• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajovarusteiden oston helvetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kawa80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis hihat nousee ton verran ajoasennossa ylös. Normaalisti takin ollessa päällä hihan päät ranteiden kohdalla.
Ainakin kun ite oon kokeillu ajaa hiha hanskan päällä, on ilmavirta kovemmassa vauhdissa menny ilkeesti hihasta sisään (vaikka kuinka hihansuuta kiristää).

Kaveri tuossa sanoi, että nahka-ajotakissa kuuluu asiaan että pyörän selässä istuessa hiha nousee jonkun verran ranteesta ylöspäin. Onko näin? Ainakin itellä näytti takki melko oudolta pyörän päällä istuessa, kun hiha venähti 10 cm kohti kyynerpäätä. Tietysti, venähtäähän nahkatakki ilmeisesti käytössä ja saahan sen hanskan kiskottua siihen päälle...

Mulla pituutta 184cm ja keveyttä n. 74 kg ja nahkapuku on 52 arlen ness. Istuu ku hanska ja on hyvä. Ja olen kuitenkin ihan normaalin näköinen
biggrin.gif
Mikä malli?

mä ostin toissa talvena sweepin diesel-mallin (eurobiker) nahkatakin koko L (mitta 186/85 kg) ja hihat on kyllä hieman lyhyet, vaikka muuten takki oikein ok. varmaan paras takki olisi mullekin L-koko ja hihoihin 2-5 cm lisää. Ratkaisin asian kiinalaisilla touringhanskoilla: niissä riittää mitta, kun tungen hihan sisään. eikä varmaan olisi kallista jatkaa noita hihoja suutarilla/nahkaompelijalla
062802jumpie_prv.gif

pituutta on 180 ja keveyttä 70 ja 48 dainesen 2-osainen nahka menee ihan hyvin... riittää hihat ja kaikki...
biggrin.gif

Viime syksynä ainakin Stormilla kertoivat että Daineselta saa omien mittojen mukaan tehtyjä asuja +15% hintaan.
Eurobikerin sivuilla kerrotaan että mittatilaustyö on noin 30% kalliimpi kuin listahinta.

Jos toi pitää paikkansa niin kallistuisin melko varmasti Dainesen puoleen. Ei Eurobikerin hinnat kuitenkaan ole niin paljon halvempia, jollei ne sitten tingi listahinnoista kunnolla.
Itsellä todennäköisesti tuo edessä jos/kun pitää saada 1-osainen nahkapuku jossain vaiheessa. Mulla tuottaa ongelmaa lonkan ja polven ilmeisesti poikkeuksellisen suuri väli.
nixweiss.gif

Siis hihat nousee ton verran ajoasennossa ylös. Normaalisti takin ollessa päällä hihan päät ranteiden kohdalla.
Ainakin kun ite oon kokeillu ajaa hiha hanskan päällä, on ilmavirta kovemmassa vauhdissa menny ilkeesti hihasta sisään (vaikka kuinka hihansuuta kiristää).

Kaveri tuossa sanoi, että nahka-ajotakissa kuuluu asiaan että pyörän selässä istuessa hiha nousee jonkun verran ranteesta ylöspäin. Onko näin? Ainakin itellä näytti takki melko oudolta pyörän päällä istuessa, kun hiha venähti 10 cm kohti kyynerpäätä. Tietysti, venähtäähän nahkatakki ilmeisesti käytössä ja saahan sen hanskan kiskottua siihen päälle...
Näin onm kyllä käynyt kutakuinkin minullekkin molemmissa tapauksissa...

