• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

A-kortin suorittajat 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Levander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen tuli kortti (B->AB) ja kyllä sitä jännitettiin. Mutta niin se oppii vanhakin uusia temppuja. Ilmat ei todellakaan suosineet, mutta toisaalta eipähän tarvinnut paahtua auringonpaisteessa...

Itse olin istunut moottoripyörän selässä tasan kaksi kertaa harjoittelemassa, juuri ennen autokouluun menoa. Sitä ennen ei ollut mitään havaintoa, kuinka moisella vekottimella voi edes pysyä pystyssä. Olin äärimmäisen pessimistinen siitä, kuinka noin lyhyellä harjoittelulla voisi päästä läpi, mutta avot: kaikki meni kerrasta ja ilman virheitä. Toki helpotusta toi B-kortti, joten liikenne oli jo tuttua.

Opeista tärkeimpänä taisi jäädä mieleen katseen merkitys. Opettaja sanoikin ensimmäisenä, että se pyörä kulkee sitten sinne minne katsot ja sen kun saa juntattua päähän, niin esim. pujottelu helpottuu huomattavasti. Kun kääntää päätä reilusti ja katsoo sinne minne aikoo kääntyä, niin pyörän saa käännettyä helpommin eikä tule hätä ja jalka osu maahan.

Näitä juttuja täällä on kiva lueskella - taisin jotain vinkkejä saada itsekin käsittelykokeeseen.

Turvallisia kilometrejä kaikille!

Nojoo, korttihan se tuli mullekin tänä aamuna
thumbs-up.gif

Pujottelu piti ottaa uusiksi, mutta muuten meni hemmetin hyvin kaikki. Eipä tässä kai muuta kun ajamaan... kunhan töistä pääsis
sad_orig.gif

Kysyn siis täältä, astetta pitemmälle päässeiltä...

Tää harrastus torpataan alkumetreille?!!?
Ilman A:ta et aja. Mutta A:ta et voi ajaa, kun et oo kasvanut tarpeeksi isoksi!!!

Eli suomeksi, mistä koulusta löytyy kalustoa 155-senttiselle? Espoosta?

Ehdottelevat A1:stä
veryangry.gif

Eli suomeksi, mistä koulusta löytyy kalustoa 155-senttiselle?
Tuli mieleen, että olisiko sinulla mahdollisuutta ostaa pyörää itsellesi jo nyt? Lopultahan sinun pitää jostain pyörästä muokata itsellesi sopiva, niin mikset tekisi sitä jo nyt?

Toki käytännön 'ongelmia' voi olla. Kuka kuskaa sinut pyörälläsi ajotunnille ja takaisin? Maksatko edelleen saman hinnan kortista, vaikka koulun pyörää tai bensoja ei käytetä? jne.

Juu ja pyörän voi ostaa ajamatta.

Idea vaan...
blush.gif

Maanantai aamuna olisi sitten täälläkin vika ajokerta ja inssi.
smile_org.gif
Sitten voisikin alkaa miettimään isohkon lainan pyytämistä pankista ja zetan ostoa....

JEE! Täälläkin tuli kortti tänään niin, että napsahti
062802jumpie_prv.gif
Oli kiva ajella, kun kuulu ukkosta ja sato vettä. Ainakin haastetta riitti ja varsinkin ku jännitti niin sikana koko ajan. Mutta nyt
062802moto_prv.gif
vaikka vettä meinaakin sadella. Se ei meikätyttöä estä
smile_org.gif
Onneksi olkoon
033102beer_1_prv.gif
millon tuut täällä meilläpäin pyörällä pyörähtää?
biggrin.gif
sopivan pitkä matka
062802moto_prv.gif

Hauskaa kun A:ta napsuu yhdelle jos toiselle. Onnea matkaan!

Kirkkonummen, Espoon, länsi-Vantaan ja länsi-Helsingin autokoulut läpisoittaneelta pygmiltä dataa... Eipä löydy pyörää, josta tassut maahan ylettyisi. Voiko tää olla tottakaan. Hihkaiskaa nyt ihmeessä, jos on muuta tietoa, kiitos.

Ainoa vaihtoehto näyttäisi tosiaan olevan oman pyörän hankinta ja rekisteröiminen harkkapyöräksi (kuluja n. 70 e = ei paha). Sitten kai vain matalaa pyörää etsimään... Vinkkejä?

Ainoa vaihtoehto näyttäisi tosiaan olevan oman pyörän hankinta ja rekisteröiminen harkkapyöräksi (kuluja n. 70 e = ei paha). Sitten kai vain matalaa pyörää etsimään... Vinkkejä?
-KLIK- Esim. Tuohon kun nappaat matalanpenkin, niin pitäs alkaa ottaa varpaat maahan molemmilta puolilta.

Toki kannattanee kyllä hankkia oikeesti semmonen pyörä mistä tykkää, kaikkia noita kuitenkin saa enemmän tai vähemmän madallettua.

Kysyn siis täältä, astetta pitemmälle päässeiltä...

Tää harrastus torpataan alkumetreille?!!?
Ilman A:ta et aja. Mutta A:ta et voi ajaa, kun et oo kasvanut tarpeeksi isoksi!!!

Eli suomeksi, mistä koulusta löytyy kalustoa 155-senttiselle? Espoosta?

Ehdottelevat A1:stä
veryangry.gif
Täällä autokoulussa opettaja kertoi että eräs samanmittainen nainen oli ollut autokoulussa ja hänen pyöränsä joka siis oli sovitettu hänen mittoihin rekisteröitiin autokoulun suorittamisen ajaksi opetuskäyttöön ja nainen ajoi korttinsa omalla pyörällään. Kun kortti oli taskussa, pyörä rekisteröitiin takaisin normaaliliikenteeseen.

