• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

A-kortin suorittajat 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Levander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro! se olis nyt ensimmäinen askel otettu vuoden poltteluiden jälkeen ja kävin ilmottautumas kurssille eilen.. huonoon aikaan niillä vaan on kesälomat nii joudun odottaan elokuun 7. päivään asti et pääsee edes teoria tunneille..

Miten kauan teillä on kestäny se ajokorttiluvan käsittely? mulla on vasta 7.7 lääkärintarkastus et toivottavasti ne ei kovin kauaa sitä lappua sielä panttaa.

taidan ostaa polkupyörän jos hetkeks helpottais ajohaluja
sport05.gif
biggrin.gif
Mä vein lupahakemuksen poliisille kesäkuun alussa, ja kolmen viikon kuluttua soitin koululle, ja kertoivat luvan näkyvän. Eli kolme viikkoa meni, vaikka meitä kurssilaisia oli varoiteltu AKE:n ruuhkaisesta tilanteesta (jopa 8 viikon käsittelyaika).

Odottavan aika on pitkä. Koeta kestää!
tounge.gif

Pitäähän se minullakin kortti saada, kun miehelläkin on. Tiistaina kävin kyselemessä ja tunnin päästää teoriatunnille. Tänään on ensimmäinen ajo ja jännittää kovasti.
sad_orig.gif
En ole koskaan ajanu muulla kaksipyöräisellä kuin polkupyörällä.

J&A, tervetuloa
smile_org.gif
Hyvin se menee, enemmän tai vähemmän treeniä vaan
biggrin.gif

Mua kanssa varotettiin AKE:n huippupitkistä jonoista, mutta taisi siinä n.4 viikkoa mennä.

Onpa hauska huomata, et muitakin tyttäriä on intoutunut mukaan mopomaailmaan
smile_org.gif

... ja muita rohkeita, joiden kokemus kaksipyöräisistä koostuu 'moottori - se olet sinä' -menosta...

... ja muita samassa mittaluokassa olevia (pygmi 155 cm).

Meikäläisellä vasta 2 teoria tänään ja pyöräilemään pääsen ekaa kertaa vasta kahden viikon kuluttua. Mutta joka tapauksessa löysin koulun, jolla on pyörä, josta edes varpaat hipsuvat maata (kawan er5 ja er6:stakin siinä ja siinä).

Nyt alkaa jänskättää pienellä pyörällä ensiharjoitukset, sillä "pienestä" pyörästä ei sitten jalat yletäkään maahaan ja gäppiä molemmin puolin parikymmentä senttiä... Koeistunnassa maikka totesi vain, ettei se tuolla pienellä haittaa - saa nähdä miten tytön parin viikon päästä käy.

Alkavaa jännitystä  
omg.gif
ilmassa...

Puolen tunnin päästä alkaa ajo. Jännittää. Onneksi minun jalat ei ole lyhimmästä päästä, niin voi olla jonkinlaisia mahdollisuuksia yltää maahan. Kohta selviää sekin seikka.

...löysin koulun, jolla on pyörä, josta edes varpaat hipsuvat maata (kawan er5 ja er6:stakin siinä ja siinä)
Viitsitkö kertoa mikä koulu/pyörä on kyseessä? Oma tyttöystävä ainakin harkitsee kortin suorittamista ja er-6 tuntuu kylmätyypeissä liian korkealta.
Haagan autokoulussa on er-5, kuulemma vanha rausku, eivätkä sillä kovin mieluusti ajata. Mutta varpaat yltää vähän paremmin kuin er-6:sta. Kiersin itse koeistumassa joukkion pyöriä ja vaihtoehtoja ei juurikaan löytynyt. Espoossa Heleniuksella on kuulemma 500 Honukka, jolla "pikku tytöt" ovat ajelleet. En ole itse testannut, kun ei kurssiajat sopineet... Kannattaa kysellä idemmästä Helsingistä. Kartoitin lännen, Espoon ja länsi-Vantaan aika tarkkaan...

Onnea matkaan!

...löysin koulun, jolla on pyörä, josta edes varpaat hipsuvat maata (kawan er5 ja er6:stakin siinä ja siinä)
Viitsitkö kertoa mikä koulu/pyörä on kyseessä? Oma tyttöystävä ainakin harkitsee kortin suorittamista ja er-6 tuntuu kylmätyypeissä liian korkealta.
Haagan autokoulussa on er-5, kuulemma vanha rausku, eivätkä sillä kovin mieluusti ajata. Mutta varpaat yltää vähän paremmin kuin er-6:sta. Kiersin itse koeistumassa joukkion pyöriä ja vaihtoehtoja ei juurikaan löytynyt. Espoossa Heleniuksella on kuulemma 500 Honukka, jolla "pikku tytöt" ovat ajelleet. En ole itse testannut, kun ei kurssiajat sopineet... Kannattaa kysellä idemmästä Helsingistä. Kartoitin lännen, Espoon ja länsi-Vantaan aika tarkkaan...

Onnea matkaan!
Kiitos!
033102beer_1_prv.gif

Tervehdys kaikille orggilaisille!

