• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajatko tuontipyörällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ahvenanmaalta tuli rykkönen. eli uitettu on
biggrin.gif

minäkin kävin 2002 hakemassa vt600.sen kun olivat täällä savossa niin s..nan kalliita sieltä valmiiksi tuunattuna ja rajoittimet poistettuna puolet halvempi ja alkuperäis osatkin sain vielä mukaan pakun perälle.
2005 löysin sitten super magnan ja 07 talvella sieltä tuli mukaan x-11 kaikki olleet tosi hyviä .x-11.ssä oli monen tonnin arvosta,tilan puutteen takia customit joutu myymään
sad_orig.gif

vielä olisi 1kpl jawa chopper 350 vm.01 näitä ei saksasta taida
saadakaan,sillä on ajettu vaan 2500km.
kukahan ostas
sport05.gif

Eka Fasu oli Italiasta eikä mitn sanomista kilsat piti hyvinkin paikkansa kunnon ja huoltokirjan perusteella... ja vaikkei olis pitänytkään paikkaansa niin hiton siisti ja kävi ku kello
smile_org.gif

Nykynen 999 kans tuonti Saksasta, eikä edelleenkään ole aihetta epäillä kilometrejä tai kuntoa tai mitään muutakaan
smile_org.gif
kovaa ajoa vaan alkavana keväänä
062802moto_prv.gif

Autontuojat ja kaikki muut kekseliäät, aika fraasin ovat lobanneet Suomiauto, Suomipyörä, ihan niinku se jotenkin olisi muka parempi, millä perusteella ja miksi parempi.
Suomiauto, oikein myrkkyä ihmiselle, tietää takuulla että varusteet ihan perseestä, ja että lionnut KOKO aikansa täällä suomen loskassa ja nuukasti huollettu, kun huollot idioottimaisen kalliita pyörissä pikkasen sama juttu, muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.

Tuonti sitä ja tuonti tätä.
Meillä ei tietääkseni valmisteta montaakaan pyörää, joten topikin aloittajalta jo puurot ja vellit sekaisin.

terveisin harmaa tuojatti.
033102bebe_1_prv.gif

Autontuojat ja kaikki muut kekseliäät, aika fraasin ovat lobanneet Suomiauto, Suomipyörä, ihan niinku se jotenkin olisi muka parempi, millä perusteella ja miksi parempi.
Suomiauto, oikein myrkkyä ihmiselle, tietää takuulla että varusteet ihan perseestä, ja että lionnut KOKO aikansa täällä suomen loskassa ja nuukasti huollettu, kun huollot idioottimaisen kalliita pyörissä pikkasen sama juttu, muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.

Tuonti sitä ja tuonti tätä.
Meillä ei tietääkseni valmisteta montaakaan pyörää, joten topikin aloittajalta jo puurot ja vellit sekaisin.

terveisin harmaa tuojatti.
033102bebe_1_prv.gif
Ei mulla ole puurot ja vellit sekaisin vaikka tämän topikin aloitinkin. Lähes kaikki meistä tietävät ettei Suomessa enää pyöriä sarjavalmisteta. Tarkoitukseni oli kuulla mielipiteitä "suomipyöristä" ja tuontipyöristä.

Mikä ihmeen harmaa...
062802moto_prv.gif

GSX-F600 -00 ja ZX-9R -96 käytettyinä Saksasta. GSX-R600 -05 uutena Suomesta ohi virallisen maahantuojan.

Affän toin -02 ja sillä oli ajettu noin 4000 km. Ysi tuli -03 noin 31 tkm ajettuna. Äffällä ajoin muutaman tonnin ja ysillä reilun kympin. Ysiin vaihdettiin kytkimen stefa. Muita ongelmia ei ollut.

Gigseristä meni etujarrulevyt vaihtoon. Muuten 18 tkm meni ilman ongelmia.

Nykyään -06 R6R kilvetön "Suomipyörä"

jake

Kaksi pyörää on ollut jotka molemmat on suomesta ostettu mutta edelliset omistajat on tuonut ne saksasta. En mä nyt niistä sen suurempaa vikaa tai sanomista ole löytänyt. Sama se mulle on jos mittareita on ruuvattu kunhan vaan teknisesti toimii.

1992-mallinen Zukizuki (kts.allekirjoitus), 53 000 mittarissa, ei mitään tietoa paljonko oikeasti ajettu, mutta hyvin toimii ja ihan ehjä peli. Otin mä talvihuollossa siitä nopeusmittarinkin irti, mutta mahdoton sanoa, onko sitä peukaloitu vai ei. Noista 12 000 on mun ajamia. Venttiilikopan kun avasin niin sisuskalut olivat täysin uudenveroisessa kunnossa, puhdasta ja kirkasta aivan kuin uudessa moottorissa eikä silmämääräisesti katottuna merkittävää kulumaa ollut nokissa. Ei savuta, kuluta öljyä, kolise tai kalise ja lähtee pyydettäessä aina käyntiin.

