• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ahveniston moottoriradan arvostelut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sarkka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ahveniston moottoriradan arvostelut - perusteluineen, kokeneiden mielipiteitä

• 10

Ääniä: 0 0,0%
  • 9,5

• 9

• 8,5

• 8

• 7,5

• 7

• 6

• 5

• 4

• Ääniä yhteensä
    0
Missä muualla Suomen radoista voi ajaa yli 180km/h polvi maassa pitemmän aikaa kuin tornin mutkassa?
Työnnä Motoparkin bussipysäkillä polvi maahan, se voi olla siellä 300 metrin ajan mittarin näyttäessä jatkuvasti 260 kmh
tounge.gif

Ahvenisto on cruisailuratana ihan kiva. Päivä kuluu mukavasti, kun riskin vaan muistaa pitää pienenä ja erityisesti varoa muutamaa kohtaa (varikon mäki, hevosenkengän sisäänmeno, varikonmäen jälkeinen alamäkioikee), jotka vammauttaa tai tappaa helposti. Tornin mutka on kyllä kiva, mutta siinäkin on syytä pitää mielessä turva-alue.

En tiedä mikä siinä on, mutta itse en ole koskaan päässyt Ahvenistolla samanlaiseen ajamisen rentouteen kuin Motoparkissa. Onko sitten osan matkasta vaanivat kaiteet vai mikä lie jotka tappaa keskittymisen, mutta useimmiten tuntuu että hommasta ei tule mitään. Virheitä vaan jatkuvalla syötöllä, vaikka ei edes yritä yhtään. Viime kesänä hauskuus löytyi parin kanssa ajamisesta.

Ahvenisto muuten syö polvipaloja ja rengasta rotan lailla.

+ Sijainti
+ Korkeuserot

- Turva-alueet

Cruisailuun arvosana on 8. Vakavampaan yrittämiseen kaksipyöräisellä rata ei ole oikea paikka.

Missä muualla Suomen radoista voi ajaa yli 180km/h polvi maassa pitemmän aikaa kuin tornin mutkassa?
Kemoran toka mutka.
Totta! Ja ehkä Alastarolla nopea vasuri. Eikä siinäkään kauaa polvipalaa tarvitse kuluttaa.
Vähän lisää offtopicia:
Harmi kun Suomessa ei ole oikeasti kunnon ratoja ja mutkia. Pieniä mikkihiiri-ratoja nää on kaikki Motoparkia lukuunottamatta. Ruotsin Anderstorpissakin on yks hyvin doseerattu oikea, jossa saa ajaa polvi maassa pitempään kun Suomen ratojen mutkissa yhteensä - ainakin melkein  
tounge.gif

Työnnä Motoparkin bussipysäkillä polvi maahan, se voi olla siellä 300 metrin ajan mittarin näyttäessä jatkuvasti 260 kmh  
tounge.gif
Taidatkin olla aika nopea. Oon ajanut Motoparkissa vakio636kawalla vain 1.35 enkä saanut polvea maahan monessakaan mutkassa. Etenkään bussipysäkillä...
Ei polven maahan laittaminen ole mielestäni mitään saamista, eikä polvi maassa ajaminen tarkoita välttämättä nopeaa ajamista. Olen nähnyt miten Ahvenistoa kierretään aikaan 1.45 - 1.50, ja joka mutkassa on polvi maassa.

Kommentissani oli sana "työnnä" kuvaamassa sitä, että polvi ei välttämättä luontaisesti osu maahan bussipysäkillä, mutta siinäkin kohtaa sen saa maahan jos vaan työntää. Nopeutta se tosin hidastaa, kun ilmanvastus kasvaa.

1.35 Motoparkissa ja polvi ei meinaa osua maahan? Ajotyylisi on pakko olla jotenkin kehittyneempi kuin muilla keskimäärin.
smile_org.gif

tounge.gif
Taidatkin olla aika nopea. Oon ajanut Motoparkissa vakio636kawalla vain 1.35 enkä saanut polvea maahan monessakaan mutkassa. Etenkään bussipysäkillä...
Ei polven maahan laittaminen ole mielestäni mitään saamista, eikä polvi maassa ajaminen tarkoita välttämättä nopeaa ajamista. Olen nähnyt miten Ahvenistoa kierretään aikaan 1.45 - 1.50, ja joka mutkassa on polvi maassa.

Kommentissani oli sana "työnnä" kuvaamassa sitä, että polvi ei välttämättä luontaisesti osu maahan bussipysäkillä, mutta siinäkin kohtaa sen saa maahan jos vaan työntää. Nopeutta se tosin hidastaa, kun ilmanvastus kasvaa.

1.35 Motoparkissa ja polvi ei meinaa osua maahan? Ajotyylisi on pakko olla jotenkin kehittyneempi kuin muilla keskimäärin.  
smile_org.gif
Tuskin
smile_org.gif
mummovauhtiahan se on. Pelimiehet ajaa 8-9sek nopeammin, mikä on radalla ikuisuus.

