• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä 25.7.2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sateetonta säätä näyttäisi lupaavan huomiseksi joten kai sitä täytyy sinne lähtiä. Mitenkäs kun en kerinnyt ennakkoon maksaa niin kellekkäs tuo 50 € maksetaan siellä?

Mä oon tulossa heti aamusta, mutta aloitan ainakin hitaasta ryhmästä vastoin ilmoittautumistani
wink.gif

Tulen videokameran ja PMR-radion kanssa. Kellonajasta en ole varma, siinä aamupäivän puolella. Mikä on radiokanava?
Ööö, ei se meidän järjestäjien radiokanava yleiseen kuunteluun todellakaan ole tarkoitettu. Takavarikoin jokaisen radiopuhelimen mitä siellä nään kuunneltavan. Meidän omien puhelimien lisäksi siis. Videokamera on tervetullut.
Kolme vuotta sitten ORG!:n ajotapahtumaa kuvatessani minulla oli oma PMR-radio mukana. Radioliikennettä seuraamalla sain tietoa milloin tulee pyörät radalle ja milloin ne sieltä poistuvat. Näin minun oli helppo löytää sopiva väli ajosesioiden välissä siirtyä seuraavaan kuvauspisteeseen. Mikäli tämä järjestely ei nyt sovi, niin jään kokonaan pois?

PS. Oletan osaavani liikennöidä radiolla, ovathan radiot toinen harrastukseni. Olen radioamatööri, kutsu OH3NFC.

Edit: Tässä esimerkki kameran käytöstäni tältä keväältä erään toisen mp-harrastuksen parista.

Tulen videokameran ja PMR-radion kanssa. Kellonajasta en ole varma, siinä aamupäivän puolella. Mikä on radiokanava?
Ööö, ei se meidän järjestäjien radiokanava yleiseen kuunteluun todellakaan ole tarkoitettu. Takavarikoin jokaisen radiopuhelimen mitä siellä nään kuunneltavan. Meidän omien puhelimien lisäksi siis. Videokamera on tervetullut.
Kolme vuotta sitten ORG!:n ajotapahtumaa kuvatessani minulla oli oma PMR-radio mukana. Radioliikennettä seuraamalla sain tietoa milloin tulee pyörät radalle ja milloin ne sieltä poistuvat. Näin minun oli helppo löytää sopiva väli ajosesioiden välissä siirtyä seuraavaan kuvauspisteeseen. Mikäli tämä järjestely ei nyt sovi, niin jään kokonaan pois?

PS. Oletan osaavani liikennöidä radiolla, ovathan radiot toinen harrastukseni. Olen radioamatööri, kutsu OH3NFC.

Edit: Tässä esimerkki kameran käytöstäni tältä keväältä erään toisen mp-harrastuksen parista.
Kolme vuotta sitten oli meininki muutenkin vähän erilaista kuin nyt tällä kaudella. Olemme panostaneet ajajien turvallisuuteen, ja tähän kuulu myös tuo radiopuoli. Hallituksessa olemme kyllä sitä mieltä, että tuo meidän radiokeskustelu on vain ja ainoastaan meidän järjestäjien kuunneltavissa. Emme halua sellaista vahinkoa kontollemme, että esimerkiksi vahingossa jäisi vaikka joku puhelin talk-asentoon (taskussa tms) , ja pitäisi linjaa varattuna. Jos samaan aikaan joku vetää kaidetta päin ja viesti lipoista ei kulje jonkun ulkopuolisen puhelimen takia, on soppa totaalisen valmis. Tämä siis kärjistetty kauhuskenaario.

Jos annamme luvan sinulle radiotamme kuunnella, on se lupa annettava myös muille. Pahoittelen, jos tämä vaikuttaa päätökseesi tulla paikan päälle.

No niin kotona jälleen. Ajoin Valintatalon kautta ja ostin kuusi tölkkiä olutta, kylläpä se ensimmäinen olut maistui taas ihanalle. Päivä oli osaltani erittäin onnistunut. Sain nauhoitettua 1½ tuntia materiaalia, josta teen DVD-levyn. Levyä ei kannata vielä kysellä minulta suoraan, vaan siitä tiedotetaan kerhomme, siis ORG:n, sivujen kautta. Jos olen oikein ahkera, niin levyjä on jaossa jo Tasarissa.

