• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokausi nayttää jatkuvan ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MattiR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aamulla joku kurvaili gsr:llä kampissa..Pakko oli itekin lähteä tossa päivällä vähän vedättelemään..Lenkki vähän venyi, tulin vasta takas
biggrin.gif

Olarissa näköjään otettu Busakin liikenteeseen, onhan noita mopoja taas näkynyt ihan kiitettävästi liikenteessä viimepäivinä.

ot: mites kun on Tapiolassa vakuutukset ja siinä on määritelty ajokausi vaikkei varsinaista seisontaa olekkaan, niin jos esimerkiksi sunnuntaina himottas päästä ajelulle niin soittoa vaan sinnepäin?
062802moto_prv.gif

Aamulla joku kurvaili gsr:llä kampissa..Pakko oli itekin lähteä tossa päivällä vähän vedättelemään..Lenkki vähän venyi, tulin vasta takas  
biggrin.gif
Hmm, taidan olla minä, kampin läpi tuun keskustaan töihin espoosta
062802moto_prv.gif
. Ihmeeliseksi on nää säät, menny jos vielä joulukuussa pystyy duuniin painaa.
Ja kyllä tää ympärivuotinen vakuutus on kohillaan, kun voi ajella silloin kun säät sallii !

ot: mites kun on Tapiolassa vakuutukset ja siinä on määritelty ajokausi vaikkei varsinaista seisontaa olekkaan, niin jos esimerkiksi sunnuntaina himottas päästä ajelulle niin soittoa vaan sinnepäin?
062802moto_prv.gif
Ajokausi on määritelty sen takia, että vain ajokauden aikana seisottamisesta saa hyvitystä maksusta. Esim jos kuski tai pyörä menee lippojen ansiosta korjaamolle väh. kuukaudeksi.

"Ajokauden" ulkopuolella vakuutus on voimassa jollet ole sitä erikseen ilmoittanut seisontaan (josta siis ei ole edes rahallista hyötyä)

Laitoin tonnarihondani vakuutukset itsenäisyyspäiväksi voimaan!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Tänne Lappeenrantaan on luvattu Forecan ennusteen mukaan +7 C ja yksi sadepisara. Tuumasin, että tuo yksi pisara tuskin osuu meikäläiseen ja soitin yhtiöön, että nyt vakuutukset voimaan. Meikäläinen ulkoiluttaa huomenna mopoa!

Eilen ja itsenäisyyspäivänä tuli räjäytettyä mopo tulille ja eiku kaupungille kruisaamaan
062802jumpie_prv.gif

Tuli sellasia kaksijakoisia katseita... toiset hienoo ja toiset, et toi on ihan hullu!

Mutta oli se sen arvosta
thumbs-up.gif

Tulin pari tuntii sitten n.110km ajolenkiltä..kunnon mutkapätkä vielä Lahdesta Vääksyyn

Joo kyllä se tuo ihan uuden ulottuvuuden siihen kun on mutkatie, oikeesti pimeetä, hiekkaa siellätäällä, pitkät valot näyttää puiden latvoihin...enemmän tai vähemmän vettä tulee niskaan.
Eli siis sairaan siistiä! ei kaduta yhtään

Paras ajoreissu mitä joulukuussa ikinä olen ajanut

Ainut tapa tosin nähdä mutkassa oli pitää lyhyet+pitkien liipaisin pohjassa niin, että kaikki Aprilian 4 valoa palaa..

Kertokaapa talviajelijat minkälaiseen kuntoon menee mopo ynnä releet kohtuullisen ajolenkin aikana. Ainakin siitä päätellen mihin kuntoon tuo virkakotilo menee muutamassa tunnissa pesusta, taitaa mopo ynnä ajohaalari pyykkiä riittää.

Kyllähän siellä nyt syksyllä kura lentää mut talvella kunnon pakkas keleillä on tiet kuivana, silloin on taas mukava ajella.
062802moto_prv.gif

Kertokaapa talviajelijat minkälaiseen kuntoon menee mopo ynnä releet kohtuullisen ajolenkin aikana. Ainakin siitä päätellen mihin kuntoon tuo virkakotilo menee muutamassa tunnissa pesusta, taitaa mopo ynnä ajohaalari pyykkiä riittää.
Ei ainakaan bussilla ajaessa paljoa kamppeet likaannu, mitä nyt takki vähän hartioista ja kypärä tietysti. Pyörän olen kyllä pessyt melkein jokaisen pidemmän n.200km ajolenkin jälkeen. En mä nyt pyörän ja kamppeiden likaantumisen takia pyörää talliin jättäis. Ajamista vartenhan noi on tehty.

Niin ja huomenna tuonne
062802moto_prv.gif

Lopputulos on aika lailla sama kuin kesälläkin kostealla tiellä. Suolaakaan ei näille etelän teille ole lisätty kai viikkoihin. Tänään ei parin sadan kilometrin lenkillä löytynyt edes hiekkaa.

Semmonen lisävaruste kuin pikahaitarikumit etuteleskoopeille olisi kyllä poikaa. Mulla alkoi yhdellä kurakelilenkillä noi pumput vuotamaan, mutta Itsenäisyyspäivän ajojen aikaan taas pitivät kun olin koukkinut stefoja puhtaaksi rakotulkilla (no vaihtoonhan ne menee talvihuollossa).

Back