Mäpä sainkin motoparkissa loppusyksyllä maahan molemmat polvet (+ kyynärpään, selän, pyörän katteet ja vaikka mitä kaikkea kivaa?) ja kierrosaika oli jotain 1.40 luokkaa  
tounge.gif

Kyllä Ahvenistolla ihan kiva on mopoilla.....Kurveja on paljon ja niiden nopeus on kuitenkin niin pieni, että jos on hyvät varusteet ja taitoa niin ei siellä kuinkaan käy?
nixweiss.gif
Päästää vaan pyörästä heti irti kun ollaan pyörän kanssa yhtä assulla(pyörä ei ole kuljettajan ja asfaltin välissä).....
062802moto_prv.gif

Paljonhan siellä on ihmisiä kuollu, mutta aina roiskuu kun rapataan... Siellä ajaa/on ajanut varmaan suurin osa ns. maallikko kuskeista(kuten minä)...siitä johtuu varmaan se, että Ahvenistolla on huono maine moottoripyörä ratana.
Totta on myös se, että suoja-alueet on liian pienet.  
baaa.gif

Hei kaverit tässä topicissa piti arvostella Ahveniston moottorirataa eikä keskustella siitä osuuko polvi maahan Motoparkissa...

Palattaiskos aiheeseen?

Omat plussat ja miinukset:

+ vaikeahko
+ lähellä
+ monipuolinen
+ korkeuserot
+ kahvila

--- turva-alueet
- lyhyt
- varikko hieman elähtänyt ja tilaa voisi olla enempi
- usein öljyä, jäniksiä, peuroja yms. kivaa radalla ;)

Arvosanaksi annoin 7, joten kelpaa mainiosti minulle.

Jos ajaa ulos on varmasti kaiteessa.
Ei välttämättä... Ite ajoin tuolla pihalle eikä mopo käynyt lähelläkään kaidetta.

Jos meinaa kaatua, niin kannattaa valita tarkkaan missä voi kipata.
biggrin.gif
niin ja ajoit myös kaiteeseen kaatumatta
biggrin.gif
Njoo, mutta hipasuja ei lasketa. Se kaide vaan tuli liian lähelle mun ajolinjaa
biggrin.gif

eli siis kaiteet on sijoitettu väärin. itse en aja täällä kaiteista johtuen vaan suosin muita ratoja

apparalle annan arvosanaksi 8

+vaikee
+lähellä
+vaarallinen
ja

-vaikee
-lähellä
-vaarallinen    
nixweiss.gif

ja mitä noita "ratahemmoja" olen kuunnellut: niin aikas moni vetomiehistä on ollut sitä mieltä että, jos osaa ajaa apparalla isookovaa, niin melko isolla todenäköisyydellä ajaa jokaisella suomen radalla kovaa !! tiedä sitt pitääkö paikkaansa ?? omia rata-aikojani (radalla kun radalla)kun kellotetaan lähinnä tyttökalenterilla, ennemin kuin kellolla !!  
buttrock.gif

ja mitä noita "ratahemmoja" olen kuunnellut: niin aikas moni vetomiehistä on ollut sitä mieltä että, jos osaa ajaa apparalla isookovaa, niin melko isolla todenäköisyydellä ajaa jokaisella suomen radalla kovaa !! tiedä sitt pitääkö paikkaansa ??
Jos tuolla vetää isookovaa, niin on päässä sen verran tyhjyyttä että pääsee missä tahansa melkoista vauhtia. Vaikka Gixxerillä spoorissa. Itse vedin aikoinani 1.27+-1s ja sekin oli näin jälkeen päin ajateltuna ihan liian kovaa. Jos menee ihan limiitillä, niin onnea vaan. Voi sattua ihan pikkasen kun lipsahtaa.

ja mitä noita "ratahemmoja" olen kuunnellut: niin aikas moni vetomiehistä on ollut sitä mieltä että, jos osaa ajaa apparalla isookovaa, niin melko isolla todenäköisyydellä ajaa jokaisella suomen radalla kovaa !! tiedä sitt pitääkö paikkaansa ??
Jos tuolla vetää isookovaa, niin on päässä sen verran tyhjyyttä että pääsee missä tahansa melkoista vauhtia. Vaikka Gixxerillä spoorissa. Itse vedin aikoinani 1.27+-1s ja sekin oli näin jälkeen päin ajateltuna ihan liian kovaa. Jos menee ihan limiitillä, niin onnea vaan. Voi sattua ihan pikkasen kun lipsahtaa.
*reps* Gixulla spoorissa.
smile_org.gif
Se se vasta olis näky ja jos Uskola Bros. tuon mallisuorituksen näyttäisi niin olisi ainakin lasikuitutöitä ihan kohtuudella.
smile_org.gif

Olen samaa mieltä siitä että ei siellä ole mitään tolkkua lähteä isoa kovaa ajamaan, kaiteet on liian lähellä ja hengenlähtö myös yhtä lähellä.

Ahvenisto on tekninen rata ja se on totta että jos siellä osaa ajaa oikein ja kunnolla sekä samoja oppeja osaa muilla radoilla hyödyntää niin uskoisin vauhdin olevan ihan kohtuullista.

Se että mikä on isoa kovaa niin se on sitten eri juttu, toisille se on 1:45, toisille 1:30 ja joillekin sen alle. Mun mielestä siellä ei kannata alkaa urheilemaan, mielummin ajaa jotain 80 - 90% siitä mihin pystyy normaalisti.

Back