• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ABS valon syttyminen ja nypytys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS-Mobile
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla ei auttanut myöskään akun vaihto, vaan jarrunestesäiliön (taka, ja se hankalampi "perimmäinen" säiliö) täyttäminen täyteen.
Aiheutti ABS:n vilkkumisen, vaikka nestepinta oli hieman alarajan yläpuolella. Vilkuttelu loppui, kun täytin säiliön aivan täyteen, eikä ole sen koommin vilkkunut.
Tuo haisee ihan järkevältä selitykseltä - semminkin kun se valo äityi vilkuttamaan Saksassa yhden semmoisen kaksisataa vuotta vanhan nupukivipätkän jälkeen, joka ravisti irti kaiken vähänkään löysällä olevan moposta ja matkustajista.
Siinä varmaan sai jarrunestesäiliökin osakseen semmoisen hölskytyksen, että pinta saattoi olla sen jälkeen vaikka missä.

Täytyypä tarkistaa missä se jarrunesteen pinta oikein luuraa, vaikkakin nyt on ollut kylläkin hiljaista viime päivinä siellä ABS-häiriön vilkuttelurintamalla.
Takajarrupaloillakin on ajettu jo yli kuusikymmentä tonnia, mutta ei ne kyllä vielä pahan kuluneilta näyttäneet kun jo olin niitä pari viikkoa sitten kovalla tohinalla jo ryhtymässä vaihtamaan...

Tattista vaan vinkeistä!

t. pozo

062802moto_prv.gif

Minulla ei auttanut myöskään akun vaihto, vaan jarrunestesäiliön (taka, ja se hankalampi "perimmäinen" säiliö) täyttäminen täyteen.
Aiheutti ABS:n vilkkumisen, vaikka nestepinta oli hieman alarajan yläpuolella. Vilkuttelu loppui, kun täytin säiliön aivan täyteen, eikä ole sen koommin vilkkunut.
Lueskelin näitä vanhoja juttuja ja mulla myös vilkutteli heti liikkeestä lähdettyä abs ja huomiovalo kilpaa keskenään.Vaihtoivat uuden akun,mut jossain puolivälissä kotimatkaa alkoi uudelleen.
Kotikonnuilla cruisaillessa huomasin vilkutuksen alkavan jarrutuksessa tai mopon kallistuessa kääntyäkseen.
Noh,tästä jutusta rohkaistuneena kädet täristen uskaltauduin purkamaan pikkusen sivukatetta sivuun ja siinä hankalammassa jarrunestepurkissa oli pinta ihan minimissä.Paranis nuo ilmat että pääsis kokeileen auttoko onkelmaan
062802jumpie_prv.gif

Juu, updeitti tuohon omaankin tarinaani vielä...

Loppujen lopuksi viaksi osoittautui etupyörän ABS-anturi. Se oli reilun kuukauden päivät viallinen -ei viallinen kunnes sitten jäi se ABS-valo pysyvästi päälle. Välillä vaihdettiin akkua ja lisäiltiin jarrunesteitä...

Vika ei ollut tietystikään päällä 60 tonnin huollon yhteydessä kesäkuun alussa, mutta kun vikalokiin oli jäänyt "maininta" anturihäiriöstä. Kun onglema sitten taas kolmen päivän pääsä pätkähti päälle oli ainoana johtolankana tuo vikalokissa ollut maininta. Sen perusteella sitten tilasin uuden anturin ja sen vaihtamalla vilkuttelu loppui ja ABSit palasivat.

t. pozo
062802moto_prv.gif

Ja pari pyttyä lisää koneeseen hoitaisi varmaan pois tuon "nypyttelyn"...
tounge.gif

t. pozo
Oikeassa moottoripyörässä kuuluu olla kaksi ilmajäähdytettyä sylinteriä makaavassa asennossa.
wink.gif
Heh, itse taas mietiskelin R1150RT:lla ajaessani, että vaikka monet asiat ovatkin kohdallaan, niin vielä on parantamisen varaa tuossakin koneessa.

2003 mallisessa nimittäin on jo oikea määrä imukanavia (4), samoin oikea määrä pakokanavia (4). Venttiilejäkin on neljälle männälle ja sytytystulppia on tietysti neljä.

Mutta 2 mäntää ja sylinteriä pääsi unohtumaan, minun mielestäni valitettavasti, jonkun muun mielestä onneksi.

Sellaisen virheen aloittaja nyt valitettavasti meni tekemään, että osti hätäpäissään liian vanhan mallin. Twin spark kantinen nimittäin ei nyi. Omani ei ainakaan koskaan eikä missään tilanteessa syyllistynyt tuohon pintakaasulla nykimiseen.

Aivan perinteisen oikeassa moottoripyörässä muuten...tai no olkoon, makuasioistahan ei voi kuin kiistellä
biggrin.gif

Ja pari pyttyä lisää koneeseen hoitaisi varmaan pois tuon "nypyttelyn"...
tounge.gif

t. pozo
Oikeassa moottoripyörässä kuuluu olla kaksi ilmajäähdytettyä sylinteriä makaavassa asennossa.
wink.gif
No, tässä on yksi näkemys asiasta:

http://www.guzzitech.dk/english/index.htm

Kuvaa en osannut linkittää, mutta katsokaa sieltä "fun stuff" osastosta, niin löydätte yhden kuvan, missä on bokseri-Bemukin
biggrin.gif

Lueskelin näitä vanhoja juttuja ja mulla myös vilkutteli heti liikkeestä lähdettyä abs ja huomiovalo kilpaa keskenään.Vaihtoivat uuden akun,mut jossain puolivälissä kotimatkaa alkoi uudelleen.
Kotikonnuilla cruisaillessa huomasin vilkutuksen alkavan jarrutuksessa tai mopon kallistuessa kääntyäkseen.
Noh,tästä jutusta rohkaistuneena kädet täristen uskaltauduin purkamaan pikkusen sivukatetta sivuun ja siinä hankalammassa jarrunestepurkissa oli pinta ihan minimissä.Paranis nuo ilmat että pääsis kokeileen auttoko onkelmaan
062802jumpie_prv.gif
Jostain kumman syystä huollot mieluummin haluavat myydä akun kuin laittaa hieman jarrunestettä. Se takasäiliö on kai hieman outo japsipyörien kanssa pelanneille, siellähän on kaksi anturia ja väliseinä. Vaatii kumartumisen että näkee kummankin pinnan tason.

t. S

Back