• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Ahvenisto 8.6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AnDy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pääseekö tuonne mukaan maksamalla, vaikka ei ookkaan Ry:n jäsen? Vai pitääkö tulla kahvikuppikädessä naureskelemaan... ja tietysti antamaan hyviä neuvoja 
tounge.gif

Ratakartta tutkittavaksi tässä.
Hyvä idea toi ratakartta. Sit vielä, jos joku osaava piirtäis ajolinjan tuohon päälle.
Lisänä omia merkintöjä viime kerralta... ignore...

_big.jpg
Ton kartan mittasuhteet vaan on ihan väärät, ja ajolinja on siitäkin syystä aikalailla täysin ufo.

Tos on suurin piirtein oikee mittakaava:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/ahvenisto2.jpg
ja siihen kun piirtelee suurinpiirtein pyöreet ajolinjat niin osuu edes sinneppäin.
Tossa yks hahmotelma aiheesta:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/ahvenisto3.jpg
Kannattaa muistaa esim että radan korkeuserot ja kuopat/pomput/mäet/kevennykset vaikuttaa myös ajolinjaan joissakin kohdin paljon; esim "3"-"4" mutkien välissä, ja 9 mutkassa apeksin jälkeen.
Mä oon kyllä pikkusen eri mieltä tuosta merkkaamastasi ajolinjasta tossa 6 mutkassa (Tarun jälkeinen kurvi)
wink.gif
Tuo ajolinja on myös siksi vaarallinen, että tuolla ajolinjalla osut juuri sopivasti sisäkurvissa oleviin todella pahoihin töissyihin. Ei siitä oo kauaa aikaa, kun näin kun eräs kaveri leikki siinä teräsmiestä, kun jalka lipes tapilta töyssyissä
tounge.gif
Itse neuvoisin taittamaan kurviin mahdollisimman myöhään ja jyrkästi, ajamaan kurvin mahdollisimman suoraa ajolinhaa samalla avaten.

Tarun mutkaan(5) neuvoisin myös tiekempaa jarrutusta, myöhäisempää taittoa ja kaasun avausta heti kun kurvin taitos on ohi.

Mutta asiasta saa olla erimieltä
bowdown.gif
Minä en aja kilpaa ja ratapäiviäkin on mittarissa vasta muutama hassu
smile_org.gif

Kuvien räpsimisestä tuli mieleen, että jos joku keskinopean ryhmän edustajista on kameran kanssa paikalla ja uskaltaa kameraansa meitsille lainailla, niin voisin mielläni räpsiä kuvia. Omaa digijärkkäriä kun ei ole vielä saanut hankituksi (pienehköjä budjetillisiä ongelmia havaittavissa) ja tuolla pokkarikameralla on hieman tylsä yrittää räpsiä kuvia, kun eihän niistä tahdo oikein tulla mitään...  
nixweiss.gif
Olette juuri voittaneet koko maanantaiksi käyttöönne digijärkkärin kunnon putkella. Eli mä tyrkkään sulle sen mun kameran, ole hyvä. Pistän privaa.
Eikös sulla ollut niitä kameroita kaksi? Jos on niin ota mukaan niin minäkin pääsen räiskimään  
smile_org.gif

Pokkarillakin saan, mutta mukavampi harjoitella kunnon vehkeillä.
Ok.
Tosin noita putkia on vaan yks per polttovälialue, joten sun tarvii sit olla sellasissa paikoissa jossa voi "lyhyemmällä" putkella ottaa kuvia, eli lähempänä rataa/mopoja ("pitempi" putki kun menee Lunalle).
Tosin tuskin Lunakaan jaksaa klo9-18 eli 9 tuntia räiskii kuvii, joten samoja vehkeitäkin voi varmaan käyttää.

Ton kartan mittasuhteet vaan on ihan väärät, ja ajolinja on siitäkin syystä aikalailla täysin ufo.

Tos on suurin piirtein oikee mittakaava:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/ahvenisto2.jpg
ja siihen kun piirtelee suurinpiirtein pyöreet ajolinjat niin osuu edes sinneppäin.
Tossa yks hahmotelma aiheesta:
http://www.ip.fi/~scuuba/org/ahvenisto3.jpg
Kannattaa muistaa esim että radan korkeuserot ja kuopat/pomput/mäet/kevennykset vaikuttaa myös ajolinjaan joissakin kohdin paljon; esim "3"-"4" mutkien välissä, ja 9 mutkassa apeksin jälkeen.
Mä oon kyllä pikkusen eri mieltä tuosta merkkaamastasi ajolinjasta tossa 6 mutkassa (Tarun jälkeinen kurvi)
wink.gif
Tuo ajolinja on myös siksi vaarallinen, että tuolla ajolinjalla osut juuri sopivasti sisäkurvissa oleviin todella pahoihin töissyihin. Ei siitä oo kauaa aikaa, kun näin kun eräs kaveri leikki siinä teräsmiestä, kun jalka lipes tapilta töyssyissä
tounge.gif
Itse neuvoisin taittamaan kurviin mahdollisimman myöhään ja jyrkästi, ajamaan kurvin mahdollisimman suoraa ajolinhaa samalla avaten.

