Kato mä oon ottanu sen punasen pillerin jo aikoja sitte ja siirtyny täältä Matrixii...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pitää valitettavasti paikkansa. Lisäksi vilkku ei tahdo erottua. Ei mikään "mutu"juttu, vaan ihan kurssilla testattu juttu. Vaan jos niihin vilkkuihin pistäis metriset varret...Tästäkin aiheesta oli syksyllä keskustelua ja siellä oli ainakin yksiperuste miksei kannattaisi ajaa pitkätpäällä päivällä seuraava. Autoilijoiden on hankala hahmoittaa etäisyyttä tulevaan moottoripyörään jos mp ajaa pitkät päällä. Tiedä tuosta sitten.
Näinhän mäkin teen.Itse ajelen pitkät päällä silloin, kun aurinko paistaa takaa ja matalalla. Muuten on lyhkäset päällä.![]()
Mulla oli viime kesänä kypärässä kiinni semmoinen vanha paloauton sininen vilkku.tai sitten hommaa semmoset jetsoni vilkut etukatteeseen...
kirkkaina eipä oo paljon lisättävääIlman muuta pitkiä kannattaa käyttää hiton halpa henki vakuutusJos se automiehiä kiusaa niin >![]()
![]()
Vaikuttaa hyvältä keinolta parantaa mopottimien näkyvyyttä, joten sen täytyy olla kiellettyä täällä sarvikuonojen maassaKirjoittelin MP-varusteet palstalle jokin aika sitten hieman juttua ajovaloista eraassa toisessa yhteydessa. Asia on kuitenkin sen verran mielenkiintoinen, etta laittelen siita viela tanne jos joku ei ole vaikka huomannut. Mielestani jenkkien ratkaisu on ajatuksen arvoinen se toimii myos kaytannossa erittain hyvin. Voin kokemuksesta sanoa, etta tallaisia valoja kayttavan motoristin huomaa jo kaukaa ja se herattaa huomion vaikka olisi taysin omissa ajatuksissaankin. Luulen, etta systeemi on Suomessa laiton, vaikka en kylla ole asiaa sen tarkemmin kysellyt.
“Sen verran viela valoasiaa, etta vilkkuvalo -ideaa on taalla sovellettu myos ajovaloihin. Pyoraliikkeista loytyy erilaisia polttimon kantaan liitettavia moduleja, jotka muuttavat ajovalon kirkkautta edes takaisin (eivat kylla ole mitaan aivan halpoja leluja). Vilkkuva ajovalo herattaa tosi tehokkaasti autoilijan huomion. Yoaikaan valot palavat normaalisti ilman vilkkumista.
Koko homma sai alkunsa siita, etta huomattiin hyvin suuren osan moottoripyoraonnettomuuksista johtuvan siita, etteivat autoilijat huomaa pyoraa ajoissa. Asiaa pidettiin niin tarkeana, etta siita saadettiin laki liittovaltio tasolla eli mikaan yksittainen osavaltio ei voi kieltaa motoristia kayttamasta vilkkuvia/lainehtivia valoja.
Kun tarkemmin miettii niin pitaisikohan asiaa alkaa viemaan eteenpain myos Suomessa ?
Ohessa muutama esimerkki eraan pyoraliikkeen valikoimasta”
http://www.kisantech.com/kisanWeb3/frameSample.htm
Jos on aitoa kiinnostusta selvittaa asiaa enemman niin voin kylla toimia valimiehena taalla paassa ja lahettaa sellaisen kapistuksen Suomeen. Se ei meinaan ole kooltaan mikaan iso harveli.Vaikuttaa hyvältä keinolta parantaa mopottimien näkyvyyttä, joten sen täytyy olla kiellettyä täällä sarvikuonojen maassaMutta kannattaisihan tuo tietenkin selvittää, sillä sata taalaa(jos ymmärsin hinnan oikein) on mielestäni pieni raha turvallisuuden parantamisesta. Jos/kun hinta olisi täällä korkeampikin niin olisi se hintansa arvoinen kapistus.![]()
Mitenkähän ton saisin tänne koekäyttöön? Sillä tavallahan selviäisi äkkiä sen laillisuuskin![]()