• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

A-kortin suorittajat 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Levander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täällä keskustelua aloittelun hankaluudesta  
smile_org.gif
.

Hyviä vinkkejä ja vuodatusta.

Mullekin tuli lupalappu kouraan tänään!
062802jumpie_prv.gif

Kaikki käsittelytehtävät meni ihan hienosti, vaikka vielä eilen oli aikamoista haparointia varsinkin pujottelussa. Mulla ainakin pieni jännitys auttoi suorituksessa.

Opettajana oli Symppiksen Pekka. Kiitokset hänelle. Voin suositella.

Huomenna koeajamaan pyöriä...
cool.gif

Huhhuh.
Jännittää niin perkeleesti. Inssi on 3 tunnin päästä.
Työnteosta ei tule siis yhtään mitään!
Helevata ku se menis läpi niin sais hakea ton mopon pois tuolta liikkeestä pölyttymästä!

Masadist, kyl se hyvin menee, eikä sillä oo varmaan niin hirveesti väliä jos se työtahti on vähän heikko yhden aamupäivän...

Huhhuh.
Jännittää niin perkeleesti. Inssi on 3 tunnin päästä.
Työnteosta ei tule siis yhtään mitään!
Helevata ku se menis läpi niin sais hakea ton mopon pois tuolta liikkeestä pölyttymästä!
aivan.. keskityt nyt siihen kortin saamiseen ja sitten vasta työntekoon.. ja otat ihan rennosti ja rauhallisesti.. ei toina liikoja jännitellä hyvin se menee..
buttrock.gif

062802jumpie_prv.gif
Pääsin kuin pääsinkin inssin itsekin läpitte. Vielä ennen inssin tuloa harjoittelin tuota pujottelua joitakin kertoja ja viimenen käännös ei meinannut millään pysyä alueen sisällä. Sitten itse käsittelykokeessa tuokin meni kuin itsestään. Väistön jouduin ottamaan toiseen kertaan, kun ensimmäilellä yrittämällä inssi mittasi vauhdiksi 37km/h.
sad_orig.gif

Itse liikenteessä ajo sujui helposti eikä inssikään löytänyt virheitä kuin yhden. Ajolinja meni vähän leveäksi risteyksessä. Nyt kuitenkin lappu kädessä ja huomenna hakemaan heti aamusta pyörä liikkeestä pois.
062802moto_prv.gif

Johan on hinnat nouseet! Ajoin itse A-kortin vuonna 1980 maksoi viranomaismaksuineen noin 100mk (17e). Kortin sai suorittamalla teoria+ajokokeen,ja sillä selvä.

062802jumpie_prv.gif
Pääsin kuin pääsinkin inssin itsekin läpitte. Vielä ennen inssin tuloa harjoittelin tuota pujottelua joitakin kertoja ja viimenen käännös ei meinannut millään pysyä alueen sisällä. Sitten itse käsittelykokeessa tuokin meni kuin itsestään. Väistön jouduin ottamaan toiseen kertaan, kun ensimmäilellä yrittämällä inssi mittasi vauhdiksi 37km/h.
sad_orig.gif

Itse liikenteessä ajo sujui helposti eikä inssikään löytänyt virheitä kuin yhden. Ajolinja meni vähän leveäksi risteyksessä. Nyt kuitenkin lappu kädessä ja huomenna hakemaan heti aamusta pyörä liikkeestä pois.
062802moto_prv.gif
Olitkohan mun jälkeen siellä pyörimässä
biggrin.gif

Läpihän se meni että hulmahti.
Hain pärrän samantien liikkeestä.

Tohkeissani perkele unohdin repun M-junaan Vantaankoskella. Sinne meni bränikät MP-asun ajohanskat, inssitodistus ja pyörän kuitti.. Perkele!
mad.gif

Jos joku näkee yksinäisen sinisen haltin repun matkustamassa M-junassa tai sitten vantaan 53 bussissa, jossa em sisällys, mulle voi tuoda. Tarjoan kossupullon
biggrin.gif

Pitää toivoa, että konnari on löytänyt sen ja vienyt löytötavaratoimistoon...

Noh, vitutus laimeni kun sain pyörän alle ja hain uudet hanskat motonetistä. Ihan hyvät on vaikka ei maksanut kuin 40€.

Kävin sitten muijan kans Hämeenlinnassa kebabilla. Ajokilometrejä ensimmäisen päivän jälkeen takana yli 250, jos lasketaan ajotunti ja inssi mukaan :P

Noniin, ei muuta kuin jatketaan
062802moto_prv.gif

Olitkohan mun jälkeen siellä pyörimässä
biggrin.gif

Läpihän se meni että hulmahti.
Hain pärrän samantien liikkeestä.

Tohkeissani perkele unohdin repun M-junaan Vantaankoskella. Sinne meni bränikät MP-asun ajohanskat, inssitodistus ja pyörän kuitti.. Perkele!
mad.gif

Jos joku näkee yksinäisen sinisen haltin repun matkustamassa M-junassa tai sitten vantaan 53 bussissa, jossa em sisällys, mulle voi tuoda. Tarjoan kossupullon
biggrin.gif

Pitää toivoa, että konnari on löytänyt sen ja vienyt löytötavaratoimistoon...

