Genesis750 sanoi:
Omat kokemukset splittaamisesta Suomessa jäi vähä huonoks viime viikolla. Helsingissä Tukholman lautasta ajelin pois ja siinä ajattelin ohittaa jonon kaistojen välistä ku tilaa oli ihan kunnolla. Ekat valot ihan ok, mutta heti toisissa johan välähti siniset valot takaa muutaman auton päästä ja pilli ujelsi. Ei muuta ku parkkiin siihen kauppatorille ja poliisit perässä. Pysähtynyttä jonoa siis olin ohittamassa ja ihan kohtuullisesti oli omasta mielestä tilaa.
Hetken aikaa poliisien kanssa tarinoitiin ja ei kuulemma ole missään nimessä hyväksyttävää tällanen käytös. Olin tulossa Saksan maalta ja siellä tuli muiden perässä tätä splittausta harrastettua, niin sanoin poliiseillekki että jäi käytös euroopasta päälle. No kun ei mulla oo sakkoja ennestäänkään niin sen vuoksi selvisin kuulemma suullisella huomautuksella. Eli siis Helsingin poliisin kanta oli ainaki tässä tiukka ja kaistojen välisen viivan päällä ei kuulemma saa ajaa ja ajoneuvojen väliin pitää jäädä vähintään metri tilaa jne. oli kuulemma viralliset perusteet sille että on kiellettyä. Sitte vielä kommentoivat että autoilijat valittaa niille splittaajista. Eli kateelliset autoilijat valittaa ku joutuvat ite jonottaan.
Toinen poliiseista oli kuulemma vielä motoristi vapaa-ajalla eli jotain ymmärrystä motoristeja kohtaan lienee olevan.
Eli lopputuloksena siis asiallinen keskustelu polliisien kanssa ja tekivät mulle ainaki selväks ettei ole sallittua oikeestaan missään oloissa ja onneks ei sakkojakaa kirjottaneet.
Varmaan lopetan ite splittailun Suomessa tähän, mutta jos jonkun nään sitä tekevän ja itte ajan autolla niin kyllä minä tilaa tarjoan jos siihen mahollisuutta on.
Kyllä sen Saksan baanallaki huomas että joitain autoilijoita otti päähän splittailu ja pientä blokkaamisen yritystä oli havaittavissa, mutta pääosin asenne tuntu olevan ihan hyväksyvää. Siellä ne ruuhkatki oli tosin vähä toista luokkaa.
Päätellä voi, että Olympia-terminaalista olit tulossa, kun jo parien valojen jälkeen Kauppatorille...
Kävipä huono tsägä, ilmeisesti siviilivuokot asialla, jos oli näkyvä, niin huonostipa huomasit.
Joo, on niitä kiilaajia havaittu Keski-Euroopassa esim bahn-ruuhkassa, ne on kuiteskin aika helppo ohittaa, vähemmän niitä on sitten kaupungeissa jne.
Onkohan autoilijat, joilta mp:n splittaaminen ei todellakaan ota mitään edes aikaa, miettineet, että splittaajalla voi olla vaikka kiirus hoitamaan yhteiskunnallista asiaa, ehtiäkseen takaisin duuniin veroeuroja keräämään. Tässä v****landiassa, missä verotus meinaa musertaa tavallisen tallaajan.
Ziisus mitä motoristitkin maksavat harrastuksensa polttoaineen verotuksen muodossa sosiaalitanttojen ja -pappojen pohjattomaan taskuun saamalla takaisin surkeasti hoidettuja teitä.
Mä splittaan aina kun on tarvetta ja silleen sopivasti keulille kotilon etukulmaan ja vähän eteen, että varmasti joutuu odottamaan kunnes häivyn ja allaolevalla mopolla se häipyminen onnistuukin liukkaasti.
Pahoittelen, jos splittaamisen kohteeksi joutuu myös toiset motoristit, esim custonistit, mutta nou hätä, perään vaan, kyllä niilläkin jotensakin kerkiää...