Niinpä, mutta kun me kaikki emme ole samanlaisia. Tuo kommenttisi "ei vaikuta ajosuoritteeseen" yleistää aivan liikaa, tutkimusten mukaan joillekin jo 0,4 vaikuttaa selvästi heikentävästi ja toisille taas vasta 07 - 08 aiheuttaa saman. Itse en koske alkoholiin jos olen liikkeellä moottoroidulla vehkeellä, vaikka suht. isokokoinen sälli olenkin en lainkaan häpeä tunnustaa että jo yhdenkin tuopin juotuaan huomaa eron. Aivan turha muuta väittää.Miksi niitä ei pitäisi sallia?Miksi pitäisi ne "kaksi ruokajuomaa" sallia? Olen omille jälkeläisilleni tähdentänyt vanhaa sääntöä "jos otat, et aja/jos ajat et ota". Ehdoton nolla sen pitäisi olla vaikka äänestinkin toiseksi alinta vaihtoehtoa.
Mielestäni ne pitäisi sallia siksi, että jotkin ruuat joidenkin mielestä tarvitsevat täydentyäkseen oluen tai hieman viiniä ja en näe siinä mitään pahaa.
Tähdennettäköön, että mm itse en juurikaan ole viimeisen vuoden aikana käyttänyt alkoholia, viimeiseen puoleen vuoteen en lainkaan mutta suon sen kyllä toisille. Varsinkin kun en näe mitään pahaa siinä, että joku nauttii lasin kaksi. Se kun ei mielestäni vaikuta ajosuoritteeseen.