• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelutapahtuma Ahvenisto 19.9.2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AnDy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä kliks sitten meikälaisen otokset.
Hienoja kuvia ja hauskoja kuvakulmia, bongasin jopa lähikuvan omasta eturenkaastani!  
biggrin.gif
Ihme paparazzeja
tounge.gif
...
thumbs-up.gif
buttrock.gif
juu kiitos kaikille kuvaajille
bowdown.gif
on todella hienoja kuvia ja hyvä lopettaa ratakausi tähän

Hyviä kuvia. Olisin kiinnostunut isommista versioista niistä joissa itse esiinnyn. Esim "raakileet" olis aika kiva saada jos ne löytyy. Hyvälaatuiset JPEG:tkin maistuu jos RAWeja ei ole tarjolla.
Jos minun ottamista kuvista löytyy joku minkä haluaa, niin laittakaa privaa, jossa kaikkien haluttujen kuvien numerot.
Samma här...Laittaa vain privaa niin yritetään järjestää...
biggrin.gif

Jos kerran laitat lainausmerkkeihin niin laita koko lause. Ja tietenkin anteeksi hölmö oletus, eli oletus on tietenkin että neulansilmässä kukaan ei ole juuri tuupannut ajolinjallesi.

Neulansilmä on radan hitain kohta ja jos olet itse nopeimmalla ajolinjalla, eikä kukaan ole oikealla puolellasi voit huoletta kiihdyttää reippasti mutkan jälkeen, kuten kirjoitin ja siirtyä aivan vapaasti oikeaan laitaan himmailemaan.

Turhaa saivartelua, mutta ihan hyvä pointti sinullakin.

Mintun tilanne taisi tulla aivan eri kohdassa, joten näitä kahta asiaa lienee turha yhdistää. Mutta kuitenkin, itse olen huomannut huomattavasti paremmaksi tavaksi siirtyä suorilla sivuun ajolinjalta reippassa vauhdissa ja nostaa käden pystyyn. Ymmärsit kirjoitukseni väärin. Tavoitteena on ajaa neulansilmä normaalia vahtia, kiihdyttää siitä normaalisti ja SEN JÄLKEEN siirtyä oikeaan laitaan ENNEN tornin mutkaa. Kyse ei ole SISÄÄN tai ULOS tulosta vaan siitä suoralta.

Pointti kai tässä on että ENNEN tornin mutkaa ollaan oikeassa  laidassa räpylä taivasta kohti ja vauhti pois...

smile_org.gif
kyllä taas saatiin yksinkertaisesta asiasta pitkä, mutta siksihän tämä foorumi kai on olemassa...

Ai niin.. taisit tulkita väärin
withstupid.gif
tosin sitä tuskin tarvii laittaa sinun piikkiin...
No niin. Olemme asiasta oletettavasti samaa mieltä. Halusin vaan puuttua tuohon kirjoitukseen sen takia, ettei aloitteleville ratailijoille jäisi väärää kuvaa. Tässä molempien allekirjoittama pääpointti tiivistettynä:

1. Nosta käsi pystyyn
2. Odota hetki
3. Siirry radan reunaan ja ala himmaamaan vauhtia

Ja nimenomaan ENSIN se käsi pystyyn, koska sillä kerrotaan, jotta jotain poikkeavaa on tapahtumassa.

Ahvenistollahan se normi ajolinja menee siitä neulansilmän avauksesta seuraavan loivan mutkan oikeeseen laitaan, niin ajaa siihen asti ihan normaalisti, ja sitten nostaa käden pystyyn ja jää sinne oikeeseen laitaan, ja himmaa tornin mutkaan.

Hanki se kamera, niin pian sinulle on kaksi toisensa kanssa kilpailevaa harrastusta...ja molemmat hienoja...  
smile_org.gif
Tuli sit pistettyä tilaus matkaan (olettaen et tilattua tuotetta vielä saa, kun tuo 40D on poistuva malli...)
blush.gif
Ei mun edes pitänyt (vaikka himoitsekin digijärkkäriä) kun ajattelin aiemmin, että ei tuo kuvaus niiiin mun juttu ole, että raskisin kunnolliseen kameraan panostaa (ja semivaihtoehtoja en sit viitsi miettiä, kun nälkä kuitenkin sitten kasvaa syödessä), mutta tuon lauantain jälkeen mieli kummasti muuttui... Pistäis varmaan se uusi pyörä hankkia, ettei tuhlaa lunnasrahoja kaiken maailman turhuksiin
biggrin.gif

