• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajovarusteiden merkitys kaupungissa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja svahnm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En väitä ettei enää sattuis, mut oon huomannu onnistuvani pelastamaan pari kertaa selkärangasta tulleella käskyllä painaa kytkin pohjaan tuos sammumistilantees.
Näin juuri, nopealla kytkimen käytöllä voi pelastaa tilanteen. Omassa kyykyssä ykkönen on jo niin pitkä, ettei alle juoksuvauhdin voi edes vipua ylös asti päästää. Tyhjäkäynnillä se ryömii jo n.20kmh.

Olen tuota kytkimen käyttöä (luistattamista/pätkittäistä käyttöä) yrittänyt vaimolle opettaa esim. u-käännöksessä, mutta aina se vain tuntuu, että pyörä vie enemmän kuskia..
Kun tuosta nurkkakäsittelystä aletaan edes puhua ensimmäinen puolustus on, että jalat ei yllä kunnolla maahan tai että pyörä on niin painava ettei uskalla kallistaa. Niin no, no niin....
Olen yrittänyt verrata, että mulle 270kg keppi-suzuki on ihan yhtä painava suhteessa kuin toi -03 zx6r. (161kg+liemet)

Mutta kyllä mä vielä siitä sellasen bomberin teen, että peruskäsittely tuntuu leikiltä ja jalka käy kadussa vain kun liikennevaloihin joutuu pysähtymään..
tounge.gif

Joskus helteellä saattaa kaupunki kierroksella jäädä ajo housut kotiin, muuten kyllä aina saappaista hanskoihin
wink.gif
. On kyllä huonoja kokemuksia Farkuista, kerran on pannut niillä heitetty asfaltilla, polvee iso arpi. Mut eipä sitä ikinä mitää opi
biggrin.gif

Kaupungissa nopeus noin 30-35 loivasti kääntyvässä risteyksessä ja siinä nurin, hiekan takia takarengas alta. Rukan puku ihan riekaleiksi, jäi jalka asfaltin ja pyörän alle, huosut paskana, seuraavaksi lento toiselle puolelle ja olkapää ja kyynärpää takista paskana.. Et ei siel kaupungis mitää ikinä satu, shortseilla vaan
biggrin.gif
Tuon perusteella Rukan puku ei minustakaan ole kovin laadukas.

Oman konttaamiseni nopeutta en tiedä tarkkaan, mutta jonkin matkaa toista sataa oli taulussa kun takapyörän lipsahdus aloitti tankslapperin. Cloverin puvussa peukalonpään kokoinen palkeenkieli lahkeessa ja samankokoinen kuluma takissa selkäpanssarin reunan kohdalla. Olisi ollut pienellä parsimisella aivan käyttökelpoinen, mutta vakuutusyhtiö halusi ostaa sen hyvällä hinnalla.

Eli tekstiileissä on eroja.

Kaupungissa nopeus noin 30-35 loivasti kääntyvässä risteyksessä ja siinä nurin, hiekan takia takarengas alta. Rukan puku ihan riekaleiksi, jäi jalka asfaltin ja pyörän alle, huosut paskana, seuraavaksi lento toiselle puolelle ja olkapää ja kyynärpää takista paskana..
Tuon perusteella Rukan puku ei minustakaan ole kovin laadukas.
Oliskohan kyseessä kuitenkin ollut Rukan tuulipuku?
smile_org.gif
Kyllä noi Rukan kamppeet ihan kestäviksi on havaittu. Rukka taitaa mm. olla ainoa tekstiilipukujen valmistaja, jolla on valikoimassaan myös ammattikäyttöön hyväksytty puku (ArmaX). Yleensä tuollainen hyväksyntä edellyttää, että suojien lisäksi myös puvun muut osat ovat CE-standardien mukaan hyväksyttyjä ja usein vielä normisuojia tuplasti kovemmin vaatimuksin.

Back