassa - päinvastoin. Pari kertaa tultiin ohi ja ne oli kyllä hienoja ohituksia. Yhdelle ohittajista yritin stoppimerkin luona näyttää peukkua hienosta suorituksesta.

Toivottavasti en itse aiheuttanut mielipahaa kenellekään...

Tumppi sanoi:
Kaivoin vanhat R1 muistiinpanot esiin, mutta siellä ei ollut mainintaa käyttämistäni välityksistä. Hatara muistikuva olisi 15-43 tai 44 radasta riippuen, mutta voin muistaa väärinkin. Sulla voisi olla helppo ja halpa kokeilu vaihtaa piikkiä pienempi eturatas jos vaan akseliväliä on varaa hiukan pidentää. Tärkeintähän olisi, että kakkonen sopii noille välisuorille.

Muistaakseni kemora ja motopark toimi paremmin tuolla pidemmällä välityksellä. Tolla pyörällä välitys riittää että on sinne päin, tuolla piikin erolla saa lähinnä vaihteet sopimaan paremmin ettei tule ylimääräisiä vaihtoja.

Tsekkasin noi ratastukset ja nyt on 15/43. Hyllyssä olisi hieman isompi takaratas.
Ps. Olipas kumin vaihto helppoa. Ihmettelen mikä siinä joidenkin mielestä on vaikeaa...

ex-naked sanoi:
Jotka osaa... ne tekee mitä vaan, jotka ei... ne rupee opettamaan.

Mitä sä tolla tarkoitat ?! :p

Mutta totta toi on. Ne piirtää kellä on liitua.

timjoo sanoi:
Itse en joutunut kenenkään vaarallisesti ohittamaksi keskinopeassa - päinvastoin. Pari kertaa tultiin ohi ja ne oli kyllä hienoja ohituksia. Yhdelle ohittajista yritin stoppimerkin luona näyttää peukkua hienosta suorituksesta.

Toivottavasti en itse aiheuttanut mielipahaa kenellekään...

Taisin olla minä:right:

Waiski_ sanoi:
Tsekkasin noi ratastukset ja nyt on 15/43. Hyllyssä olisi hieman isompi takaratas.
Ps. Olipas kumin vaihto helppoa. Ihmettelen mikä siinä joidenkin mielestä on vaikeaa...

Riippuu aika paljon välineistä ja renkaasta kyllä se päivä sullekin koittaa ps. Vkl tuli laitettua pirelli vanteelle ilman työkaluja

Stidi sanoi:
Riippuu aika paljon välineistä ja renkaasta kyllä se päivä sullekin koittaa ps. Vkl tuli laitettua pirelli vanteelle ilman työkaluja

Tää renkaanvaihtokommentti siksi, että eka gummin vaihto tuli tehtyä. Oli viikonloppuna uudet kumit mukana, mutta en alkanut vaihtamaan, koska pelkäsin että menee vaikeeksi. Ei ollut ainakaan Dunlopin vääntö vaikeaa.

Waiski_ sanoi:
Tää renkaanvaihtokommentti siksi, että eka gummin vaihto tuli tehtyä. Oli viikonloppuna uudet kumit mukana, mutta en alkanut vaihtamaan, koska pelkäsin että menee vaikeeksi. Ei ollut ainakaan Dunlopin vääntö vaikeaa.

Mähän vähän niikun vastasin tohon "joidenkin mielestä" ei siis ollut tarkoitus vittuilla millään tapaa

Back