• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Alastaro 20.5.2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumeetti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään oli oikeasti kivaa  
biggrin.gif
Mukula sai nauttia moottoripyöristä ja niiden pörinöistä, vaimo sai nauttia uuden pyörän tunnelmista radalla ja itse sai korkattua uuden sekuntiluvun  
062802moto_prv.gif
1.26.16 jäi päivän parhaaksi.

Ja kuka väittää etteikö ratapäivä voisi olla perhetapahtuma!?  
tounge.gif

Edit. ja hups... väärä nick, tämän kirjoitti mic
smile_org.gif

hyvä meno oli, onko jollain kuvia. Oma kaato pääsuoralle tullessa kiinnostaa (kuin vitun ajoissa menin avaamaan
biggrin.gif
) niska perseestä kuten myös ajat...
Taisin juuri ennen tätä settiä sulle sanoa jotain siitä avaamisesta siinä pääsuoralle tulossa... Mutta kaikkea täytyy kokeilla ja onni ettei kuitenkaan pahemmin käynyt
thumbs-up.gif

t. mies ja lastenvaunut
biggrin.gif

Hieno avauspäivä omalle ratakaudelle -09, hyvin toimi myös järjestelyt Kiitos järkkäreille.
- vois laittaa myös tuon ohittamisen ruutu- / punasenlipun jälkeen, oli meinaan keltaliivejä jotka meni ohi noitten jälkeen... x 2.

hyvä meno oli, onko jollain kuvia. Oma kaato pääsuoralle tullessa kiinnostaa (kuin vitun ajoissa menin avaamaan
biggrin.gif
Taisin juuri ennen tätä settiä sulle sanoa jotain siitä avaamisesta siinä pääsuoralle tulossa... Mutta kaikkea täytyy kokeilla ja onni ettei kuitenkaan pahemmin käynyt  
thumbs-up.gif

t. mies ja lastenvaunut  
biggrin.gif
juu mut kierros tuntui hyvältä ja ajattelin sen 0.3 ottaa avausella pois et olis päässyt alle sen 29.
withstupid.gif

biggrin.gif
thumbs-up.gif

t. mies ja lastenvaunut  
biggrin.gif
juu mut kierros tuntui hyvältä ja ajattelin sen 0.3 ottaa avausella pois et olis päässyt alle sen 29.    
withstupid.gif
No ensi kerralla sen avauskohdan muistaa taas paremmin. Nimimerkillä highsider ja niskalleen samassa kohtaa 2 vuotta sitten
biggrin.gif

Joo, kiitos kaikille järkkäreille hyvistä järjestelyistä.
Minun kiitokseni täysin varauksetta, ei mitään, ei yhtään negatiivista huomiota. Hienosti vedetty.

Kiitos kanssa-ajallelleille, joiden kanssa juttua väliajoilla heiteltiin.

Matkalahnani pysyi hitaassa pystyssä. Onneksi olin siinä ryhmässä
wink.gif

Kotiinkin pääsin turvallisesti matkustellen työvehkeet ja vaatteet laukuissa painoina.

Radasta yllätyin huomattavan paljon positiivisesti. Useita, eri vauhdeilla ajettavia pitkiä ja tiukkoja mutkia, joissa pystyi hakemaan omalla pyörällä hiukan eri tapoja vetää.

t: Sarkka

Hieno avauspäivä omalle ratakaudelle -09, hyvin toimi myös järjestelyt Kiitos järkkäreille.
- vois laittaa myös tuon ohittamisen ruutu- / punasenlipun jälkeen, oli meinaan keltaliivejä jotka meni ohi noitten jälkeen... x 2.
Sorry, myönnän, menin siusta ohitte pääsuoralle avauksessa. Kyttäilin ohituspaikkaa jo aiemmin ja päätin että siinä meen. En todellakaan huomannut ruutulippua, ennenku olin jo siusta ohitse.
Keltasilla lipuilla mitä settien alussa on voidaan ohitella, yleensä etsitään sitä hyvää väliä, mihin tulla linjaa näyttämään tai muuten rauhoittamaan menoa. Punasilla en tiedä kenenkään keltaliivin menneen ohitse. Mut jos meni, niin hyvä oli varmasti syy.

Itse en radalla keulimista hyväksy missään tapauksessa ja luulen että tästä vielä keskustellaan kouluttajien kesken.

Oletteko kuulleet sanonnan "älä tee niin kuin mä teen, tee niin kuin mä sanon"
smile_org.gif

Meinaan että eiköhän näillä liivihenkilöillä ole ollut syynsä, jos ovat noin tehneet. Mun puolesta saavat vapaasti soveltaa sääntöjään, on ne niin guruja
bowdown.gif
biggrin.gif

Hieno päivä oli ja sadekin onnistuttiin välttämään jopa paluumatkalla, mistä kiitos kuulunee iitulle kun veti lähtiessä sadekamat ainoana päälle.

