• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajofarkut, huuhaata?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja panman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostin itse nuo Crackerjackit org. päiviltä ja on kyllä miellyttävät. Kalliithan ne on, mutta menee ihan normifarkuista ja varmasti hengittää paremmin kesällä kuin farkut, joissa on erikseen kevlar-kangasta ommeltu farkkukankaan päälle (crackerjackeissä siis itse farkkukankaassa on kevlarkuidut eikä kuten yleensä farkku ja erillinen kevlarkangas).

Heldin Crackerjackit minullakin käytössä ja olen tyytyväinen. Lahkeissa riittää pituutta, ei ole tulvapuntit. Ainoa pieni miinus tulee polvisuojista, niitä saa koko ajan olla asettelemassa oikealle paikalle.

Anzsi sanoi:
Katsoin tuota http://www.rusteprotection.com/ mutta jos laitan noille omat farkkuni, niin onko ne sit laadukkaat vai jotain muuta. Voiko niitä verrata esim noihin myytävillä oleviin kevlar farkkuihin.

Ite tilasin Rustelta vuosi sitten ekat ajofarkut kun nuo valmiit kevlarfarkut ei oikein miellyttäny silmääni. Oon kovasti tykänny, ku näyttävät normaalifarkuilta. Laadukasta tuntuu olevan. Viime kesän kestivät jokapäiväistä käyttöä ja ajoa. Lähetin viime viikolla toiset farkut sinne ja odottelen innolla.

josku3 sanoi:
Ite tilasin Rustelta vuosi sitten ekat ajofarkut kun nuo valmiit kevlarfarkut ei oikein miellyttäny silmääni. Oon kovasti tykänny, ku näyttävät normaalifarkuilta. Laadukasta tuntuu olevan. Viime kesän kestivät jokapäiväistä käyttöä ja ajoa. Lähetin viime viikolla toiset farkut sinne ja odottelen innolla.

Oliko miten kuumat? Saan tosin asiasta itsekin selvää, kun kaapissa roikkuvat, mutta uteliaisuuttani kysyn. Talven aikana teetätin, niin ei ehtinyt koittamaan. Ensituntuma oli vain, että lämpöä saattaa riittää.

JMH sanoi:
Oliko miten kuumat? Saan tosin asiasta itsekin selvää, kun kaapissa roikkuvat, mutta uteliaisuuttani kysyn. Talven aikana teetätin, niin ei ehtinyt koittamaan. Ensituntuma oli vain, että lämpöä saattaa riittää.

On ne normaalifarkkuja lämpimämmät kylmällä, mutta yhtä lämpimällä about samaa tasoa normifarkkujen kanssa. Se coolmax-kerros auttaa hiostavuuteen. Sellaista hellettä ei tainnut tulla, etteikö nuo jalassa olisi voinut ajaa. Tuli suurin osa kaudesta ajettua pitkät kalsarit jalassa noiden kanssa. Tuultahan ne eivät pidä.

Suosittelen dragging jeans merkkiä. Nilkoista vyötäröön kevlaria, kesähelteillä pystyy ajelemaan, mutta niin myös +10 asteen keleissä pelkät bokserit alla. Ei laske tuulta läpi.

TW, noi heldin farkut jotka ostin mustana haisee pahalle, vähän niinku ilotulitusraketille/ruudille. Huomasin vasta himassa. Sama efekti kuin jossain 10 euron tummissa halpisfarkuissa, johtunee vissiin väriaineesta.

kannattaa muuten pestä melkein kaikkien hintaluokan farkut, koska ne on juuri jossain hyönteismyrkyssä/DDT:ssä kuljetuksia varten, joten kun pesee heti uutena, niin suurin osa siitä aineesta jää pesuun, eikä imeydy sun jalkoihin.

nato26 sanoi:
Suosittelen dragging jeans merkkiä. Nilkoista vyötäröön kevlaria, kesähelteillä pystyy ajelemaan, mutta niin myös +10 asteen keleissä pelkät bokserit alla. Ei laske tuulta läpi.

Mites kannattaako noihin ottaa erikseen sit semmoset "puettavat" polvisuojat suojapalojen sijaan?
https://www.dragginjeans.net/armour/knee-guard/flypage.tpl.html <-- niinkuin tuommoiset.

Googlasin noiden kotisivut ja löysin tämmöset ja näyttäis aika siistiltä :P
https://www.dragginjeans.net/mens/men-s-next-gen/flypage.tpl.html

Mutta onko toiki just sit koko kevlar eikä osittainen.

Mulla ei muistaakseni ole paikkoja polvipaloille huosuissa, että tollaset puettvat on varmasti hyvät.
Pysyy ainakin paikoillaan kun vetäsee lipat.
Veikkaisin et dragging jeanssilla on kaikki koko kevlaria.