Hanki se kamera, niin pian sinulle on kaksi toisensa kanssa kilpailevaa harrastusta...ja molemmat hienoja...  
smile_org.gif
Tuli sit pistettyä tilaus matkaan (olettaen et tilattua tuotetta vielä saa, kun tuo 40D on poistuva malli...)  
blush.gif
Ei mun edes pitänyt (vaikka himoitsekin digijärkkäriä) kun ajattelin aiemmin, että ei tuo kuvaus niiiin mun juttu ole, että raskisin kunnolliseen kameraan panostaa (ja semivaihtoehtoja en sit viitsi miettiä, kun nälkä kuitenkin sitten kasvaa syödessä), mutta tuon lauantain jälkeen mieli kummasti muuttui... Pistäis varmaan se uusi pyörä hankkia, ettei tuhlaa lunnasrahoja kaiken maailman turhuksiin
biggrin.gif
Mä olen ostanut tuota kautta suurimman osan mun palikoista:
http://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=10

Ts, tuota kautta varmaan löytyy käytetty 40D ihan ok hintaan.

smile_org.gif
blush.gif
biggrin.gif
Mä olen ostanut tuota kautta suurimman osan mun palikoista:
http://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=10

Ts, tuota kautta varmaan löytyy käytetty 40D ihan ok hintaan.
Ny pistin tilaukseen ihan uuden version + pari objektiivia, kun ei ollu mikään järkkyhinta enää. Toimitusaika tosin oli 3-6 viikkoa, et katsoo ny saavatko toimitettua tavaraa vai ei
smile_org.gif
Jos ei niin täytyypi alkaa tuota sit ihmettelemään, kiitos vinkistä
smile_org.gif

Kiitoksia minunkin puolesta mukavasta päivästä ja koko kaudesta. Ensi kesänä treeni jatkuu.

Hienoja, luoviakin otoksia taas laatikoittain. Hyvä perusajokuva kertoo kuskista taas kerran enemmän kuin 1001 viisasta sanaa, ja mukana nyt myös kosolti mukavia tunnelmakuvia ratailun tiimoilta, mikä tuo lisäsuolansa kesän visuaalisiin muistoihin. Kiitos. Hiukka koomisen näköisiä tallenteita aamuisen Tarun mutkan "kanttauksista", siinä kohtaa kun kylmällä vesikelillä tuppaa itsesuojeluvaisto toimimaan, jos jossain ylipäänsä on toimiakseen.  

Aika hienosti minun mielestäni sujuivat ainakin hitaan ohittelut. Itse päästän nopeammat ohitse aina neulansilmän jälkeen kaartamalla ulostulon vasemman reunan jälkeen selvästi oikealle ja näyttämällä kädellä, että hus, vasemmalta ohi ja ripeästi. Silloin ehtii itsekin vielä vasemmalle hakemaan linjaa ennen tornin mutkaa ja saa vedettyä mutkan oikeaa (olematonta) kanttaria hipoen. Mutta jos jää kilometrikaupalla oikealle himmailemaan, pilaa tornin mutkan linjan muiltakin.

Tornin jälkeenkin vielä takana samalla linjalla kovempaa tulevat voivat kantata jyrkemmin ja ehtivät vielä oikealta ohi ennen hevosenkengän jarrulinjaan saapumista. Mutta tässä tosiaan ei enää voi päättää varikkoratkaisua, muuten menevät linjat pahasti ristiin. Itse tein yhden äkkinäisen varikonläpiajopäätöksen vasta niillä korvilla, mutta katsoin kyllä ensin taakseni, niin ainakin muistaisin.

-hh-

Ja ettei kuvamateriaali loppuisi kesken niin tuolla hieman lisää:

KLICK

Satuin olemaan siellä suunnalla kameran kanssa liikkeellä muutenkin niin tulin harjoittelemaan kameran käyttöä. Vaikka huonoimmat otokset on jo poistettu joukosta niin harjoitusta kaipaa paaljon lisää, vaikka on siellä joukossa joku kohtuullinenkin kuva.

Näitäkin kuvia saatte minun puolesta käyttää omassa käytössänne miten haluatte. Alkuperäisiä (isompia) kuvia voi kysellä myös jos kiinnostaa.