Vauhti alkaa mukavasti löytymään, vielä kun vain saisi pään uskomaan, että sinne mutkaan voi mennä riittävän lujaa sisään, niin pysyisi ajokin jouheampana.

Heipalle taas kiitos linjojen näytöstä, helpotti huomattavasti uuden radan oppiskelua. Joitain mutkia vielä taisi jäädä, missä oma linja "aavistuksen" poikkesi mallisuorituksesta, mutta jatketaan treeniä seuraavalla kerralla.

Itse menin keltaisella parista pyörästä ohi, ihan järjestyksenpidollisista syistä. Tarkoitus ei ollut aiheuttaa pahennusta tai säikytellä ketään, jos näin tein, pahoittelen.

Muuten oli ihan kiva päivä, mutta omat testiajot jäi kalustomurheiden takia valitettavan vähiksi. Noh, lahjattomat treenaa
tounge.gif

Oli ainakin virkaintonen porttivahti kun olin lipulla
biggrin.gif
... ei riiittänyt punasen lipun näyttäminen vaan piti oikeen perkeleesti heiluttaa sitä  
lookaround_orig.gif
Jees, sen takii että se kaatunut äijä oli keskellä kahvilanmutkan ulostuloo, ja jos joku olis missannut sen kakkoslippupisteen punaisen lipun, ja lähtenyt ohittaan kahvilanmutkassa, niin kuin suurin osa tekee, niin se olis ajanut suoraan sen äijän päälle.
Sen takii mä sulle nalkutin että perkele heiluta sitä (punaista) lippua.

Sen punasen lipun missaa todella helposti pilvisellä kelillä, jos sitä lippua pitää kainalossa, mitä ei saa tehdä, vaan punanen lippu on aina heiluva nimeomaan siitä syystä että sen näkisi ja tietäisi että edessä on todellinen vaaratilanne.

En mä näitä lippujuttuja ole itse keksinyt, vaan teen vain niin kuin mulle on kerrottu/ mitä esim moottoriliiton kouluttajat opettaa.
Jos joku pitää sitä virkaintoisuutena, niin tervemenoa siihen joukkoon, siellä on jo vissiin aika monta.  
smile_org.gif

Kiitokset järjestäjille. Hieno sää suosi tapahtumaa.
Tuli taluteltua maatalouskonetta 7x20min/h putkeen. Viimeisen olis voinu jättää väliin, setäikäisellä ei oikein kunto kestänyt
biggrin.gif
. (Kotoa pelipaikoille ja takaisin 2x153 km +sit ratailut)
Seurakin oli erinomaista.

Sattuipa tosiaan nätti päivä (tämä oli ihan tilattu juttu..=), harmittaa että työt estivät oman osallistumisen tälle reissulle...
sad_orig.gif

Noh, onneksi näitä reissuja riittää vielä joten eiköhän sitä kohta saa omankin ratakauden kunnolla avattua...
thumbs-up.gif

//Andy

Oletteko kuulleet sanonnan "älä tee niin kuin mä teen, tee niin kuin mä sanon"
smile_org.gif

Meinaan että eiköhän näillä liivihenkilöillä ole ollut syynsä, jos ovat noin tehneet. Mun puolesta saavat vapaasti soveltaa sääntöjään, on ne niin guruja
bowdown.gif
biggrin.gif
Jep, mutta alunperin ensiksi arvosteltiin sääntöjen noudattamista johon kommentoin. Mua ei yksikään ohitus radalla todellakaan häirinnyt, mutta juurikin se että kun sanotaan niin tehdään myös niin. (tätä ite opettanu aina ja "yrittäny noudattaa") pannaas kertoen seuraavassa ratatapahtumassa...
033102beer_1_prv.gif
kaikille radalla olleille!

Mukava ajopäivä oli, kelikin yllätti positiivisesti. Vettä tuli vasta kotimatkalla.

Toisaalta touhu oli myös melkoista romurallia, ei pysynyt laskuissa kaatojen määrissä. Mikä lienee loppusaldo.

Itsellä tuli tiukka paikka vasta likempänä Hämeenlinnaa, kun tuli painettua kymppitietä kotia kohti vähän reippaammin,  märkänä ja kylmissään. Mäen takaa tuli vastaan komea letka mopopoliiseja, varmaan toistakymmentä. Tarkkaa lukua ei saanut laskettua kun tuli katseltua lähinnä puidenlatvoja siinä himmaillessa. No niillä oli muuta menoa varmaan kun eivät olleet meikäläisestä kiinnostuneita.

Kiitoksia kaikille asianosaisille.

Back