Minulla oli muutaman kauden käytössä tuollainen paukkutakki mallia perinteinen, eli siis narulla kiinni pyörässä. Voin kokemuksesta sanoa, että jos tuollaisen onnistuu tankkaustilanteessa vahingossa laukaisemaan, pitää olla aika tunnottomassa tilassa. Kyllä niissä sen verran laukaisukynnystä on, että kevyempi pyörä meinaa kaatua ennen kuin tyynyt paukkuvat.
Itse onnistuin tasan kerran laukaisemaan keksinnön vahingossa, ja sekin oli tuollainen klassinen tuplanolo tilanne. Olin onnistunut pudottamaan pyörän paikaltaan kyljelleen, ja sitä pystyyn tempoessani möhkäle tietysti lipsahti yli toiselle kyljelle. Siinä vaiheessa pääsi sitten naru turhan kireälle ja hetken päästä ihmettelin, jotta mikä on kun takki tuntuu kiristävän. Että ei se airbagin laukeaminen todellakaan mikään veret seisauttava spektaakkeli ole.
Suoraan sanottuna en ollut mitenkään vakuuttunut värkin hyödyllisyydestä kaatotilanteessa. Jos kaatoon liittyy pitempi ilmalento, niin sitten ehkä. Saas nähdä, saako tuo uusi tekniikka noista toimivampia.