Em. on malliesimerkki viime aikoina "nyypille" jaetuista älyttömistä ja oikeasti vaarallisista ohjeista, minkä sait itsekin kokea.
Ei voi kun toivoa ettei tämä ohje tullut taas sieltä suunnasta mistä on viime aikoina tullut mm. saman tasoisia ohitusohjeita hitaaseen ryhmään ja kaikkea muuta paskaa lapion täydeltä sitä aiemmin.
No niinno. Toistaiseksi saldo edelleen on se että kaikki ne jotka ovat minua uskoneet, ovat pysyneet pystyssä, ja se yksi joka ei ole uskonut, veti lipat.
Osa on tullut jopa naama loistaen kiittämään että homma rupes toimimaan kun "solmu aukes".
Ja kuten huomaat, minulla ei ollut osaa eikä arpaa tuohon ulosajoon.
Kokeneilla kuljettajilla kuten KariFillä on se ongelma että he luulevat minun neuvovan kaikkia ja joka asiassa.
"Paskaa laipion täydeltä..." Jep jep, erittäin älykästä ja rakentavaa. Ja ennen kaikkea erittäin terve asenne.
Ja mitä tulee ohittamiseen hitaassa ryhmässä, niin lippupiste ykköseltä näki ihan riittävästi taas niitä jarruarpajaisia tarun mutkan jarrussa. Johtuen juurikin siitä että ei ennakoitu ja haettu sitä tulevaa ohituspaikkaa jo edeltävän mutkan aikana.
Hyvä, lipunkatsomisohje ei tullut sinulta joten siltä osin toiveeni toteutui.
Tuo "kokeneilla kuljettajilla" kuulostaa komealta. Valitettavasti todellisuudessa minun yhden kesän, tusinan ratapäivän kokemuksella kyykyllä ei millään mittarilla voi päästä kokeneeksi kuljettajaksi, vaikka siihen lisäisi jokusen ratapäivän matkapyörällä edellisenä vuonna. Eli kyllä tässä edelleen ihan aloittelijoita ollaan.
Siksipä en mene kenellekään neuvomaan ajoasennoista, linjoista, pyörän säädöistä yms vaan jätän neuvonnan niille jotka asiasta oikeasti tietävät. Osan heistä erottaa keltaisesta liivistä paikanpäällä. Heiltä minäkin olen saanut ne tiedot millä nyt mennään. Toki minäkin kysyttäessä kerron mielipiteeni, mutta se ei ole mikään asiantuntijamielipide. Sen sijaan jo tällä vaatimattomalla kokemuksella pystyn kyllä erottamaan nyt esillä olleet, suorastaan vaaralliset neuvot.
Hetken perässäsi ajettuani mä edelleen vakuutuin siitä että sinun ei kannattais antaa ajo-ohjeita kenellekään, ei sen paremmin asennosta, linjoista kuin mistään muustakaan.
Mutta tästä asiastahan on täysin turha vääntää sinun kanssasi, sen ovat aikaisemmat ketjut osoittaneet. Pääasia että tulee hieman kyseenalaistettua näitä neuvojia, jolloin joku aloitteleva harrastaja ehkä osaisi olla vähän varovaisempi siinä mitä uskoo ja mitä ei. Jos karkea kielenkäyttöni pahoitti herkkää mieltäsi niin pahoitteluni. Eihän se kieltämättä rakentavaa keskustelua ollut.
Mutta mukavampaa aiheeseen: Kuvaajille ja SHansulle erityisesti suuret kiitokset vaivoistanne. Taas on materiaalia mitä ihmetellä. Varikon jälkeisen vasuriylämäen sammakkoasennot herättävät hilpeyttä aina uudelleen. Siinä kurvissa pään pitäminen edes hehtaarilleen oikeassa suunnassa näyttää tuottavan tuskaa itseni lisäksi useimmille muillekin. Kait mäen jyrkkuus vaikuttaa asiaan, talvella sitä mäkeä suksilla ylös rämpiessä mäen jyrkkyyden vasta oikein ymmärsi.
Edit typo