• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ajotunnit pk-seudulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mannak
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En osaa vastata kysymykseen että missä saisi laadukkainta opetusta,laadun mittaaminen kun tässä asiassa on vaikeata.

Itse kävin Ylästön autokoulussa josta jäi aika neutraalit fiilingit koska itselleni tuo A-kortin ajo oli kohtalaisen läpihuuto juttu kun isoa ja pientä pyörää on tullut ajettua aikaisemminkin ja pyörän käsittelyä pystyin harjoittelemaan itsekin omalla pyörälläni.

Sen sijaan voin kertoa tarinan yhdestä autokoulusta johon en ainakaan menisi.
Viime kesänä oli todella hankalaa saada inssiajoa ajettua koska oli tämä rekkakorttien uudistus ja autokoulut ja inssiajot ruuhkautuivat pahoin rekkakorttien ajajista.

Anyways,itse jouduin odottelemaan useammankin viikon inssiajoa ja samaan aikaan oli inssiajoa suorittamassa erään helsinkiläisen (halvaksi kehutun) autokoulun oppilas Kawasaki ER-6:lla.
Kyseinen pyörä oli kunnosta päätellen kaadettu useammankin kerran ja kun kaverin piti lähteä ajamaan omaa ajoansa niin tutkintoinssi pisti homman jäihin heti.
Kawassa ei toiminut jarruvalo jarruttaessa (jarruvivun katkaisin ilmeisesti rikki) ja kaverilta jäi inssi ajamatta.

Tietäen että sitä inssiajoa oli todella hankala saada viimekesänä niin mahtoi miestä hivenen vituttaa...
Kyseisen autokoulun opettajan selitykset oli kyllä hieman ontuvia;"kyllä se toimi äsken""Kyllä sitä pari viikkoa siten yritettiin toimistolla korjata",yms...

Summasumarum:Ei kannata välttämättä valita sitä halvinta vaan katsoa että kyseisen autokoulun motskariopettaja on SMOK:in kouluttajalistoilla joka takaa sen että opettaja on saanut jonkunlaista koulutusta moottoripyörä opetuksesta.
http://www.smokry.net/

niinpä, tampeella a-kortin ajaneena tietäisin sieltä heti parhaan paikan. :/ metsästys jatkukoon--

Paha mennä selvittämään mistä se laadukkain mp opetus löytyy kun harvalla löytyy omakohtaisia kokemuksia useammasta koulusta, mutta enpä itse ainakaan löytänyt valittamisen aihetta Leppävaaran autokoulu elosta. Tosin jos jostain syystä satut erityisesti pitämään skoottereista saattavat ajo-opettajien kommentit suututtaa.
biggrin.gif

E: Lisätään nyt vielä, että molemmat opettajat olivat itse kokeneita moottoripyöräilijöitä ja tiesivät kyllä mistä puhuivat.

Tästä aiheesta löytyy varmaan haulla vanhojakin säikeitä. En muista mitä kaikkia on kehuttu, haku palkitsee.

Melkein suosittelen että katsot tuolta Smok ry:n sivuilta Helsingin/Vantaan/Espoon kouluttajat ja ihmettelet sieltä. Voit olla silloin varma että saat hyvää opetusta.

-Hannes

Mistä autokoulusta saa laadukkainta mp-ajo-opetusta; Espoo-Vantaa-Helsinki?
Moi!

Suosittelen lämpimästi http://www.liikennekoulu.fi/ ja järvenpää konttori (juna-aseman vieressä)

Itse ajoin kortin siellä. Teoria opetus meni nopeasti, ajotunnit olivat mukavia ja opettaja osasi opettaa. Ajotunnit sain suht nopeasti suoritettua ja inssiinkin sain ajan niinkuin sen halusinkin
buttrock.gif

Suosittelen "kylä pahasta" senkin takia että liikenne ja muu on siedettävissä rajoissa ja saa keskittyä oppimiseen
biggrin.gif

Avopuoliso yritti muutaman kerran itä hki:ssä ajaa korttia ja opetustaso oli surkeaa. Kortti tuli heittämällä kun käväisi järvenpäässä
smile_org.gif

Hintaa tälle ilolle tuli 830e + poliisi ja muut, eli jotain 930e

Tunnit saa sovittua fiksun oloisesti eikä niin että nyt tunti ja kk päästä seuraava ja sitä rataa
kaboom.gif

Mistä autokoulusta saa laadukkainta mp-ajo-opetusta; Espoo-Vantaa-Helsinki?
Moi!