Tarun mutkaan(5) neuvoisin myös tiekempaa jarrutusta, myöhäisempää taittoa ja kaasun avausta heti kun kurvin taitos on ohi.
Tolla "Kannattaa muistaa esim että radan korkeuserot ja kuopat/pomput/mäet/kevennykset vaikuttaa myös ajolinjaan joissakin kohdin paljon; esim "3"-"4" mutkien välissä, ja 9 mutkassa apeksin jälkeen."
tarkotin nimenomaan just tota samaa ett toi hahmotelman linjakin on vain suuntaa antava, eli käytännössä just noi sunkin mainitsemat asiat vaikuttaa sit siihen lopulliseen linjaan paljon.

Pääseekö tuonne mukaan maksamalla, vaikka ei ookkaan Ry:n jäsen? Vai pitääkö tulla kahvikuppikädessä naureskelemaan... ja tietysti antamaan hyviä neuvoja 
tounge.gif
Moi,
tällä kertaa päivä on täyteen buukattu. Mutta yleisesti ei tarvitse olla ry:n jäsen, tällöin vain hinta on korkeampi kuin yhdistyksen jäsenillä.

//Andy

Kuvien räpsimisestä tuli mieleen, että jos joku keskinopean ryhmän edustajista on kameran kanssa paikalla ja uskaltaa kameraansa meitsille lainailla, niin voisin mielläni räpsiä kuvia. Omaa digijärkkäriä kun ei ole vielä saanut hankituksi (pienehköjä budjetillisiä ongelmia havaittavissa) ja tuolla pokkarikameralla on hieman tylsä yrittää räpsiä kuvia, kun eihän niistä tahdo oikein tulla mitään...  
nixweiss.gif
Olette juuri voittaneet koko maanantaiksi käyttöönne digijärkkärin kunnon putkella. Eli mä tyrkkään sulle sen mun kameran, ole hyvä. Pistän privaa.
Eikös sulla ollut niitä kameroita kaksi? Jos on niin ota mukaan niin minäkin pääsen räiskimään  
smile_org.gif

Pokkarillakin saan, mutta mukavampi harjoitella kunnon vehkeillä.
Ok.
Tosin noita putkia on vaan yks per polttovälialue, joten sun tarvii sit olla sellasissa paikoissa jossa voi "lyhyemmällä" putkella ottaa kuvia, eli lähempänä rataa/mopoja ("pitempi" putki kun menee Lunalle).
Tosin tuskin Lunakaan jaksaa klo9-18 eli 9 tuntia räiskii kuvii, joten samoja vehkeitäkin voi varmaan käyttää.
Ei jaksa juu. Ja itsehän ajan hitaassa ryhmässä, joten niiden aikana kans tietty sit voi vaihdella. Portilla välillä 15-17 joten ny sit klo 15 mennessä luovuttelen välineet takaisin omistajansa hellään huomaan
smile_org.gif

Täältäkin iso kiitos järjestäjille, ajoseuralle ja lippulle. Tosi hyvä valovilkkus ja hieno juttu.
bowdown.gif

Erittäin suuret kiitokset karifille= ratakausi korkattu
062802jumpie_prv.gif

Ja tietenkin scuuballe kamerasta. Pitäis olla muutamat helmet kuvissa. Paljon toki pasaa, mutta 1 onnistunutta joutuu hakemaan tuhannella epäonnistuneella.
pftroest.gif

Tahtoo kanssa kunnon kameran
smile_org.gif

Kiitokset taas kaikille, liputtajat, porttivahdit yms. ajotovereita unohtamatta. Hieno päivä sattu taas ja mukavastihan ne ajot sujuivat muutamaa kaatoa lukuunottamatta, toivotaan nopeaa toipumista..

Leditolpat toimivat hienosti ja toivoisin niiden käyttöä jatkossakin.

Ps. ja taas innolla valokuvia odotellen.. Niin monta kertaa yritti poseerata kameralle ja monta kertaa tuli myös pikku tilanteita sen johdosta
tounge.gif

Kiitokset erittäin hyvästä koulutuksesta ja kaikille järjestelyihin osallistuneille sekä tietenkin ajoseuralle
bowdown.gif

Pikaista toipumista tosiaankin niistä tapahtuneista accidenteistä.

Kiitokset kaikille mukavasta päivästä. Omalta osalta sai taas arvokasta kokemusta - pikkuhiljaa hyvää tulee
smile_org.gif
Vuotava etustefa vähän häiritsi, mutta muuten ei moitteita päivässä. Sää suosi, mutta pari harmillista kaatumistahan sattui - toivottavasti tälle yhdelle ratailijalle ei sattunut kuitenkaan kovin pahasti. Pikaista paranemista!

Niin ja loppuun: vahvajussi, tämä on omistettu sulle  
inlove.gif

Jep, kiittää ja kumartaa, pal hyviä neuvoja takaraivoon tuupittavaksi.. Hienon kelinkin olitte järkänneet
smile_org.gif
.

Back