Sumppakin näyttää livenä kauniimmalta, kuin kirjoitettuna
smile_org.gif
Minäkin olin lopuksi kauniimmalla tuulella, ja paistoihan se aurinkokin koko päivän. Nyt on naama punainen. Aloitan nyt siirtämään DV-nauhalta otoksia tietokoneelle. Toivottavasti ne ovat onnistuneet, uuden kameran kanssa näet voi tulla kommelluksia.

Nähdään Parkanossa, halataan ja opetetaan toisiamme...

Saludos de Veijo  
033102beer_1_prv.gif

Edit: Semmoinenkin ihme tapahtui, että minulle soitti radan varressa kakkospisteellä olessani Iltalehden toimittaja. Olisi halunnut saada tietoja Paula Björqvistin aviomiehestä. On kuulemma opiskellut samassa opinahjossa Kotkassa. En kuitenkaan hiffannut vedättää toimittajaa, vaan kerroin etten tunne hemmoa.

On sulla Sumppa kova kunto kun kipitit pääsuoran jälkeiseen kaarteeseen tosta vaan. Kerrankin sain naisen juokseen kohti.  
biggrin.gif
Ei vaan hieman oli tuuria matkassa.  
thumbs-up.gif

Kaikki ok ja korjaussarja käytössä.  
033102beer_1_prv.gif

Kotona ollaan onnellisesti. Kylläpä osas vetää olon veteläksi tuollainen kevyt 10 tunnin setti helteessä
tounge.gif
, ei tartte enää lenkille lähtee. Viimeisellä rundilla meinas karata mopedi vielä rengasvalleihin mutta onneksi vahingoilta vältyttiin täpärästi (varikkosuoran jälkeinen ensimmäinen oikea).

Joopa - tässäpä olisi minun ottamia "kuvia". Meni ihan harjottelun piikkiin kun ekaa kertaa kuvasin mopoja radalla. Kuvat on nyt sitten vähän mitä on, mutta laitan silti näytille. Enkä alkanut rajaamaan!

kuvia

nixweiss.gif

Joopa - tässäpä olisi minun ottamia "kuvia". Meni ihan harjottelun piikkiin kun ekaa kertaa kuvasin mopoja radalla. Kuvat on nyt sitten vähän mitä on, mutta laitan silti näytille. Enkä alkanut rajaamaan!

kuvia

nixweiss.gif
"Anteeks Niemiselle" tiedoksi, että ottamasi kuvat ovat hyviaä. Toki parantamisen varaa on, mutta harjoitus tekee tässäkin lajissa mestarin. Hyvin olit onnistunut kaappaamaan palan tunnelmaa digikamerasi bitteihin. Minulle päivästä jäi mieleen Sumppa, leppäkertut ja MadManin DR, pam pam pam...
smile_org.gif

sanoi:

kuvia

nixweiss.gif

Ihan buenoja kuvia, pitää opetella ajamaan kovempaa niin löytyy ehkä itsestänikin kuvia
wink.gif

Joo hieno oli päivä, vaikka avasin kaatumisellani
mukavan "kaatumaputken".
Juuri vielä ennen setin alkua kyselin Sumpalta
onko vuoroilla ollut yleensä paljon "tapahtumia" ja
Sumppa meinas, että aika hyvin on vuorot menneet.

Niin ja sitten tein vielä "laittomasti" eli poistuin kaatumapaikalta
niin PMR-radioista vaa kuulu Sumpan huuto, tyyliin
"Älä vittu päästä sitä Tomppaa mihinkään" ;)
Tässä vaiheessa olin jo varikon portilla.
Sitten sain mukavaa nuhtelua...
...ja ainahan se on mukavaa saada naiselta huomiota...
oli se sitten hyvää tai huonoa
tounge.gif

Viis tais olla sitten kaatunut kun poistuin paikalta ;)

No mutta kiitokset ajoista ja toivottavasti tavataan taas
Motoparkissa!!!

Vihdoin kotona. Kommentoin huomenna.
Kiitokset kuitenkin kaikille erittäin paljon! Päivä oli hieno säitä myöden. Välillä noita kaatumisia tulee. Ei niitä sen suuremmin kannata surra
wink.gif

Enkä mä kaikille aina huuda
biggrin.gif
Enpä
biggrin.gif

Terkuin; Ärjy-Tommin sijainen; Ärjy-Sumppa
biggrin.gif

kiitokset loistavasta päivästä niin järjestäjille,kuin muille ajajille.kivaa oli ja vanha mopottikin kesti taas,lissää vauhtia vaan pitäs saada
smile_org.gif

Back