Mopo on 2001 seilannut Suomeen, olen toinen suomalainen omistaja ja kaikkiaan viides omistaja jos lapinpolttajat  lasketaan mukaan, paperit löytyy. Huoltokirjaa tai muuta historiaa kuin vanhat saksalaiset ja suomalaiset rekisteriotteet ei ole, mutta sillä hinnalla minkä laitoksesta maksoin, historia ei paljoa edes kiinnosta, hinta oli ns. kohillaan. Se on mikä on ja toistaiseksi toiminut suorastaan kiitettävästi (koputtaa puuta). Tavallaan hyvä, että se on tuollainen vanhus ja käyttöpeli, ei mikään pyhämopo jolla ei voi ajaa kun sataa vettä.

Aika iso remppa tuli talvella tehtyä kun totesin, että pyörässä on ainesta ja siihen kannattaa vähän panostaakin, kuluvia osia meni aika paljon uusiksi. Tuli sittten tehtyä vähän muutakin kuin öljyt, tulpat ja suodattimet. Nyt vaan  
062802moto_prv.gif
sport05.gif
062802moto_prv.gif
kunhan tuo kausi alkaa.
Itse itseäni lainaten
tounge.gif

Tähän lisäyksenä, että myös viime keväänä hankittu BMW on uitettu pyörä. Ihan ite kävin Leipzigista ekalta omistajalta sen ostamassa ja ajoin Travemundeen, josta laivalla kotiin.

Ostokokemus oli varsin mukava, minut kutsuttiin myyjän kotiin grillijuhliin, jossa nautittiin myös huomattavia määriä hyvää saksalaista olutta. Pidän edelleen yhteyttä myyjään ja olen koska tahansa tervetullut uudestaan heidän luoksensa Leipzigiin.

Ikään kuin bonuksena pyöräkin on toiminut aivan loistavasti ja sain sen Suomen kilpiin ilman mitään huomautuksia
biggrin.gif

Että ei niihin ulkomailta hankittuihin pyöriin aina tarvitse liittyä negatiivisia asioita. Hyvin tehdyt valmistelut ja asioiden selvittäminen on tärkeää onnistuneiden kauppojen tekemiseksi. Siihen kun lisää vähän hyvää tuuria niin tulos voi olla täydellinen.

Tuonti sitä tuonti tätä... jep jep noh kerron  mitä mulle on käyny.

Auton tuotatin saksasta, 148tkm tuli sit mittariin ja kone kirjaimellisesti räjähti. Kasin lohkosta voit työntää käden läpi.
Noh vuos ennen tätä oli automaattiloota vaihdettu kun sen käyttöikä tuli täyteen. Nyt auto taas kunnossa ja meno jatkuu.
Seuraavaa autoa kun olen ostamassa ei ole mitään aikomusta "pelätä" tuonti autoja, jos sopiva sattuu kohdalle se ostetaan oli sit tuonti tai suomi auto.

Kaikki pyörät on ollut suomi pyöriä, tuotu jaappanista aikanaan (kait)

Ajan tuontipyörällä.

Ei olisi rahat riittäny jos olisin Suomesta lähtenyt vastaavaa hankkimaan. Pienellä vaivalla n 1000€ säästöt, joten minun mielestä ei hassumpaa. Ja jos kaikkien asennettujen kilkkeitten kanssa lasketaan tulee säästöä jo yli 2000€, kun olisin jokatapauksessa vastaavat viriosat joutunu hankkimaan, (pc,putkisto,teräspunos,tuplakupla,miniv jne.)

Pyörä parempi mitä osasin odottaa, kunto virheetön! Mittarissa ikään nähden keskivertoa vähemmän kilometrejä, eikä tietoa alkuperästä ja mahdollisista ruuvauksista, mutta mitä väliä vaikka olis 10tkm tai jopa 20tkm ruuvattu pois. Hyvin paukkuu ja jytää, joten ei muuta kun kovaa ajoa
smile_org.gif

Jokainen tietää ostaessaan tuontipyörän riskit tai voihan sitä itselleen uskotella muuta, mutta jokainen tavallaan.

Ekan pyöräni uitatin jenkeistä ja nykyisen ostin viime kesänä Tukholmasta. Tyytyväinen olen ollut molempiin ostoksiin ja seuraavankin pyörän hommaan todennäköisesti Suomen ulkopuolelta. Toisaalta esim. Tampereen Auto-Center  
062802jumpie_prv.gif
 on mukavasti tuonnut hintoja alas, niin sieltä voisi harkitakin ostamista.

Back