• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Acen runko tärisee....missä vika ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Jammu kuskit jelpatkaas vähä! Pyörä: vm.00,km 34000,takapyöräteho 150hv, ja saanut melkosta tykitystä,
Mikä mahtaa olla vialla kun runko tärisee sietämättömästi kun koneessa on kierroksia 4000 ja siit eteenpäin? Se on hieno taajuista värinää ja sormet puutuu iha sairaasti ! Jossain koneen kohdas vika luulis olevan ku laittaa vauhdis kytkimen pohjaa ni värinä lakkaa ! Vois jokku alapään laakerit olla sököt ? Venttiileitä ei oo viel säädetty vehkeest. Jelpatkaa ku ei uskal oikee kunnolla jengata !
062802jumpie_prv.gif

Tuolle mallille ainakin oli ominaista hienotaajuuksinen tärinä
testeissäkin siitä mainittiin juuri tuossa 4000 ja ylöspäin kierroksilla
Muistan itsellänikin olleen vastaava juttu kun -00 omistin
matkassa puutu sormet aivan per.... aina välillä.
No tärisee se uusikin, mutta liekö sitten voima syypää tärinään
biggrin.gif

tärisee mullakin kuuluu vissiin asiaan kun omistaa yzf 1000r,
niin asiasta toiseen takapyörä teho 150 mitäs oot pannuun tehny...

jep minulla ihan sama homma.tärisee kahvat ja polkimet aika paljon.itse olen ehtinyt syytä mutta en ole löytänyt,kai se kuuluu ominaisuuksiin.

Onko ketjut ja rattaat missä kunnossa?? Mulla ainakin tulee tällä hetkellä suurin osa värinöistä juuri ketjuista. Muutenkin Ace tärisee jonkin verran tuossa 4-5000 alueella... Tekeekö muuten kaikilla vaihteilla??

mulla tärisee yzf 750 (sama kehto kuin ace) myöskin 4000-5000 ja sen jälkeen sellaista pienempää värinää.

Sama juttu, 94 YZF 750 R. 4000-4500 täristää selvästi, suuremmilla kierroksilla ei erityisemmin. Resonanssia?? Tärisee varmaankin koko fillari, tankki, tapit ja stonga ainakin...ikävästi tuo alue noin nopeusrajoitusten kannalta
Onko koneen ja rungon välisessä kiinnityksessä mitään muita kuin metalli/metalli-kontakteja ( aitoa arabikumia puslan muodossa tms)??

Onko koneen ja rungon välisessä kiinnityksessä mitään muita kuin metalli/metalli-kontakteja ( aitoa arabikumia puslan muodossa tms)??
pelkkää metallia.
tosin kaikki 3 kiinnikettä ovat pinnapultti + metallipusla metallikehdossa tyyppiä, eli sitä oikeaoppista tapaa kiinnittää kone.
valitettavaa vain että yamaha opetteli tekemään värinättömän koneen vasta R6,7,1 malleihin... taino... enhän mä R7kaa ole testannut, eikä sellaisen omistajia taida kiinnostaa värinät 4tonnin kinttaalla
wink.gif

Mulla FZR 1000 värisi myös tuossa 4-5k kohdalla. Sen huomasi lähinnä jalkatapeissa.

062802moto_prv.gif
Ja mulla tärisee 3 -4 tonnin kohdalla ja eniten taka jalkatapit. Tärisee vissiin eniten kun vedättää varovasti. Mitenhän ton ketjujen tärinän voi tarkistaa muuten kuin vaihtamalla, aj. 40 tkm.

Taitaa olla Jammun vakio ongelma. Mulla on On ollut Fz 750 ja FZR 1000 ja kummassakin on tärinä ollut suorastaan tuskasta. Motarilla joutuu välillä heiluttemaan kättä että pystyy jatkamaan ajamista..

Nyt alla Kawa ja ei mitään ongelmia, vaikka on vanha mopo..

Tyyppi vika. Suotta suret. Voi tietty olla em. ketjut / rattaat, kun en tiedä värinän suuruutta. Mulla oli -02 malli , ja täristi juuri tuossa 4000 - 5000 rpm kohdalla uudesta asti. Nykyinen FJR antaa saman tyylistä värinää samoilla kierroksilla.
Vaihda tuhtimmat värinä painot kahvoihin, kyllä se siitä...
smile_org.gif

FZR600R -94 väristelee kanssa aikalailla 4-5 kilon välillä, elipä ei taida just värinätöntä jammua ollakkaan, paitti ehkä pienempi fazeri muistaakseni meni suht hyvin noillakin kiekoilla...

Mun kumpikaan FJ ei oo juuri värinöinyt, mutta ne onkin sen verran vanhempia, ettei värinöitä ollu varmaan viel keksitty.
tounge.gif

Nyt täytyy sanoa, että enpä ole ihmeemmin huomannut tärinää, tai sitte kroppa tottunut vähitellen...??  
nixweiss.gif

Tosin yhteen topicciin vastasin että mun Ässä EI vie öljyä, mutta sekin kumoutu tuolla baanalla "matkavauhdissa"....
confused_orig.gif

buttrock.gif

Back