Ajorotseja kun olen testaamassa, niin myyjät välillä katselleet pitkään kun täti heiluu kuin "tynnyrin pesiä"  
biggrin.gif

Eipähän ainakaan kalvosimet jää paljaaksi, kun tarkistaa ostotilanteessa tuotteen  
tounge.gif

Amputaatio tai meetwursti/majoneesikuuri 1/2 vuotta,alkaa vaatteet sopimaan
thumbs-up.gif

Joo,kyllä noihin romppeisiin rahaa uppoaa,kun ei millään meinaa löytää sopivaa,ja tulee ostetuksi sitten se mikä nyt lähimpänä sattuu olemaan.
Itelläni aina housujen pituuden kanssa ongelmaa,mutta onneksi niinpäin että lahkeista pitää ottaa pois,se on helpompaa kuin lisääminen.Rahaa on palanut niin per...sti ja kaapissa alkaa olla kaikkien merkkien vaatteita,ja niistä vain vähän käyttökelpoista,onneksi poika aloittelee mopoilua ja saa ne perintönä.
Toi käsien pituusjuttu on muuten kummallinen,meillä pari työntekijää joutuu pitämään kahta numeroa isompaa takkia,kun muuten hihat olisi kyynärpäissä. (nyt joku odottaa että tulee terveisiä helsingin edustalta eräästä saaresta,mutta ei tule
tounge.gif
)

Kannattaa kysyä joltakin vaatturilta tai ompelijalta,kavennus ja pienennys on aina mahdollista,ja hintakin useimmiten jää muutamaan kymppiin.

kangastakissa hanskan varsi tulee hihan sisään...  en ite ainakaan tunne/tiedä ketään kuka pitäisi päälipuolella..
Jaa-a, mä ilmoittaudun. Hanskat aina kuivalla kelillä hihojen päällä, takista riippumatta. Sateella sitten hanskat hihojen sisään, takista riippumatta.
Kuten myös, kolmet hanskat on ja kaksia pidän hihan päällä kuivalla kelillä
Aikaisemmin pidin hihat hanskojen päällä, kun esson baarissa kaikki sano, että näin sen olla pitää, ettei vaan kastu sateella. Sitten kyllästyin takin lepattamiseen ja olen ruvennut laittamaan hanskat hihojen päälle ja johan lopetti takki lepattelemasta, vaikka se ei ole edes väljä, kiitos pesupallovatsalihasten
033102beer_1_prv.gif

Ei nyt kannata liian löysiä kamppeita ainakaan ostaa. Ehkä jos muuten sopivat, sitten koittaa pidennyttää niitä?
Tai sitten ostaa ne liian isot ja kavennuttaa?

Dainese valmistaa erikoispitkillä hihoilla ja lahkeilla pukuja. Kysy asiasta lisää esimerkiksi Stormilta Turun myyntipisteestä. Kannattaa pyytää puhelimeen henkilö joka tilaa Dainesen tuotteita Italiasta niin asiat sujuvat parhaiten.

Ihan perusmyyjät eivät aina ole selvillä näistä erikoisemmista jutuista, sellaisia kokemuksia minulla on...

Viime syksynä ensimmäistä nahkapukua ostaessani törmäsin samaan ongelmaan. 180 cm / 65 kg ja pitkät kädet on yhdistelmä, jonka ainoastaan ruotsalainen Halvarsson näyttäisi kattavan omilla tuotteillaan.

Hanskat hihan alle vai päälle riippuu käyttäjästä, kelistä ja pyörästä.

Paksuja lämpimiä tai kevyempiäkin kovilla suojilla varustettuja hanskoja ei saa hihan sisään mahtumaan millään. Lyhytvartiset pehmeät hanskat taas sopivat mukavammin hihan sisään. Paitsi nahkapuvun hihaan, jonne ei mahdu kuin käsi.

Itsekin suosittelisin tota "osta iso ja pienennytä" ohjetta. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla se onnistuu mm. Nahkakatilla.

Kannattaa tietysti sovittaa mahdollisimman monia. Mallien kohdallakin istuvuudet ja leikkaukset vaihtelee. Itse olen 182cm ja 82kg ja ostin Alpinestarin GPU 2-osaisen puvun kokoa 54 ja se istuu selkäpanssarin kanssa juuri sopivasti, kun taas irtotakkina löytyy Alpinestarin (muistaakseni TZ-1) kokoa 50, joka on melkein löysempi kuin tuo puvun takki.
smile_org.gif

Lisäys: Tietty kannattaa myös udella hihojen jatkamisten tai takin kaventamisen mahdollisia kustannuksia ja toimitusaikoja.

Back