• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajaako teillä Nainen ja Mies istuu kyydissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikki2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Waimo vaihautti rykköseensä poikamiesboxin joten kyytiin meneminen ei enää käy päinsä. Ei sillä että olisin mennyt muutenkaan ;)

Vaimoni on ajanut joskus aikoinaan sivuvaunupyörää pikku matkan minua kyyditen. Nykyään ajan minä, vaimo ei ole edes kyydissä.
(Kai se kyytiin tulisi, jos pyytäisi?! Hmmm, pitäisiköhän ensi kesänä kysyä... Ääh, sitten se on aina mankumassa mukaan.)

Kyllä meillä ajellaan jokseenkin 50-50. Molemmat about saman kokoisia, joten ei tuu mitään ihmeellistä viritelmää, jos minä istun takana. Olishan se toinen pyörä varmaan ihan kiva mutta kun maksaa niin perkelees.. vakuutukset sun muut. Ehkä joskus..

Kyllähän sitä kauniimman puoliskon kyytiin uskaltaa lähteä. Ihan on ollut asiallista kyytiä.

Viime kesän Suomenympärys-reissulla annoin ohjat välillä vaimokkeelle, painojakauma oli sillon: kuski 60 kg, itse takaritsalla <100kg, takalaukku 15kg - eli painopiste takana ja ylhäällä. Alussa oli vähän hakemista, mutta hyvin meni!

Mies oli kyydissä muutaman kerran kunnes totesi, että haluaa oman mopottimen! Oikein! Jos haluaa oikeesti olla samalla moottorilla, voi kulkea autolla (=talvella).

Muistelen erästä hoitoa aikojen takaa: olimme ajelulle lähdössä ja tämä hyväkäs istahti suoraan kuskin paikalle, lupaa kysymättä  
omg.gif
Minä pari sekuntia yritin katseen voimalla saada epattoa ymmärtämään asian mutta ei tuo maalainen äkännyt hiljaisuudesta mitään, ei auttanut kuin opastaa "voisitko siirtyä ohjaajan satulalta ja tulla kyytiin vasta kun annan siihen luvan...". Hää pillastui täysin, eikä tullut kyytiin, otti kai miehisyyden päälle! Lähdin ajelemaan issekseni  
biggrin.gif

Oikealla, siis nykyisellä, miehellä ei ole moisia ongelmia.

Muistelen erästä hoitoa aikojen takaa: olimme ajelulle lähdössä ja tämä hyväkäs istahti suoraan kuskin paikalle, lupaa kysymättä  
omg.gif
Uskomatonta
eek.gif
jos ei kyytiin mahdu niin kävelkööt tai menköön vaikka helikopterilla. Niin ja jos nainen on ajanut vuosia pyörällä, niin aivan oikeesti, jos jäpyli ei ole kun kuvissa nähnyt pyörää... ns. asenne kohdallaan
bawling.gif

"minä ajan, mies kyydissä.  yritän saada sen omille pyörilleen [ehkäpä jo ensi kesänä].."

huonosti on asiat
tounge.gif

Itsellä on järjettömän vaikea olla kenenkään kyydissä. ei vain pysty. Miten sen tietää osaako ne edes ajaa.

edit:sanoessani 'ne' en tarkoita naisia, vaan kuskeja yleensä.
biggrin.gif

huonosti on asiat
tounge.gif

Itsellä on järjettömän vaikea olla kenenkään kyydissä. ei vain pysty. Miten sen tietää osaako ne edes ajaa.

edit:sanoessani 'ne' en tarkoita naisia, vaan kuskeja yleensä.
biggrin.gif
Hyvinhän meillä on asiat. Mies ajaa kaikki yli-isot ajoneuvot ja minä pienemmät, henkilöautoa ajellaan molemmat. Mutta teen kyllä jatkuvaa henkisen tason käännytystyötä saadakseni hänetkin innostumaan mpyöristä..
tounge.gif

Mulla on vähän sama suhtautuminen kyydissä istumiseen, menen toki kyytiin jos ei vaihtoehtoa ole mutta aina outo epävarmuus valtaa, luotan itteeni enemmän kuin muihin kuskeihin. Ja kaadan mieluiten itse itseni jos/kun tapahtuu..
No ehkä ensi kesä kuitenkin kaatumatta.
wink.gif

Kerran niin pääsi käymään. Botniaringillä oltiin ajamassa ja minä menin kyytii, kun lähdettiin tankkaamaan ja hallitus ajoi. Poistullessa minä sitten ajoin
biggrin.gif
. Pelotti ihan saatanasti kaikissa risteyksissä, että kaadutaan, kun takana oli vähän ylimääräistä painoa.

Nykyisin mennään niin, että yksi voi ajaa kumpi tahansa, kun molemmilla on kortit. Jos taas pitää 2-päällä ajaa minä ajan. Minä jaksan paremmin pitää sen mopon pystyssä, kun jaloista löytyy pituutta ja voimaa enemmän. Vauhtiin kun pääsee, niin sitten ei pelottanut edes kyydissä olla, joten teoriassa, jollakin reissulla voisi motaripätkän olla kyydissäkin..

Henk.koht. jouduin käkättämään yhden kesän prätkän takapenkillä kun armas avovaimoni ajeli ja itseltä puuttui kortti. Nyttemmin homma on onneksi kääntynyt, mutta usein joudun vieläkin olemaan kyydissä, avokkaani kun on pirun innokas (ja taitava!) kuski ja kotona vain yksi kakspyörä.

Kumpikin kuskaa! Tosin painojakauma parempi ku ite oon kyydillä ja mies kuskaa...
cool.gif

Enemmän kuitenki ajellaan yksikseen.

ei aja, eikä istu. Vaikka olis kortti niin en istuis enkä antais ajaa mun pyörällä. Joku raja nyt sentään. En edes ota sitä mielellään taakse(joskus hellyn).
baaa.gif

Eipä ole emäntää...tyttöjä on kyllä tullut joskus bussipysäkiltäkin poimittua matkaan...
cool.gif
Olishan se kiva päästä joskus naisen kyytiin...
thumbs-up.gif

Back