• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Alastaro 18.6.2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kukahan sillä supermotolla veivas?
No minä! Oon miettiny että tuleeko sana "kyykky" siitä, kun niitä voi kyykyttää...
biggrin.gif
Ukko veti kyl komeesti ja ehdottomasti päivän miehekkäimmät soundit mopossa...
thumbs-up.gif
Joo, "kivasti" sattu korviin siinä portilla...
Heh, "sori"
wink.gif

Hjs: Oli hyvää vääntöä joo. Ajattelin vielä, että vedänpä rauhassa ton vikan setin, mutta ei luonto anna periksi. Tuliko siihen meiän väliin joku rauhoittamaan sitä menoa?

Oliko siellä joku kuvaamassa?

Tuskin kukaan kello kädessä siellä hirveesti keskiryhmässä oli, mutta olisko jotain suuntaa antavaa keskiryhmän ajoista. EsaL tais olla sen 675:n kanssa, joutuko ohittelemaan paljon, aattelin kun oli siinä juttua kun katottiin niitä trumpan kellon kierrosaikoja, että mihin omat ajat suunnilleen mahtais osua.

Oliko siellä joku kuvaamassa?
Mm. mä kävin muutaman kuvan räpsimässä. Enimmäkseen tosin nopeesta ryhmästä. Saan niitä ehkä ens viikolla näkyviin, jos niissä jotain katsottavaa on. Ja oli siellä joku toinenkin kaveri räiskimässä...

sanoi:
Tuskin kukaan kello kädessä siellä hirveesti keskiryhmässä oli, mutta olisko jotain suuntaa antavaa keskiryhmän ajoista. EsaL tais olla sen 675:n kanssa, joutuko ohittelemaan paljon, aattelin kun oli siinä juttua kun katottiin niitä trumpan kellon kierrosaikoja, että mihin omat ajat suunnilleen mahtais osua.

Supermoto veteli sellasta 1.40 kiekkaa tai hiukka alle. Useimmille muille sitten parista moneen sekkaa lisää per kierros...

1.37-1.40 aikoja näytti vihreen kawan kello silloin kun aikaa naputti. Noin näppituntumalla sanoisin ettei keskiryhmässä ainakaan kovempaa menty.

Minä kellottelin ihan omaksi huviksi muutaman kierroksen paria pyörää nopeassa ja keskiryhmässä.
Todella pienellä otannalla sanoisin että nopeet meni noin 1.30 aikoja ja keskiryhmä jotain 1.40-1.45.
Varmaan moni meni nopeampaa ja toiset hitaampaa.
Joten poistakaa viestini turhana  
tounge.gif

Olisi kanssa periaatteessa ihan kiva tietää omia aikoja hitaassa. Ei siksi että pitäisi kelloa vastaan ajaa tällasena noviisina. Eihän hitaassa ajella tasaista nopeutta sen minkä pääsee, eihän  
smile_org.gif
vaan harjoitellaan kaikenlaista  
sport05.gif

Mutta ihan muuten vaan olisi kiva tietää missä mennään nopeampiin nähden. Niin tietäisi esimerkiksi montako valovuotta on siihen että uskaltaa kokeilla keskinopeaa ryhmää.

Kuinka hitaalla pyörällä muuten kehtaa tulla keskinopeaan, sitten jos taidot riittää joskus mutka-ajossa?
Meinaan vaan että haittaako jos suorilla jää auttamattomasti muiden vauhdista?
Ei niin että kysymys olisi mulle kovin ajankohtainen.

Nimimerkki: Italialainen pastakone  
biggrin.gif

Kuinka hitaalla pyörällä muuten kehtaa tulla keskinopeaan, sitten jos taidot riittää joskus mutka-ajossa?

biggrin.gif
Siinäpä se, kun ei sillä pyörällä näemmä ole niin suuri merkitys siellä. Tai siis sen huippunopeudella. Keskikastin nopeimpia oli 650 Husabergin supermoto, ei sillä ollu mitään jakoa suorilla mutta mutkissa se veti kaikista ohi. Se vituttaa "vetomiehiä" vielä enempi kuin suorilla jäänti.
biggrin.gif

Minä kellottelin ihan omaksi huviksi muutaman kierroksen paria pyörää nopeassa ja keskiryhmässä.
Todella pienellä otannalla sanoisin että nopeet meni noin 1.30 aikoja ja keskiryhmä jotain 1.40-1.45.
Varmaan moni meni nopeampaa ja toiset hitaampaa.
Joten poistakaa viestini turhana
tounge.gif

Olisi kanssa periaatteessa ihan kiva tietää omia aikoja hitaassa. Ei siksi että pitäisi kelloa vastaan ajaa tällasena noviisina. Eihän hitaassa ajella tasaista nopeutta sen minkä pääsee, eihän
smile_org.gif
vaan harjoitellaan kaikenlaista
sport05.gif

Mutta ihan muuten vaan olisi kiva tietää missä mennään nopeampiin nähden. Niin tietäisi esimerkiksi montako valovuotta on siihen että uskaltaa kokeilla keskinopeaa ryhmää.

biggrin.gif
Mielestäni keskiryhmään on hyvä tulla kun alkaa oleen rata-ajo suht tuttua ja muutenkin toiminta radalla hallussa. Suoranopeuksista tuskin kannattaa murehtia koska siinähän on iisi mennä ohi. Aattelisin niin että jos lähtee ryhmän hännillä liikkeelle niin aika paljon kovempaa saa tulla ekat että tulee kierroksella ohitteluja. Itselläni on tapana yleensä näin tehdä koska en viitsi ajella radalla suoria aivan piuhat kireenä ja näin ollen ajat ei oo kummosia. Mutta luulisin että kyseisellä keikalla tuskin olin pahasti jarruna monille (valk. SP-2).

Samaa aihetta mietin tässä itsekin, kun huomasin et vauhti hitaassa ehkä vähän lepposampaa mitä joillain muiden tahojen järjestämillä keikoilla missä joskus käynyt ajelemassa. Mietityttää silti vähän toi pykälä keskiryhmään, mut siitä ei kai selviä kuin kokeilemalla seuraavalla kerralla ja jos ei tunnu hyvältä niin alaspäin päässee..

T: se kaikista vanhin Jamaha

Ja pistetään vielä tähän se kiitos hyvin toimineista järjestelyistä perään
bowdown.gif

Tuli ajettua sen verta vaihtelevia aikoja päivän mittaan, että näppituntumaksi jäi, että >1:50 ajoilla porukkaa lappasi ohi oikealta ja vasemmalta, ~1:46-1:47 ohittajia huomattavasti vähemmän ja ~1:43 ajoilla jo sitten todella vähän/piti itsekin ohittaa.

Joten eiköhän noi arviot siitä että alhaisia 1:40-aikoja tai korkeita 1:30-aikoja keskiryhmän nopeimmat veti, pidä ihan paikkansa.

Back