Suosittelen lämpimästi http://www.liikennekoulu.fi/ ja järvenpää konttori (juna-aseman vieressä)

Itse ajoin kortin siellä. Teoria opetus meni nopeasti, ajotunnit olivat mukavia ja opettaja osasi opettaa. Ajotunnit sain suht nopeasti suoritettua ja inssiinkin sain ajan niinkuin sen halusinkin
buttrock.gif

Suosittelen "kylä pahasta" senkin takia että liikenne ja muu on siedettävissä rajoissa ja saa keskittyä oppimiseen
biggrin.gif

Avopuoliso yritti muutaman kerran itä hki:ssä ajaa korttia ja opetustaso oli surkeaa. Kortti tuli heittämällä kun käväisi järvenpäässä
smile_org.gif

Hintaa tälle ilolle tuli 830e + poliisi ja muut, eli jotain 930e

Tunnit saa sovittua fiksun oloisesti eikä niin että nyt tunti ja kk päästä seuraava ja sitä rataa
kaboom.gif
Jep! Waimo ajeli kortin tuolla yli 3-kymppisenä ja voin kertoa, että oppi ajamaan...

Suosittelen Töölön autokoulua
062802moto_prv.gif

Itselläni ei ollut minkäänlaista kaksipyöräisen ajokokemusta edes skootterista, mutta ajamaan opin.

Opettaja kouluttaa myös autokoulun opettajia moottoripyöräopettajiksi, joten tietää mistä puhuu. Hinta oli ok, ajotunnit sai oikeastaan mihin aikaan päivästä vaan ja jopa erikseen katsottiin säätiedotuksesta vielä pari sateistakin päivää ajotunneille, jottei liukkaus yllätä kun loppukesän puolella ajoin kortin.

Maikka myös havainnollisti eturenkaan lukkoon jarruttamista stonga vinossa niin että istuin kyydissä
062802jumpie_prv.gif
ei, ei kaatanut pyörää, mutta minulle painui ohjeet kaaliin.

Ajopeleinä vuonna 2007 oli BMW 650 Dakar, ER-5 ja ER-6. Itse ajoin tuolla Dakarilla kun oli ketterin.

Suosittelen Töölön autokoulua  
062802moto_prv.gif

Itselläni ei ollut minkäänlaista kaksipyöräisen ajokokemusta edes skootterista, mutta ajamaan opin.

Opettaja kouluttaa myös autokoulun opettajia moottoripyöräopettajiksi, joten tietää mistä puhuu. Hinta oli ok, ajotunnit sai oikeastaan mihin aikaan päivästä vaan ja jopa erikseen katsottiin säätiedotuksesta vielä pari sateistakin päivää ajotunneille, jottei liukkaus yllätä kun loppukesän puolella ajoin kortin.

Maikka myös havainnollisti eturenkaan lukkoon jarruttamista stonga vinossa niin että istuin kyydissä  
062802jumpie_prv.gif
ei, ei kaatanut pyörää, mutta minulle painui ohjeet kaaliin.

Ajopeleinä vuonna 2007 oli BMW 650 Dakar, ER-5 ja ER-6. Itse ajoin tuolla Dakarilla kun oli ketterin.
Luulempa että kyseessä on ollut Autokoulu Paananen. Pyörät käyvät yksiin sekä että opettaja on ollut Moottoripyörä kouluttajien kouluttaja eli SMOK auktorisoitu kouluttaja. Jos opettajan nimi oli Kari Vaarna niin Autokoulu Paananen ollut kyseessä.

Back