• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajohousujen alle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja glenlivet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
onkohan kukaan tehnyt minkäänlaista "kalsaritestiä" ? elikä päivän kun ajaa kovassa helteessä alkaa persaus muistuttaa paviaanin vastaavaa paikkaa . olisiko noista teknisistä asuista tai polkupyöräilijöiden topatuista housuista apua kosteuden poistoon ja hiertymiin.
confused_orig.gif

Hiertymiin varmaan pyöräilyshortsit olisivat hyvät, tosin ei ole itse tullut kokeiltua kun ei ole vielä ollut pallit ruvella ajamisesta.

Muuten olen käytellyt ajohousujen alla rukan jotain urheilukerrastoa, en muista mallia. On kyllä turhan lämmin mutta ei tunnu niin inhottavalta ihoa vasten kuin se hikinen ajopuku.

Tekniset alushousut (lue:siirtää kosteuden pois iholta) on mulla toiminut nahkojen alla hyvin, kaikkein kuumimmilla keleillä pelkät stringit ja päälle nahkahousut  
tounge.gif
tosin, ei mulla oo edes palleja jotka hikoilis
cool.gif

Kyl pyöräilyhousut on hyvät.. Mulla ei ole ollut onkelmia hiertymien kanssa, mut kerran reissussa kaverin vaimolla oli ja minä tietysti "hyymöri" miehenä heitin, että pitää rasvata hanuri kokonaan..
smile_org.gif

ja sitten hakemaan saksalaista natusania 750ml:n pullo kaupasta ja kaveri alkaa emännän rasvaukseen teltan pystytyksen jälkeen.. Voi vinetto, kun kyselivät, että paljonko pannaan, niin tokaisin, että kyllä se koko pullo kerralla pitää laittaa... heh... oli hiukan aamusanomista matkakumppanin muorilla ... heh...
biggrin.gif

lyhyitä kalsareita oon yleensä käyttäny, viime kesänä mm. kuudessa päivässä 3500km. Ne on vähän niinku ne pitkät kalsarit, mutta lyhyemmillä lahkeilla
buttrock.gif

Kesät talvet, helteessä ja kylmässä viimassa, satoi tai paistoi, jääkiekossa käytettävä Jofan "hikipuku"-haalari ei hierrä, ei kierrä ja on helppo pie... No joo, mutt jos tulee hiki, sitoo kosteuden ja kuivuu muutamassa minuutissa kun avaa takkia ja housuja. Kylmällä kelillä taas pitää lämpöisenä. Usean vuoden kokemuksella, tapa romantiikka mutta nauti prätkäilystä. Suosittelen, ja kuten oheisesta Tukholman satamassa otetusta kuvastakin voi todeta, käy myös sellaisenaan ajoasusta
biggrin.gif

normal_DSCF0236.JPG

MP-Maailma lehti suositteli ainakin moottoripyörilijän alushousuiksi stringejä tai sitten reilusti lahkeellista mallia. Se on pääasia ettei persposkilla ole saumoja...
Tekninen alusasu on kyllä siinä stringien päällä kova sana. Itsellä ainakin henk.koht. on aina ajohousujen alla Catmandoon tekniset alushousut samat pökät toimii talvella laskettelurinteessä. Vaikka olisi kuinka kova helle niin ei hikoa ajohousut ihoon kiinni.

nahkojen alla kokeilin tämän kevään ensimmäisillä helteillä
lämpökerrastoa (malli pitkälahkeiset) ja yllätys oli melkoinen,
sillä ei jäänyt ajopuku (housut) ihoon kiini,sillä nuo kerrastot
siirtää (luultavasti) kosteuden ulkopuolelle,ja silloin ajopuvun ja ihon
väliin jää ilmaa.

olen kokeillut myös noita ihonmyötäisiä asusteita,mutta kyllä niissä
tietää millainen olo höyrymakkaralla on kattilassa,eli ole ostanut
paria kokoa suurempaa mitä yleensä käytän,jolloin iltatilaa jää
paremmin,suosittelen kokeilemaan.

ps:ne minun lämpökerrastot eivät ole mitään huippukalliita
tullut mieleen (jos olis varaa) mitenkähän nuo yli 100€uroa
maksavat mahtakan toimia,varmaan helteelläkin olis iho-
tipinläskillä ;) .

Jep esim. Rukan tekniset alusasut siirtävät mukavasti kosteutta. Mukavammat kuumalla kuin ajopuku ihoa vasten.

Head:lta löytyy saumattomia boksereita jotka on myös hyviä ajossa.

Back