Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Patukka sanoi:Kyllähän juttu on niin että 95 kuudenkympin alueella aiheuttaa pääsääntöisesti ajolapun siirtymisen parempaan talteen. Jos näin säännöt sanovat, niin ei epäselvää.
Se taas että ei ole oltu selvillä siitä mikä nopeusrajoitus tieosalla on voimassa on aivan oma moka. On huono selitys etten tiennyt, kyllä se sallittu nopeus on sinne tien varteen merkitty. CHECK, kyltti on näkyvissä normaali-ihmiselle, ja nopeus kahvan takana. Totta joka sana.
Jos asiassa kokee kärsineensä vääryyttä voi tuomiosta aina valittaa, mutta se ei tuo ajolappua takaisin ennekuin asiassa on annettu lainvoimainen päätös. Taas ne säännöt, näin ne vissiin kulkee. 100% oikeassa.
Karkov sanoi:Minimiraja on 22 päiväsakkoa kortin poisottamiselle (vakava piittaamattomuus) josta suurempi rike on törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen (tais olla yli 30pvs?). Jos päiväsakkojen lukumäärä on alle 22, ei kortti lähde. Tai ainakaan ei pitäisi.
Kun asia on näin selvä, niin ihmettelen suuresti, kuinka rajoituksista syntyy edes keskustelua. Päivänselvä homma.
O.L.M.I sanoi:Juuri näin itsekin finlexistä tavasin!
Nyt minua, ja uskon että monia muitakin laudan järkeviä kirjoittajia, kiinnostaisi tietää tästä prosessista enemmän esim. näistä asioista:
1. Voiko poliisi korottaa sakkoa jälkikäteen tuohon vaadittuun 22 ps? Tai voiko syyttäjä näin tehdä?
Sakko oli aivan taulukon keskeltä vaikka olosuhteet olivat poliisinkin mukaan hyvät ja liukuma tästä rikoksesta on 16-24 ps.
2. Toinen asia on tämä poliisin uusi ohje. Tietääkö joku mistä sen löytää? Yritän itse sen löytää ja vaadin poliisia sen minulle toimittamaan kunhan arki koittaa. Näin maallikona on vaikea uskoa että jonkun suikkapään laatima poliittisesti ohjattu ohje ylittää Suomen lain. Tai ei ollenkaan vaikea mutta tästä sitten teen valituksen EUvostoliittoon kunhan saan kiireisimmät asiat alta pois.
3. Olisiko tuo "vakava piittaamattomuus" pitänyt kirjata jo sakkoon vai osoittaako jo sakko 20 ps ettei kyse ollut siitä?
Auttakee niin rabortoin sitten aikanaan
Enkö ole käynyt tässä koko ajan keskustelua juuri siitä ettei tämä ole "päivän selvä homma"? Miksi minun pitäisi hyväksyä itseeni kohdistuva mielivalta eikä "itkeä" asiasta?
Eikö poliisinkin pitäisi perustaa toimintansa lakiin?
Eikö jopa näitä lakeja saa arvostella?
Tarkistakaapa nyt hieman ajatteluanne. Haluatteko todella luovuttaa oikeudenkäytön jollekin mielivaltaisille pikkunilkeille joiden toimintaa ohjaa pelkkä lyhytnäköinen poliitikkojen nuoleskelu? Oletteko aivan varmoja siitä ettette ITSE joudu koskaan tämän mielivallan uhreiksi? Juuri teidänlaistenne hallintolalamaisten, sillä kansalaisia te ette ole, vuoksi Suomi on niin paska maa kuin se on.
O.L.M.I sanoi:Tarkistakaapa nyt hieman ajatteluanne. Haluatteko todella luovuttaa oikeudenkäytön jollekin mielivaltaisille pikkunilkeille joiden toimintaa ohjaa pelkkä lyhytnäköinen poliitikkojen nuoleskelu? Oletteko aivan varmoja siitä ettette ITSE joudu koskaan tämän mielivallan uhreiksi? Juuri teidänlaistenne hallintolalamaisten, sillä kansalaisia te ette ole, vuoksi Suomi on niin paska maa kuin se on.
