• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajeluseuraa lauantaille (2.8.) PKS

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KatjaN
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taika: Mukaan vaan, ei ole tarkoitus ajaa ollenkaan lujaa. Ja ne jotka haluaa mennä vähän kovempaa, voi mennä edeltä ja odottaa jos pitää kääntyä. Ainakin toi spjutsundin pätkä on melkolailla 'suoraa' tietä, eli ei juurikaan risteyksiä joten on melko mahdotonta eksyä.

Spjutsundin tie on ihan kiva mutta käykääpä huviksenne Porvoon Emäsalossa tai Pellingissä, Emäsalosta löytyy tien päästä Varlaxuddenin grillipaikka, pääsee grillaamaan omia eväitä jos mukana vaikka sytytyspaloja tulentekoa varten.
Pellingin lossin laiturin vierestä Tirmosta löytyy kiva kahvila isolla terassilla ja hyvällä ja hauskalla palvelulla.
Itse taidan myös ilmojen salliessa suunnistaa Porvooseen ja luultavasti Pellinkiin kahville.

Pellinki oli kyllä kiva paikka, mutta itse en kyllä sinne osaa. Toi Varlaxudden olisi kyllä tosi jee
smile_org.gif
vois ottaa kyrsää reppuun ja grillata mmm... Osaako joku lähtijöistä tonne? Pitäisikö käydä testaamassa? Mahtuuko sinne miten monta pyörää parkkiin?

Olis jo huominen
062802jumpie_prv.gif

Toki jos Kukkahattu H-D kuskin opastus kelpaa niin toki voin näyttää suuntaa grillipaikalle tai Pellinkiin, helppo tuonne on kyllä muutenkin ajella
smile_org.gif

Ai joo, Varlaxuddenin parkkipaikka on aika iso hiekkakenttä joten mopoja mahtuu vaikka 50. Jos pyörän
sivutuki on pieni niin ehkä kannattaa ottaa mukaan joku pieni levy jalan alle jos se hiekka sattuu pehmeää olemaan.

Spjutsundin tie on ihan kiva mutta käykääpä huviksenne Porvoon Emäsalossa tai Pellingissä, Emäsalosta löytyy tien päästä Varlaxuddenin grillipaikka, pääsee grillaamaan omia eväitä jos mukana vaikka sytytyspaloja tulentekoa varten.
Pellingin lossin laiturin vierestä Tirmosta löytyy kiva kahvila isolla terassilla ja hyvällä ja hauskalla palvelulla.
Itse taidan myös ilmojen salliessa suunnistaa Porvooseen ja luultavasti Pellinkiin kahville.
Spjutsundin tie on tosiaan kiva ja SSS:n kahvila siellä on kiva paikka, mutta ruokaa siellä en suosittele. Käytiin siellä toissapäivängä; söin hampurilaisen ja tyttöystävä pisteli metsästäjänleivän.

Burgeri menetteli juuri ja juuri, eikä metsästäjänleivässäkään varsinaista vikaa ollut, mutta ranskalaiset oli paistettu tooodella wanhassa rasvassa. Stagan helmi setti kuulostaa paremmalta.

Näyttää huomisen säätilanne varsin lupaavalta. Jos löydän tonne alkupaikkaan edes niin mukana ollaan. Mä oon se vähäkarvainen miespuolinen sitten
tounge.gif

aina oppii uutta, itse en löytänyt sieltä kuin sen jäätelökioskin... Voisikin oikeestaan jo tänä-iltana käydä katsomassa missä se kuppila oikein on...

Ainakin toi spjutsundin pätkä on melkolailla 'suoraa' tietä, eli ei juurikaan risteyksiä joten on melko mahdotonta eksyä.

MELKO mahdotonta...minäpä kykenen luultavasti siihenkin  
tounge.gif
Aina oon perille löytäny, joskus vaan pikkumutkan kautta. helpommin paikkaan jossa oon käyny ku on kuvamuisti.

Ajelen sit vaik peräs ja voitte ootella mua kahvilla ja juoda toiset kupposet ku pääsen perille asti.
Älkää sanoko, ettei teitä varoitettu  
033102bebe_1_prv.gif

Mä varmistan tulemistani säätilan/mökinrakennuksen/vesihiiden_mielenliikkeiden mukaisesti viel viimestään huomenaamul.

Grillaamaan vai lossilla-kahville? otetaanko huutoäänestys nyt vai lähtiessä?

Hiisi, olisin saattanut uskaltautua mukaan ensikertalaisena, mutta mun siskon synttärit on iltapäivällä. Pitää käydä huristelemassa aamupäivällä...

hitsi kun ei tiedä kellon aikaa? vai onko näkö menny. syömään vois tulla, mutta vasta illalla mulle sopii. on viileetä
smile_org.gif

Joutuukin lähtemään katsomaan kaverin tyttäriä niiden kesäleirille tuonne Vihdin suuntaan joten tuo jää väliin, tuossa kuitenkin ohjeet miten sinne grillauspaikalle löytää.
Vaikka toi karttalinkki näyttää mutkaiselta niin eipä siinä tartte kuin ajaa suoraan, grillipaikka on miltei niemen kärjessä. Jos tie loppuu kesken merivartiolaitoksen kyltteihin niin 50m takaisinpäin ja ootte perillä.
Jos kerran Nikkilän suunnasta ajelette niin varmaankin reittinä Kuninkaantie? Siitä vaan siihen Porvoon ABC:lle jonka risteyksessä muistaakseni lukeekin viitassa Emäsalo. Sit vaan suoraan...

varlaxudden.jpg

<a href="http://kartat.kaupunki-info.fi/query?&what=map_adr&mop=aq&searchInMap=1&mapstate=4;25.631742;60.206698;s;25.27507338903875;60.36566930615551;25.987612908569027;60.04808358

801296;881;741&mapcomp=;;;Varlaxudden;;;06950;EM%C4SALO;;;;;25.631742;60.206698;0;0;;Porvoo;maps_place_fi.1701.21;0&geo_area=varlaxudden&stq=0&pis=0#" target="_blank">KARTTALINKKI</a>

Löytyy siis polttopuita ja näkyi siellä jonkinlainen sahakin olevan, eipä muuta tarttis kuin lihaa jossain muodossa ja sytytyspaloja tms. Tulisijoja siis kaksin kappalein, toinen katettu ja toinen ulkoilmassa.
Niemen kärkeen päin ajettaessa pienen suoran päässä bussipysäkit joiden kohdalla vasemmalla parkkipaikka. Puuvaraston seinustalla roskikset ja paikka oli kokolailla siisti, oli sinne joku jättänyt collegepuseronsa tuulettumaan...

Back