Onko jo näistä kinkereistä yhteensä yli 5000 kuvaa...
062802jumpie_prv.gif

Aikalailla samoista paikoista on näköjään kuvattu, tosin eihän siinä varikon ympärillä juuri muita vaihtoehtoja paikoiksi olekaan. Itse olin jalkamiehenä Tarun mutkassa, suolenkillä ja siinä sillan pielessä, ja Luna tais olla heti sillan jälkeisessä ylämäessä sekä siinä varikon lähdön jälkeisessä mäessä.

Jos ois tiedetty edeltäkäsin, et kuvaajia on paikalla oikeasti näin paljon, ois voitu hyvinkin jakautua vähän jokapuolelle rataa...Ois silloin tullu mahtavat kuvasarjat..Tosin eihän näissäkään oo mitään valittamista. Varikolta ja muista oheistoiminnoista ois ehkä voinut napsia vielä enemmänkin...
wink.gif

Tarun mutkasta kun oli edellä juttua, niin järjestäjille pyyntö. Siellä mutkan takana lenkkipolulla kulkee sauvakävelijöitä ja muita lenkkeilijöitä jotka oikoo siitä rengasvallin edestä ja takaa.

Jotkut jää tollottaan suoraan jarrulinjan taakse ja toivomaan että kukaan ei aja päälle. Jos saisi viestitettyä Apparan omistajille/tms. että laittaa edes jotkut kyltit/aidat sinne varoittamaan lenkkeilijöitä.

Omalla lippuvuorolla sain kaksi pariskuntaa häädettyä huutamalla mutkasta pois. Jäivät seisoskelemaan suoraan jarrulinjalle. Ei se mitään, se on kiva katsoa kun jengi ajaa mopoilla, mutta paikan voi valita paremmin. Toki muistin kiittää ystävällisesti siirtymisestä
smile_org.gif

Olipas mukava päivä Ahvenistolla, vaikkei itse päässyt edes ajamaan
smile_org.gif
. Kiitoksia järjestäjille, ratailijoille ja paikalla piipahtaneille tutuille - saitte aikaa hienon päivän
smile_org.gif
Erityiskiitos Jooneylle kyydeistä (300m kyydissä aamulla ja varmistui se, et ensi kesänä pakko saada uusi pyörä alle
tounge.gif
), tso:lle kameran lainasta (ja kiitos myös, kun jaksat raakata huonoimmat pois + siirtää kuvat nettiin jakoon) ja Hannulalle Ahveniston ympäri kierrättämisestä (ainakin varmistui, ettei mitään kammoja Alastaron kaatumisesta jäänyt -> aivan mahtava fiilis setin jälkeen  
inlove.gif
!!).
Hyvä, Hyvä
062802jumpie_prv.gif
eiku ens kesänä sitten taas pyörän päälle ja radalle. Lupaan olla mukana enemmän kun tänä kesänä
smile_org.gif
baaa.gif

Yksityisesti saa kyllä käyttää. Facebookiin jos kuvan lykkää niin homma onkin jo toinen, koska lafka saa käyttää kuvia miten haluaa. Joten tuonne en lähtisi kuvia laittamaan ilman kuvaajan lupaa.
...noo, ei ihan... ...sieltä löytyy asetuksista aika monta kohtaa millä voi 2. ja 3. osapuolen kuvienkäyttöoikeuden estää. Samaten voi rajoittaa että kuka niitä kuvia oikeasti näkee joten no problem sen osalta...

Hitto kun en päässyt kinkereihin mukaan kun tuota työn pskaa joutuu tekemään ihme päivinä ja ihmeaikoihin...

Kiitos taas onnistuneista ajoista järjestäjille ja osanottajille. Jatkokurssin anti oli todella asiaa ja ajamisesta löytyi ihan uusia ulottuvuuksia.

Hieno homma että noita kuvia jaksatte tänne laittaa ja vielä näin pian kun ajo on tuoreessa muistissa.

_smaller.jpg

jos kuva ei näy (kuvat/Ahvenisto_19092009/DSC_0448.jpg)

kuka ajaa mun takana?

pistä privaa.
idea3.gif

haluaisin sen pätkän muistoksi jonka kuvasit?
confused_orig.gif

kiitos vielä kritiikistä  
crazy.gif

Back