Toddii, kortti tuli!
biggrin.gif

Panikoinnista johtuva "jalka maahan" pujottelussa, mutta toisella yrittämällä sekin meni vimpan päälle. Inssissä ei virheitä ja mun hidasajoa jopa kehuttiin
smile_org.gif

JEE!

062802jumpie_prv.gif

Inssi läpi aamulla. Käsittelyssä ei mitn sanomista ja ajossakin tein vain yhden kaistanvaihdon hieman myöhässä mutta ei mitään muuta valittamista.
smile_org.gif

Itse kun ajoin kortin niin maksoin karvan verta yli 600€
2pv teoriaa Ke-To (6h)
3pv Ajot + Teoria koe Pe,Ma-Ke (Pe: ensimmäinen ajotunti (käsittelyä lähinnä, Ma: Teoria koe (läpi), Ti:Toinen ja kolmas "ajotunti" (eli loput ajot) Käsittelyn kertaus ja pääasiallista ajoa "kaupungissa" ja maantiellä, Ke: Inssi (läpi).
2+3pv
Ja tästä alkaa oleen about kuukausi
smile_org.gif

Oman kortin ajoin viime vuonna Kalevan autokoulussa Tampereella. En kyllä jaksanut lukea koko hommaa läpi sen tiimoilta onko koulua haukuttu vai ei, mutta omalta osalta olin erittäin tyytyväinen valintaan. Hintakaan ei ollut paha eli n. 720e. Hintaa nosti hieman se, että otin pari lisätuntia, kun aiempaa kokemusta pyöristä ei ollut lainkaan (kerran kaverin kevarin kyydissä oon ollu).

Mut hyvin ymmärtäväisiä ja kannustavia ajo-opettajat oli (kaksi eri kaveria opetti) vaikka meinasin jo kerran heittää hanskat tiskiin, kun tuntui ettei tuu yhtään mitään (ja edelleen arasta hitaasti kääntää pyörää tiukasti ympäri).

Ja täytyy sanoa, että oli mukava, kun sit sai käsittelykokeen läpi (mitä jänskätin ihan hirmu paljon), niin ajo-opettaja nappaa Herwoodin katsastuskonttorin ruusupuskasta ruusun mulle onnitteluna siitä, kun meni heti läpi
062802jumpie_prv.gif

Ja siitä kun sit palattiin koululle, kun oli molemmat inssit menny läpi, niin molemmat opettajat toivotti tervetulleeksi noihin kokoontumisiin, mitä tampesterissa järjestetään. Vielä en oo ehtinyt kyllä mennä (ja ehkä aristelen, ajan kuitenkin vielä jonkun harrikan kumoon ja siinä ei ehkä auta kommentoida, et onpas setällä kiva mopo).

Tosin samaiset opettajat suositteli lämpimästi, että hanki ekaksi pyöräksi, jos 600:n haluat, kuristettu versio. Sopi kuulemman mun ajotavalla parhaaksi versioksi opetella ajamaan. Noh, taloudellisista näkökohdista katsoen tulikin pienempi hankittu (ja jo nyt suunnittelen sen myymistä ja vaihtamista isompaan -> no ensi vuonna sitten).
062802moto_prv.gif

tänään tuli kortti plakkariin, kyllä sitä jännitettiinkin jo monta päivää
062802jumpie_prv.gif
sit ku viel keksis miten sais rahat mopoon
bawling.gif
baaa.gif

Kortti plakkarissa ja jussi pelastettu
062802jumpie_prv.gif

Käsittelykoe meni helpommin kuin toivoin ja kaupunkiajelukin oli mukavaa ja kokeen valvojakin vielä hyvällä tuulella.
Nyt vain
062802moto_prv.gif

Onnittelut jo kortin saaneille
062802jumpie_prv.gif

Mimmosias aikoja teillä on mennyt sielä koulussa?

Itseä rupes tossa viikkoa ennen juhannusta pikkasen turhauttamaan ku sanoivat autokoulusta että ajotunteja ei aloiteta ennenkun "kaikki" 2x3h teoriatunnit on käyty... huvittavinta tuossa se että näiden kahden teoriatunnin välillä on yli kaksiviikkoa jolloin homma ei etene mitenkään tai ainakin tuntuu siltä... ja sitte vielä kaikenhuipuksi koulu viettelee kesälomansa tuossa ens kuun 3 viimeistä viikkoa
mad.gif
eli taitaapa kortti menne reippaasti elokuun puolelle
sad_orig.gif

Täällä kans yks uus kortin suorittaja ilmoittautuu.

Eli takana on teoriat ja 9 ajokertaa. Kirjallisen kävin suorittamassa torstaina ja meni puhtaasti läpi
buttrock.gif

Huomenna soitto auokouluun ja sopia ne loput ajotunnit.
Mun täytyy varmaan ottaa pari ajokertaa lisää sen perhanan pujottelun takia. Se kun ei tahdo onnistua vielä. Täältä oon kyllä lueskellu ohjeita siihen, että täytyy kokeilla niitäkin. Jospas se siitä sitten alkais sujumaan. Hommaa ei helpota yhtään se, et oon onnistunu pyörän kaatamaan pari kertaa harjotellessa. Liikenteessä en onneks.
tounge.gif

Koululla on pyörinä Kawan er6 ja niistä ylettää jalat molemmin puolin just ja just maahan. Pituutta on meikätytöllä "huimat" 163 cm.
biggrin.gif

Tänään on kovasti paljon pyöriä ajellu ohi tästä meidän kodista ja polte on kova itelläki päästä ajelemaan...
062802moto_prv.gif

Back