Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä oon kyllä pikkusen eri mieltä tuosta merkkaamastasi ajolinjasta tossa 6 mutkassa (Tarun jälkeinen kurvi)Ton kartan mittasuhteet vaan on ihan väärät, ja ajolinja on siitäkin syystä aikalailla täysin ufo.Lisänä omia merkintöjä viime kerralta... ignore...Hyvä idea toi ratakartta. Sit vielä, jos joku osaava piirtäis ajolinjan tuohon päälle.Ratakartta tutkittavaksi tässä.
![]()
Tos on suurin piirtein oikee mittakaava:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/ahvenisto2.jpg
ja siihen kun piirtelee suurinpiirtein pyöreet ajolinjat niin osuu edes sinneppäin.
Tossa yks hahmotelma aiheesta:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/ahvenisto3.jpg
Kannattaa muistaa esim että radan korkeuserot ja kuopat/pomput/mäet/kevennykset vaikuttaa myös ajolinjaan joissakin kohdin paljon; esim "3"-"4" mutkien välissä, ja 9 mutkassa apeksin jälkeen.
Riisor taisi eilennä mainita, jotta Keimolan Nesteeltä 6:45. Itse ainakin tähtään tuonne tuohon aikaanOnko huomenna letkaa lähdössä PK-seudulta, mistä ja milloin?
Ok.Eikös sulla ollut niitä kameroita kaksi? Jos on niin ota mukaan niin minäkin pääsen räiskimäänOlette juuri voittaneet koko maanantaiksi käyttöönne digijärkkärin kunnon putkella. Eli mä tyrkkään sulle sen mun kameran, ole hyvä. Pistän privaa.Kuvien räpsimisestä tuli mieleen, että jos joku keskinopean ryhmän edustajista on kameran kanssa paikalla ja uskaltaa kameraansa meitsille lainailla, niin voisin mielläni räpsiä kuvia. Omaa digijärkkäriä kun ei ole vielä saanut hankituksi (pienehköjä budjetillisiä ongelmia havaittavissa) ja tuolla pokkarikameralla on hieman tylsä yrittää räpsiä kuvia, kun eihän niistä tahdo oikein tulla mitään...![]()
![]()
Pokkarillakin saan, mutta mukavampi harjoitella kunnon vehkeillä.
Tolla "Kannattaa muistaa esim että radan korkeuserot ja kuopat/pomput/mäet/kevennykset vaikuttaa myös ajolinjaan joissakin kohdin paljon; esim "3"-"4" mutkien välissä, ja 9 mutkassa apeksin jälkeen."Mä oon kyllä pikkusen eri mieltä tuosta merkkaamastasi ajolinjasta tossa 6 mutkassa (Tarun jälkeinen kurvi)Ton kartan mittasuhteet vaan on ihan väärät, ja ajolinja on siitäkin syystä aikalailla täysin ufo.
Tos on suurin piirtein oikee mittakaava:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/ahvenisto2.jpg
ja siihen kun piirtelee suurinpiirtein pyöreet ajolinjat niin osuu edes sinneppäin.
Tossa yks hahmotelma aiheesta:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/ahvenisto3.jpg
Kannattaa muistaa esim että radan korkeuserot ja kuopat/pomput/mäet/kevennykset vaikuttaa myös ajolinjaan joissakin kohdin paljon; esim "3"-"4" mutkien välissä, ja 9 mutkassa apeksin jälkeen.Tuo ajolinja on myös siksi vaarallinen, että tuolla ajolinjalla osut juuri sopivasti sisäkurvissa oleviin todella pahoihin töissyihin. Ei siitä oo kauaa aikaa, kun näin kun eräs kaveri leikki siinä teräsmiestä, kun jalka lipes tapilta töyssyissä
Itse neuvoisin taittamaan kurviin mahdollisimman myöhään ja jyrkästi, ajamaan kurvin mahdollisimman suoraa ajolinhaa samalla avaten.![]()
Tarun mutkaan(5) neuvoisin myös tiekempaa jarrutusta, myöhäisempää taittoa ja kaasun avausta heti kun kurvin taitos on ohi.
Moi,Pääseekö tuonne mukaan maksamalla, vaikka ei ookkaan Ry:n jäsen? Vai pitääkö tulla kahvikuppikädessä naureskelemaan... ja tietysti antamaan hyviä neuvoja![]()
Ei jaksa juu. Ja itsehän ajan hitaassa ryhmässä, joten niiden aikana kans tietty sit voi vaihdella. Portilla välillä 15-17 joten ny sit klo 15 mennessä luovuttelen välineet takaisin omistajansa hellään huomaanOk.Eikös sulla ollut niitä kameroita kaksi? Jos on niin ota mukaan niin minäkin pääsen räiskimäänOlette juuri voittaneet koko maanantaiksi käyttöönne digijärkkärin kunnon putkella. Eli mä tyrkkään sulle sen mun kameran, ole hyvä. Pistän privaa.Kuvien räpsimisestä tuli mieleen, että jos joku keskinopean ryhmän edustajista on kameran kanssa paikalla ja uskaltaa kameraansa meitsille lainailla, niin voisin mielläni räpsiä kuvia. Omaa digijärkkäriä kun ei ole vielä saanut hankituksi (pienehköjä budjetillisiä ongelmia havaittavissa) ja tuolla pokkarikameralla on hieman tylsä yrittää räpsiä kuvia, kun eihän niistä tahdo oikein tulla mitään...![]()
![]()
Pokkarillakin saan, mutta mukavampi harjoitella kunnon vehkeillä.
Tosin noita putkia on vaan yks per polttovälialue, joten sun tarvii sit olla sellasissa paikoissa jossa voi "lyhyemmällä" putkella ottaa kuvia, eli lähempänä rataa/mopoja ("pitempi" putki kun menee Lunalle).
Tosin tuskin Lunakaan jaksaa klo9-18 eli 9 tuntia räiskii kuvii, joten samoja vehkeitäkin voi varmaan käyttää.
Ei vaan kykene tuohon... mä tulen omia (lyhyitä)letkoja..Riisor taisi eilennä mainita, jotta Keimolan Nesteeltä 6:45. Itse ainakin tähtään tuonne tuohon aikaanOnko huomenna letkaa lähdössä PK-seudulta, mistä ja milloin?![]()
Ok, kohta sielläRiisor taisi eilennä mainita, jotta Keimolan Nesteeltä 6:45. Itse ainakin tähtään tuonne tuohon aikaanOnko huomenna letkaa lähdössä PK-seudulta, mistä ja milloin?![]()