• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoasun alle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vanhakäpy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nahkatakin alla pikkutoppi, kylmemmällä laitan vuoren takkiin.
Nahkahousuihin mahtuu juuri ja juuri stringit mun lisäksi. Näillä tarkenee niin pitkään kuin on muutenkin mahdollista ajella, oon aika lämminverinen...
tounge.gif

Miks helvatassa sinne pitäs laittaa esim. farkut? Eköhän se alusasu kannata laittaa kelin ja muun ajokamppeen mukaan.
Samaa olen tässä ihmetellyt. Mun mielestä nuo farkut on ajohousujen alla vielä helkkarin epämukavatkin.
Vain siksi kun on epämukavaa pyöriä ajohousut päällä tuntikausia muualla kuin pyörän selässä.
Ei viitsi laukkujakaan pitää mukana vaihtovaatteille ja vaihdella niitä jossakin parkkipaikoilla.
nixweiss.gif

Jos lähden vain ajamaan niin silloin ei tosiaankaan ole farkut alla vaan jotakin mukavampaa.

Mulla on lähes aina reppu selässä ja siellä on mukana rullana repun kokoinen, yksinkertainen vedenkestävä säkki (Partiovarusteesta ja vastaavista löytyy). Säkki on mukana sen takia että sinne saa sateen yllättäessä piiloon tavaraa, reppu kun kuitenkin päästää veden läpi. Mutta tuo vedenkestävä säkki on aivan erinomainen taittaa kaksinkerroin ja sujauttaa ajotakin alle suojaamaan vatsapuolta ajoviimalta jos reissu venyy yöhön. Viime keväänä ja syksynä tuossa käytössä lähes joka päivä. Tai siis yö :-D

Työreissulla suorat housut ja kauluspaita. Huviajelulla tekninen kerrasto. Ja tietysti Gerbings lämpötakki, josta vaan potikalla säätää sopivasti lämpöä. Ehdottomasti yksi parhaita hankintoja, kerrospukeutumiset loppui siihen.
tounge.gif

Pohjois-Suomen kansallispukumyymälän (lue Erätukku) alus- ja väliasuja tulee pidettyä vähän viileemmillä keleillä.

Muuten riittää bokserit ja joku paitaressu
tounge.gif

Olempa ollut hölmö kun en ole tuota verkko-asua käyttänyt mopoilessa , vaikka patikoidessa ,meloessa ym ym ne on aina päällä .Ehdottoman hyvät !!! Miten on kun aina korostetaan ajopuvun tiukkuutta(sopiva)niin nytten teille mahtuu kuitenkin vaatekaapillinen vaatetta alle ?Että onko puku kuinka löysä lämpimillä keleillä ja eikös väljä puku ole kylmä niinkuin väljä makuupussikin . Epätietoinen ?!

Miten on kun aina korostetaan ajopuvun tiukkuutta(sopiva)niin nytten teille mahtuu kuitenkin vaatekaapillinen vaatetta alle!?
Tuota minäkin aloin ihmettelemään. Tarkoitetaan varmaankin lähinnä nahkoja. Ostohetkellä pitää olla niin tiukat että tuskin henki kulkee. Järkyttävän näköistä jos nahkat roikkuu!  
crazy.gif

biggrin.gif
 Ainakin mun nahkat on niin lämpimät ettei alle paljon muuta tarvi.
Coretexien alle mahtuu fleecet sunmuut toppaukset paremmin. Toki sopivan tiukka pitää corepuvunkin olla ettei se lepata tuulessa.

Tarkennettakoon että ainakin mun Dainesen nahkapöksyissä on ohut kiinteä vuori, estää nahkaa jäämästä ihoon kiinni.

Mulla on corepuku ja ihan lämpimällä otan vuoren pois, sillon housujen alle mahtuu collegepöksyt, mut jos laittas farkut niin eihän mua saa kuin nostamalla pyörän selkää
biggrin.gif
. Helteellä alla on ollut vaan pyöräilyshortsit, mut sillon tahtoo polvisuojat painaa polveen aika ilkeesti.
Mun tekis kauheesti mieli nahkahousuja, mut oon ehkä iiihan pikkusen ööö...pyylevä niin en ilkee ku haaveilla. Tietty salilla treenaus ei paljoo reisiä hoikenna
confused_orig.gif

Miks helvatassa sinne pitäs laittaa esim. farkut? Eköhän se alusasu kannata laittaa kelin ja muun ajokamppeen mukaan.
Tuotapa tuossa minäkin ihmettelen! Jos ei ole tarvis riisua ajoasua pois reissun missään vaiheessa niin miksi laittaa alle farkut. Ne kun ovat kankeat, hiertävät helposti ja ennenkaikkea, ovat huonot pitämään kylmän ulkona. Pehmyttä ja lämmintä alle jos kylmän vuoksi tarttee alle jotain laittaa. Nuo ns. tekniset alus-/väliasut taitavat olla tällähetkellä parasta tuohon tarkoitukseen.

Olempa ollut hölmö kun en ole tuota verkko-asua käyttänyt mopoilessa , vaikka patikoidessa ,meloessa ym ym ne on aina päällä .Ehdottoman hyvät !!! Miten on kun aina korostetaan ajopuvun tiukkuutta(sopiva)niin nytten teille mahtuu kuitenkin vaatekaapillinen vaatetta alle ?Että onko puku kuinka löysä lämpimillä keleillä ja eikös väljä puku ole kylmä niinkuin väljä makuupussikin . Epätietoinen ?!
Mietinpä vain kuinka tuo verkkoasu alkaa päivänmittaan tuntumaan...

Näyttääkö buudi verkkokinkulta
tounge.gif

Eiköhän tuo farkkujen väliintunkeminen koske lähinnä core-asuja..Toivottavasti kenenkään nahkapokät ole niin suuret jotta farssut mahtuu väliin..

Issellä tuommonen Vanuccin AirFlow nahkat. Himskatin hyvä lämpimällä, mut alle +15 keleillä joutuu pistään teknisenasun lisaäx fleese kerraston ja taas kelpaa.

Mä käytän alla kiekkoilijoille valmistettua puuvillaista alusasua,kuumilla kelaillä paitana vanha crossipaita joka on tehty reiällisestä kankaasta.Ajan aina nahkoilla joten mulla ei mahdu alle mitään muuta kuin tuplakalsarit jos on viileetä.Muut tarvittavat kamat on sivilaukuissa,ne on käytännössä aina mukana. Tuo on vuosien saatossa hyväksi havaittu systeemi.Vai pitäiskö sanoa että se sopii minulle.

Rellosen reseptiä mäkin käytän; vaihtokamppeet mukana, jos tiedän, et pitää kuoriutua ajokamppeista ulos jostain syystä.

Alusasuna lähestulkoon aina Rukan sporttikerrasto. Ihan kuumimmilla keleillä pyöräilyhousut ja ohkanen sport-tee. Kylmemmillä keleillä Rukan kerraston päälle vaikkapa semmoinen välifleeceasu.

Pääosin tulee ajeltua reisitaskuhousuilla. Sen verran löysillä että alle mahtuu polvisuojat mukisematta. Pelkkiä farkkuja tulee pienessä kahvilapyörittelyssä käytettyä ja ajohousut onkin vain reissuja tai paskakelejä varten.

Back