Polvisuojissa mitkä on kiinni tollasissa farkuissa, on se ominaisuus, että kun ne on ajaessa kohdallaan, niin ne on seistessä ikävän tuntuisesti liian alhaalla. Missä ne silloin on jos kaatuu, niin sitä ei tiedä kukaa. Mutta on mulla kivikin lentäny polvisuojaan, et on hyvä olla vaikka vaan housussa.

jaket sanoi:
kannattaa muuten pestä melkein kaikkien hintaluokan farkut, koska ne on juuri jossain hyönteismyrkyssä/DDT:ssä kuljetuksia varten, joten kun pesee heti uutena, niin suurin osa siitä aineesta jää pesuun, eikä imeydy sun jalkoihin.

Ja kaikki muutkin uudet vaatteet, lakanat, pyyhkeet yms.

Päädyin ostamaan tommoset. En sit tiedä mimmoset noi on perspuolelta, mutta se nähdään onko takapuolellakin yhtä kattava suojaus. Mutta muuten vaikuttavat ihan päteviltä. Sitäkään en vielä btw mene sanomaan, että onko noi kesällä kuumat :D Mutta raportoin noista aikanaan kun toivottavasti saan postissa.

Kerron myöhemmin myös mimmonen prosenttiosuus tuosta on kevlaria. Mitä kävin eilen tutustumassa superbikerssiin, niin opin yhden asian. housut voivat olla kokokevlaria, mutta millä prosenttiosuudella ne on punottua kevlaria. Joissakin se voi olla 7% joissakin 50% ja joissakin ehkä enemmän. 40% on kuulemma jo aika hyvä.

Tuossa itse housut. John Doe KAMIKAZE DENIM SVARTA Black
http://shop.ridejohndoe.com/se/d2006-kamikaze-jeans-black.html

Dodii nyt nämä John Doen KAMIKAZE DENIM SVARTA kevlar farkut tuli.

Nää on just niin hyvät ku toivoinki. Nää on sisältä kokokevlaria ja koko on just sopiva. otin koon 31/32 ja kun nämä on päällä ilman kenkiä niin hieman pidemmät, mutta kun laitan kengät, niin ne sopii kuin valetut :D

Näiden alle laitoin Forcefieldin LIMB TUBE KNEE PROTECTORIT
Noista ensikokemuksena sanon, että hyvän tuntuset mutta jo pienen käytön jälkeen hieman hiostavat. Mutta kyllämä sanon, että pieni hinta vapaudesta. Noi plus kevlar farkut ja leffateatteri / kahvila / työpaikka täältä tullaan :)

Pidemmille matkoille toki siis vielä nahkahousut. Noi yllä olevat on tietysti hei sit vaan kaupunkiajoon.

1.testipv
klo 6.30 ulkona -2 pakkasta ja ei tullut kylmä. Aamupäivän housuja pystyi pitämään, mutta ennen ruokailua klo 11 oli jo pakko ottaa toiset, koska polvisuojat alkoivat ahdistamaan :D Tosin laitan sen vasemman polven piikkiin, kun se oli laitettu huonosti kiinni ja valahti tästä syystä hieman liian alas. Huomenna uusiksi toivonmukaan paremmin aseteltuna.

Tuli tuossa katseltua ajofarkkuja, muttei löytynyt vielä sopivia.
Ajattelin, että antavat varmaan tarvittavan suojan nurkkakurvailuun. Toki on eri asia, jos vetää oikein kunnon mällin, mutta se on jo toinen juttu.

Itse olen kerran kaatunut ihan tuulitakissa ja farkuissa ja kerran shortseissa ja t-paidassa. Vauhdit jossain neljän kympin paikkeilla. Hieman asfaltti-ihottumaa seurasi, muttei isompaa hämminkiä.

https://www.youtube.com/watch?v=sYxU_lYBHpY

Kaatua voi monella tapaa.

josku3 sanoi:

Päädyin myös itse tilaamaan Rustelta räätälöinnin Farkkuihini ja homma toimi kaikin puolin hienosti. Annetuissa aikatauluissa pysyttiin, kuljetukset hoituivat ja mikä parasta, lopputulos vaikuttaa ja tuntuu laadukkaalta.

Minusta tässä on hyvä ja toimiva vaihtoehto ajofarkkujen hankintaan ja kiva kuulla, että kestävät myös päivittäistä käyttöä. :grin:

Mottowearin Cora CT -ajofarkuilla kertaalleen kuperkeikanneena voin suositella lämpimästi kyseisen kiskan tuotteita. Erityisen lämpimästi suosittelen asentamaan kaikkiin ajohousuihin kunnolliset lonkkasuojat. Niille on paikat näissäkin pökissä mutta yllättävästi ostohetkellä tarjolla oli vain polvisuojia.

Ja muuta nippelitietoa naisihmisille: koko M on passeli normaalivartaloiselle 165/55 -henkilölle. Lahkeet todellakin riittävät ja ne saa helposti saappaan varren päälle. Housujen malli on perseen täysin latistava. Jos sinulla on hyvä hanuri niin nämä hävittävät sen tyystin.

Ai niin, housut ovat vieläkin täysin käyttökelpoiset, repeämiä ei tullut ja pesukone pelasti. Housujen omat suojat tuntuvat laadukkailta.

Ei mulla muuta.

Pitänee hakea jostain pk-seudun liikkeestä housut, pakko päästä ensin testaamaan. Mitäs suosittelette hintaluokassa noin 150€?.

M

Back