Aloitin tässä alkuviikolla kurssin teoriatunneilla ja tänään oli eka ajo sitten.
korotan korttia siis ABC.
Melkosen paljon jännitti ku viimeksi ton tyyppisellä ajellu joskus monta vuotta sitten(mopolla). Hyvin omasta mielestä meni ja opettaja oli kyllä hyvä.
ens viikolla uudestaa ajaan. näin rovaniemellä.
smile_org.gif

tarra

Tänään teoria läpi ja 8.7 ois inssi. Koko roska vain 468 + 49 + 40 € Vihdoinkin A (ei olut) näkyvillä  
062802moto_prv.gif

Sopisin vielä maanantaille harjoituskerran. Toivotaan, et lähtis sujumaan, ni olis vähän varmempi olo tiistaina mennä inssiin.
crazy.gif

Opettaja sanoi, et sisua suu täyteen ja kiroilemalla käskyttää pyörää käsittelyssä. Täytyy testata. Ja jos ei mee läpi, hommaan triken. Pääsee silläkin
062802moto_prv.gif
biggrin.gif

Yes! Inssi läpi! Hätäjarrutuksen sain ottaa uusiks. Ei ollu tarpeeks vauhtia ja jarrutus meni metrin pitkäks. Muuten meni kaikki hyvin.

Omaan pyörään ei tällä hetkellä oo resursseja. Täytyypi siis hyödyntää appiukon mopoa
smile_org.gif
Ja ei kun (tyttären sanoin) hanat auki!
062802moto_prv.gif

[--] Paras vinkki tulikin kaverilta kun päivittelin vaikeuksia pujottelussa: Pidä hanaa kokoajan auki, jos meinaa mennä pitkäksi paina jarrua, jos meinaa kaatua päästä kytkintä mut pidä tasakaasu! eio oo kovin nätin näköstä mut toimii ku tauti!

Se kehotti leikittelemaan hidasajon jälkeen: käännä vaik oikealle ja anna valua nii kauan et meinaa pysähtya sit päästä kytkintä ja huomaat kuina sehyökkää taas eteenpäin vaikka se on hädintuskin liikkunut ollenkaan! ja sama juttu uudelleen..

Seuravana päivänä ku oli sit ajo niin pujottelu meni pienen itseharjottelun jälkeen heittämällä läpi ja opettaja epäili et olin käynyt kokeilemassa salaa jossai.. se oliki vaan mielikuva harjotus
smile_org.gif
Mulla oli eilen ja tänään jälleen prätkätunnit pitkästä aikaa, ja hyödynsin yllä mainittua neuvoa, ja se todellakin toimi kuin tauti! Pujottelutehtävä meni monet kerrat virheettömästi läpi. Mun opettaja oli aivan ällikällä lyöty ja hoeskeli vaan, että "Mitä sä oikeen oot tällä välin tehny??! Oot varmaan harjotellut tätä kotona prätkällä!!!" Mutta pelkällä mielikuvaharjoittelulla mäkin bonjasin asian ytimen.
smile_org.gif
Joten suurkiitos neuvosta!

Eilisen ajotunnin päätteeksi mun opettaja sanoi, että senkertainen harjoitusparkkikselta takaisin autokoululle ajo oli sitten oleva viimeinen, jonka aikana mä istuisin Hornetin kyydissä. Toisin sanoen mä pääsin tänään ajamaan harjoitusparkkikselle itse! Oli älyttömän kivaa olla prätkällä liikenteen seassa. Vaikka masua kipristeli aika tavalla ennen ajotuntia, tien päällä kaikki sujui hyvin. Vilkku tosin jäi pari kertaa päälle, mutta muistin mä senkin useimmissa tapauksissa.
smile_org.gif
Ja me varattiin aika jo ajokokeellekin tiistaiksi 22.7.

Maanantaina taas 3 ajokertaa. Meikä on ihan fiiliksissä.

Vilkku tosin jäi pari kertaa päälle, mutta muistin mä senkin useimmissa tapauksissa.
smile_org.gif
Vilkku jää välillä vieläkin, jos on ajatuksissaan, vaikka kortti ollut jo pari kuukautta. Koulussa ope aina kommentoi korvanappiin, risteyksen mentyä jo aikoja sitten, hyvin rauhallisella äänellä '... Joo... Laita vaan se jo se vilkku jo pois....' Vieläkin hymyilyttää  
biggrin.gif

vappuna tuli a-kortti hommattua bc rinnalle, viikko sitten se jo menikin, tosin ihan muilla laitteilla muista syistä..noo jos ens kesänä pääsis ajeleen seuraavan kerran jossain vaiheessa

Oltiin tänään miehen kanssa ekaa kertaa ajelemassa omilla pyörillä. On se vaan hel***in mukavaa hommaa! Aamusella lähetään taas
062802moto_prv.gif

Muutama pyörä tuli vastaan ja pääsi morjestelemaan. Mukavaa, ku saa mennä minne haluaa ja kuinka kauan tahansa, eikä tartte kuunnella korvaan "mennään tuonne ja tuonne.." ja pettymyksenä viimiseks "mennään takasi kentälle"
sad_orig.gif
biggrin.gif

Tänään koitti se suuri päivä, kun A kortti napsahti taskuun
062802jumpie_prv.gif
. Enää puuttuukin vain pyörä että pääsis
sport05.gif
.

Nyt ois teoriat käyty ja ensviikolla ajoja. Eipä juurikaan polttele kun sattuu tuo XX olemaan jo tallissa
blush.gif

650€+viranomaismaksut tulee kustantamaan
smile_org.gif

Back