Piece sanoi:Ylinopeushan on aina liikenteen vaarantamista vai väitätkö että kulkimes pysähtyy samalle matkalle 95km/h kuin 60km/h, ei niitä vittuilun vuoksi noita rajoituksia teille laiteta.
O.L.M.I sanoi:Olisin vilpittömästi kiitollinen jos joku osaisi neuvoa mitä mun nyt kannattaisi tehdä.

Crassus sanoi:Keskiviikko ja merkki näyttää 80kmh rajoitusta. Tihkuttaa vettä ja liikenne on vilkas. Henkilö ajaa tasan rajoituksen mukaan, joten sinun mustavalkoisessa maailmassa on kaikki hyvin. Nukutaan yön yli torstaille. Rajoitus on vaihtunut 60kmh samalla tieosuudella. Keli on selkeä eikä muuta liikennettä näy - ihanteellista. Motoristi ajaa 20kmh ylinopeutta eli samaa kuin eilen. Nyt vaarannetaan liikennettä oikein hurjasti! Kyllä on helppoa nillittää mustavalkoisessa maailmassa...
Piece sanoi:Itte kyllä nään niitä värejäkinja kun ympäri vuoden ajelee noillakin mopeteilla ja muilla kulkineilla kattelee sitä mailmaa muualtakin kantilta kuin, no antaapi olla. Jatkakee te oikeet "outlawbikerit" ihan keskenään.
-Jukkis- sanoi:Tulevaisuutta ajatellen voin antaa, omiin kokemuksiini perustuen sellaisen neuvon, että kun ottaa lapun vastaan kuin mies, valittamatta, ajatuksena että hauskuudesta pitää maksaa eikä kuvitttele joutuneensa virkavallan uhriksi, pyöristetään kilometrilukemia sopivasti alaspäin ja päiväsakkojen määrä katsotaan asteikon alapäästä.
Terveisin
mm. viime kesänä +56 kuudenkympin alueella =14päiväsakkoa ja sain pitää kortin...
Tämä ei sitten ole mitään vittuilua vaan ihan ystävällinen neuvo kaikille jotka punavalo ohjaa tien sivuun![]()
O.L.M.I sanoi:Kyllä minä otin lapun vastaan kuin mies, valittamatta ja poliisi otti kortin JÄLKIKÄTEEN pois vaikka rikokseni oli paljon pienempi kuin sinun. Eikä katsottu sitä alapäätä. En siis näe syytä tyytyväisyyteen kuten sinä.
Patukka sanoi:Kyllä ylempi virkamies voi muuttaa alemman virkamiehen päätöstä jos katsoo sen virheelliseksi.
Nythän asia etenee siten että aikaanaan poliisilaitos lähettää päätöksensä perusteluineen asiassa, vasta sen jälkeen voi asiasta valittaa ja silloin asia siirtyy joko syyttäjän tai viimeisenä vaihtoehtona käräjäoikeuden ratkaistavaksi.
Täältä tuskin sellaista lainopillista apua löytyy josta olisi käytännön hyötyä. Parasta onkin kääntyä jonkin asianajotoimiston puoleen niin ei omalla tietämättömyydellään ja maallikkojen neuvoilla pilaa asiaansa...
-Jukkis- sanoi:Sori. Tarkoitin ihan yleiseksi neuvoksi. Aloitusviestisi ja varsinkin kohta "voitasha me ottaa sun kortinkin pois" antaa sitten ehkä hiukan väärän kuvan tilanteesta, ainakin minulle.
TommoKe sanoi:Kortteja tulee ja välillä niitä menee. Miksi ihmeessä siitä syntyy pirun pitkiä itkuvirsiä nettiin? Sakot maksetaan pois ja ajokiellot kärvistellään myös. Ainahan voi ajaa rajoitusten mukaan tai alle, se merkin osoittama luku on ENIMMÄISnopeus.