• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajovarusteiden oston helvetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kawa80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys. Tässä aloitteleva motoristi nyt ruikuttaa.
sad_orig.gif
Eli luultavasti tällä viikolla saan ensimmäisen oikean pyörän (zx-6r) alleni, ja olen tässä nyt parin viikon ajan yrittänyt ajovarusteita etsiä. Mutta oikean kokoisia kamppeita ei vaan millään meinaa löytyä. Olen 180cm/80kg ja omaan apinan kädet (syliväli 190 cm).

Kaikki takit mitä olen kokeillut (nahkatakki siis hakusessa) ovat olleet hihoiltaan liian lyhyet, jopa xl ja 56 koot! Ranteista about 10 cm nousee ylös. Ei viiti oikein ottaa isompaakaan kokoa, kun silloin takki menee muuten aivan liian isoksi. Housuissa taas meinaa lahkeet olla joka mallissa liian lyhyet, ja jos taas ottaa isompaa kokoa niin vyötärö on 20 cm liian iso. APUA.

Lueskelin täältä foorumilta samoista ongelmista ja joku oli löytänyt Nexon takista ongelmaan ratkaisun, mutta itselleni ei senkään 56 koossa hihat riittäneet (muuten takki sitten olikin aika löysä). Ihmettelin myös miten jotkut 180 cm pitkät kertoivat jossain keskustelussa mahtuvansa 52 kokoon!? Ihmetystä herättää myös valmistajien ilmoittamat kokosuositukset. Niiden mukaan mulle sopisi m koko!

Mp-asun yhdessä teksiilitakkissa hihat nousivat "vain" n. 4-5 cm ranteista ylös. Onko tämä ajaessa huono homma? Takki oli muuten aika ok. Tekstiilitakissa tuntui vaan hanskan laittaminen takin päälle olevan ongelmallista, koska takin kangas on sen verran paksu, enkä halua mitään pitkämallista touringhansaa ostaa. Nahkatakissa ei olisi tätä ongelmaa.

Tulipahan taas tilitettyä.
withstupid.gif
Ja on kyllä tuhat muutakin kysymystä mielessä näin harrastusta aloiteltaessa, mutta niistä ehkä jatkossa lisää. Mutta, jos tämän kertaiseen ongelmaan joku pystyisi apua tarjoamaan, niin paljon kiitoksia jo etukäteen.

Siis hihat nousee ton verran ajoasennossa ylös. Normaalisti takin ollessa päällä hihan päät ranteiden kohdalla.

kangastakissa hanskan varsi tulee hihan sisään... en ite ainakaan tunne/tiedä ketään kuka pitäisi päälipuolella..

Itsellä vähän sama ongelma. 186cm ja vähän alle 80kg. En ole löytänyt ratkaisua ongelmaan. Nyt ajokamat on hieman löysät tai lyhyet.

kangastakissa hanskan varsi tulee hihan sisään...  en ite ainakaan tunne/tiedä ketään kuka pitäisi päälipuolella..
Jaa-a, mä ilmoittaudun. Hanskat aina kuivalla kelillä hihojen päällä, takista riippumatta. Sateella sitten hanskat hihojen sisään, takista riippumatta.
sinuahan ei koskaan lasketa mihinkään, olet ns tilastotappio
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Eivaisinkaan, tässä sitä taas ollaan kun huomaa et kuinka sokea sitä on...

Ihmettelin myös miten jotkut 180 cm pitkät kertoivat jossain keskustelussa mahtuvansa 52 kokoon!? Ihmetystä herättää myös valmistajien ilmoittamat kokosuositukset. Niiden mukaan mulle sopisi m koko!

Kyllä varmaan mahtuu. Ite olen 178cm paino n.74kg ja ne mitkä olen viime aikoina kokeilut päälle ovat olleet koko 52 tai peräti 50 olen saanut päälleni. Sehän pitäisi olla niin TIUKKA että juuri saat sen päälle. Viisammat korjatkoon jos olen ihan väärässä?? Mutta sehän ei auttaa sinua jos hihat ovat liian lyhyet.
Ja täältä saat apua jos ostat MP-asun : service center
Jofama puvut saat myös muokattua omaan kroppaan sopiviksi ,en tiedä kyllä toimiiko tämä palvelu Suomessa
wink.gif

Moro. Itte oon 186cm/83 kg ja omaan ns. apina-kädet. Halvarssonin Sirius 2-osanen puku (nahka) oli lähinnä itselle sopiva liian monesta sovitetusta ja ainoa lähelläkään omia mittoja - päädyin siihen viime kesänä. Monta mallia jäi tosin varmaan sovittamattakin.

