• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajatko tuontipyörällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tälläkin palstalla keskustellaan tuontipyöristä, toisten mielestä niissä on mittarit ruuvattua, papereissa, tyyppikilvissä, yms. muissa jutuissa harmeja.

Kuitenkin vuosina 2005 - 2008 Suomen maksettiin autovero 22097 käytetystä tuontipyörästä, onko sinulla yksi näistä?

Onko pyörä ollut pettymys käytössä vai oletko tyytyväinen tuontipyörän omistaja?

Tuontipyörähän toi on, Italiasta papereiden mukaan.
Hyvin on pelannut ja kilsat taitaa olla todelliset Vm-97 ja 80tkm.

En ole itse tuonut eikä edellinen omistaja kai se joku on tuonut tai sit se on tullunna itekseen.
Tokkopa tuo on rakentunut suomessa.

Ens kesänä taas yritetään kovast ajaa

Kyllä 94 tehty japsi toiminu jo monet vuodet pitkin eurooppaa
kuljettu ja jatkoa seuraa
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

1992-mallinen Zukizuki (kts.allekirjoitus), 53 000 mittarissa, ei mitään tietoa paljonko oikeasti ajettu, mutta hyvin toimii ja ihan ehjä peli. Otin mä talvihuollossa siitä nopeusmittarinkin irti, mutta mahdoton sanoa, onko sitä peukaloitu vai ei. Noista 12 000 on mun ajamia. Venttiilikopan kun avasin niin sisuskalut olivat täysin uudenveroisessa kunnossa, puhdasta ja kirkasta aivan kuin uudessa moottorissa eikä silmämääräisesti katottuna merkittävää kulumaa ollut nokissa. Ei savuta, kuluta öljyä, kolise tai kalise ja lähtee pyydettäessä aina käyntiin.

Mopo on 2001 seilannut Suomeen, olen toinen suomalainen omistaja ja kaikkiaan viides omistaja jos lapinpolttajat  lasketaan mukaan, paperit löytyy. Huoltokirjaa tai muuta historiaa kuin vanhat saksalaiset ja suomalaiset rekisteriotteet ei ole, mutta sillä hinnalla minkä laitoksesta maksoin, historia ei paljoa edes kiinnosta, hinta oli ns. kohillaan. Se on mikä on ja toistaiseksi toiminut suorastaan kiitettävästi (koputtaa puuta). Tavallaan hyvä, että se on tuollainen vanhus ja käyttöpeli, ei mikään pyhämopo jolla ei voi ajaa kun sataa vettä.

Aika iso remppa tuli talvella tehtyä kun totesin, että pyörässä on ainesta ja siihen kannattaa vähän panostaakin, kuluvia osia meni aika paljon uusiksi. Tuli sittten tehtyä vähän muutakin kuin öljyt, tulpat ja suodattimet. Nyt vaan  
062802moto_prv.gif
sport05.gif
062802moto_prv.gif
kunhan tuo kausi alkaa.

Reveren aikanaan tuotatin kesällä -02 Saksasta ja verollepanon siitä suoritin keväällä -03. Tuossa välissä mopon perusteellinen läpikäynti, huollot yms. ja tulihan sillä pari kertaa käytyä radallakin
sport05.gif

Jovvain..
sport05.gif

Kaks pärrää tuotu germaaniasta, ei mitään valittamista. Päinvastoin. Olivat paremmassa kunnossa kuin vastaavat suomessa, (nämä hiekkatiet & suolat), molemmissa mm aivan käyttämättömät työkalupakkaukset ym:t. Runsaat / ylivertaiset lisävarusteet. Täydelliset huoltokirjat jne. Kaikki täsmäsi mitä liikkeessä kerrottiin ja asioihin tuli vahvistus kun otin yhteyttä edelliseen omistajaan.

Suomessa kerran kaupattiin ruuvattua K1200RS:ää "vähän ajettuna". Tosin yksityinen hemmo...
kaboom.gif

Molemmat pyörät Saksasta. Toinen siisti kuin sika pienenä, kuten pitikin, ja mekaniikka tukee näkemystä. Reilu 50 tkm tullut mittariin tuonnin jälkeen, kaikki OK. Toinen rupinen kuin... kuten pitikin, ja patarautatekniikka toimii oikeastaan yllättävän hyvin; perusasiat olivat paremmassa kunnossa kuin oletin. Kurapyörä siis tämä jälkimmäinen.

Kaikkihan nuo ovat olleet tuontitavaraa...tosin eka ollut jopa ensirekisteröitynä suomeen vuonna -76
cool.gif

Kolmeen viimeiseen eka suomi omistaja eikä huonoja kokemusia näistä ole.Yhdestä meni jännitteen säädin kaupan jalkeen mutta sen laitteen maahan tuonut yritys hoiti takuu työnä kuntoon.
Voihan sitä"SUOMI-PYÖRÄ"olla sutta ja sekundaa siinä missä nämä uusio tuonnitkin.
062802moto_prv.gif

Exä -99 Honda XX tuotu joskus 2k alussa Saksasta ja olin kolmas
omistaja Suomessa, kilsoja ostettaessa 39tuh ja pelasi
kuin junan vessa. Itse ajoin 15tuh.

Ainakin käytettynä suomeen tuodut pyörät on paremmassa kunnossa kun ns.suomipyörät. Tämä siis muutaman pyörän oman kokemuksen perusteella.
-Vastaavia kommentteja olen kuullut muiltakin. Tosin onhan se käytettyjen valikoimakin ulkomailla suurempi.
biggrin.gif

EX oli v.2000 saksasta tuotu ZZR 1100 -93 ja siitä voi kyllä sanoa, että niin virheetöntä tapausta saa suomipyöristä hakea. Jopa alhainen (tyypillinen) mittarilukema alkoi tuntua jopa mahdolliselta, koska mm. vaimentimet, katteiden alapinnat jne. oli kauttaaltaan ehjällä pinnalla..

Kyllä nuo vanhemmat esim. saksasta jossain vaiheessa tuodut ovat keskimäärin parempi kuntoisia, kuin vastaavat suomessa ensirekisteröidyt. Tosin onhan siinä sekin pointti, että ei sieltä ole järkevää romuja tuodakkaan..

Suurin osa ajaa tuontipyörällä
smile_org.gif
. Jos ei aja Winhalla. No itsekin ajelen, molemmista suurvalloista ja germaniasta.

Back