Noh, vitutus laimeni kun sain pyörän alle ja hain uudet hanskat motonetistä. Ihan hyvät on vaikka ei maksanut kuin 40€.

Kävin sitten muijan kans Hämeenlinnassa kebabilla. Ajokilometrejä ensimmäisen päivän jälkeen takana yli 250, jos lasketaan ajotunti ja inssi mukaan :P

Noniin, ei muuta kuin jatketaan
062802moto_prv.gif
Juu minähän se ilmeisesti siinä hermostuneena odotin. Hienosti vielä tuo pyörä vaihtu sitten inssiin, kun ajelin sillä keltaisella erkillä ajotunnit.
smile_org.gif
No parin tunnin päästä itsekin hakemaan pyörää liikkeestä.
062802moto_prv.gif

sanoi:
Tohkeissani perkele unohdin repun M-junaan Vantaankoskella.
Jos olet unohtanut tavaroitasi junaan, löytötavaraa voi tiedustella Suomen Löytötavarapalvelusta p. 0600 41 006 (1,67€/min + pvm).

tänään oli ensimmäiset ajo tunnit. pari tuntia tuli päristeltyä. maanantaina ja tiistaina seuraavat ja keskiviikkona inssi
cool.gif
edellyttäen että menee kirjalliset maanantaina läpi
smile_org.gif

Johan on hinnat nouseet! Ajoin itse A-kortin vuonna 1980 maksoi viranomaismaksuineen noin 100mk (17e). Kortin sai suorittamalla teoria+ajokokeen,ja sillä selvä.
joo ja markka aikana kahvikuppi makso 3 markkaa ja nyt lähes 2 € onko reilua häh mitä häh..
crazy.gif
veryangry.gif
50c 80-luvun alussa -> jokusen prosentin devalvaatio -82 -> inflaation vaikutus lähes 30v kuluessa lopputulos ~1,5e. On se vähäsen kahvikupposen hinta noussut, mutta ei niin paljon, miten vanhaa "hyvää" markka-aikaa muistellen voisi kuvitella.

A-kirjaimen hinta on kyllä noussut, kun esimerkiksi mopolla seinään ajanut siskoni maksoi siitä 0mk. Minä maksoin omastani kaikkinensa lähes 700e.

tänään oli ensimmäiset ajo tunnit. pari tuntia tuli päristeltyä. maanantaina ja tiistaina seuraavat ja keskiviikkona inssi
cool.gif
smile_org.gif
OHO, miten tuollaisen aikataulun saa aikaan.
lookaround_orig.gif
lookaround_orig.gif
lookaround_orig.gif

Oletko jo MP-alan ammattilainen ( kokemusta 10 vuotta peltopyöristä jne. ) ja opettajat ja katsastusinssi tuttuja?

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

cool.gif
smile_org.gif
lookaround_orig.gif
lookaround_orig.gif
lookaround_orig.gif

Oletko jo MP-alan ammattilainen ( kokemusta 10 vuotta peltopyöristä jne. ) ja opettajat ja katsastusinssi tuttuja?

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Katoppa hei asuinpaikka.
Suomussalmella ei varmaan ole ihan yhtä kiirettä ku täällä PK seudulla=P

Spurgu:
Ajelitte itseasiassa musta ohi vielä siinä Vantaankoskellakin=P
Onnea kortista!

Heimo:
Jep, soittelin samantien VR:lle ja ne sano samaa, että tonne vaan soittamaan ja kyselemään maanantaina/tiistaina.

Tänään olin sitte ajelemassa noin 100km omalla pyörällä. Hauskaahan tuo oli ja huomenna lisää. Nyt vähän
033102beer_1_prv.gif
ja saunomista. Meinasi oikein lämmin tulla tuolla liikennevaloissa seistessä.

Masadist:
Onnea myös sulle kortista ja turvallisia kilometrejä.

cool.gif
smile_org.gif
lookaround_orig.gif
lookaround_orig.gif
lookaround_orig.gif

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
no tämä on tämmönen pikkukylä. minun lisäksi oli vain 1 ison A kortin ajaja ja 3 piikki kortin ajajaa kurssilla
cool.gif
jospa sitä pääsis vappu toria kietämään omalla pärrällä
062802moto_prv.gif

Onnea kaikille jo kortin saaneille ja etukäteen niille jotka sen tulee saamaan!
Ajelkaahan ensimmäinen kesä erityisen varovasti ja totutelkaa siihen 2-pyöräiseen ettei tarvi kynttilöitä sytytellä!!

Maltti on valttia!

nimim. "4:s kesä kortin kanssa ja vielä kovasti opetellaan"

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Huh.. 2*1H 15min autokoulussa kevarilla ajelua ja tänään toista kertaa omalla Kawa ZX-6R:llä hidasajohinkkausta suljetulla parkkiksella... hitto että on vaikeeta edelleen... no huomenna taas uutta yritystä kehiin. Ongelmaksi on muodostunut yllättäen omalla pyrällä jäykähkö (mutta silti tunnonkas) kytkin, jonka luistattamisessa menee vasen käsi hapoille kymmenessä minuutissa.... treeniä,treeniä...

Edittiä.. pitää opetella kirjoittamaan...

Back