Sinisalo tekee takkeja (tekstiili) joihinkin malleihin mittojen mukaan eikä ois ollut ihan älyttömät hinnat. Mittaavat liikkeessä ja hihan pituus tehdään sen mukaan.

kangastakissa hanskan varsi tulee hihan sisään... en ite ainakaan tunne/tiedä ketään kuka pitäisi päälipuolella..
Jaa-a, mä ilmoittaudun. Hanskat aina kuivalla kelillä hihojen päällä, takista riippumatta. Sateella sitten hanskat hihojen sisään, takista riippumatta.
Hmm. Taidan sitten olla omituinen kun touringhanskat laitan aina niin että tulevat hihojen päälle. Vesikelilläkin. Ei tule ainakaan saumakohdasta vesi sisään.

Varma, vaikkakin hiukan kallis, ratkaisu olisi teettää takki. Eikös dainesen pukuja ainakin saanut mittatilaustyönä? Saatan olla väärässä mutta muistelen että sellaisesta jostain kuulin.

Hmm. Taidan sitten olla omituinen kun touringhanskat laitan aina niin että tulevat hihojen päälle. Vesikelilläkin. Ei tule ainakaan saumakohdasta vesi sisään.

.
Ainakin mulla vesi valuu hanskoihin jos ne ovat hihojen päällä, vähän ajan päästä hanskoista voi kaataa monta desiä vettä jos vaan sataa kunnolla ajaessa. Elikkä sisäpuolelle aina
062802moto_prv.gif

Muistaakseni eurobikeriltä tuli joskus kotiin mainos, jossa lupailivat mihinkä tahans heidän pukuun erikoismittoja.Linkki

Eurobiker mainostaa mittatilaustöitä kaikista malleistaan. Eikä hinnatkaan ole kovin pahat. Siis eurobiker.fi.

kangastakissa hanskan varsi tulee hihan sisään...  en ite ainakaan tunne/tiedä ketään kuka pitäisi päälipuolella..
sinuahan ei koskaan lasketa mihinkään, olet ns tilastotappio  
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif

Eivaisinkaan, tässä sitä taas ollaan kun huomaa et kuinka sokea sitä on...
Ai, jaa! Täällä kans hiat hanskassa.

Onhan toi isäntä murissu, et toi on vääräoppista.

Mut ei pysty... Menee ajorytmi lopullisesti
biggrin.gif
biggrin.gif

Varma, vaikkakin hiukan kallis, ratkaisu olisi teettää takki. Eikös dainesen pukuja ainakin saanut mittatilaustyönä? Saatan olla väärässä mutta muistelen että sellaisesta jostain kuulin.
Täällä on toinen omituinen...
tounge.gif

Kysele josko saat teetettyä mitoillesi sopivat kamat tai pienennettyä isoja kokoja sinulle sopivaksi.

Niin ja hanskat tulee hihan päälle. Aerodynaamisesti parempi tapa.
033102bebe_1_prv.gif
Laitan vielä hymiön, noin:
tounge.gif

sanoi:
Ihmettelin myös miten jotkut 180 cm pitkät kertoivat jossain keskustelussa mahtuvansa 52 kokoon!?

Mulla pituutta 184cm ja keveyttä n. 74 kg ja nahkapuku on 52 arlen ness. Istuu ku hanska ja on hyvä. Ja olen kuitenkin ihan normaalin näköinen
biggrin.gif

Niin. Itsehän olen 185cm ja lähes 90kg pelkkää lihasta
tounge.gif
ja nahkapuvun koko on 50

Ei oo helppoa aina löytää sopivaa ajoasua, mutta kannattaa kyllä etsiä se oikea. Viime vuonna ostin vähän sinnepäin, kun en jaksanut etsiä enää sopivaa nahkapukua ->
mad.gif
ei ollut hyvä.

Nyt etsin ja hain, kunnes löytyi Alpinestar ja se on kuin hanska!
Ajonautinto aivan eri luokkaa, kuin se, että ei puku istu ja koko aika ärsyttää.

Mä 182/98 ja tietysti pelkkää lihasta

tounge.gif

Jatka vaan hakemista ja sijoita kunnon pukuun.

Kangaskuteissa hanskat päällä, nahkoissa alla. Minun tapani. Tai oikeastaan riippuu hanskoista - kunnon sadegoret tulevat hihan päälle, ohuet rannehanskat alle. Loogista. Väitän. Toki riippuu hieman siitä ajaako syvillä clip-oneilla vaiko apehangerilla - vesi ja viima kulkeutuvat eri tavalla.

Suutarissa on helppoa ja suht halpaa pidentää esim nahkatakin hihaa. Riippuen toki hihansuun yksityiskohdista. Lisätään vain riittävä määrä nahkaa ja päihin tarrakiinnitys. Vanha vetskari jää usein sopivasti esille. Lyhentäminen/kaventaminen on sitä vastoin paljon hankalampaa.

-hh-

Back