• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

A-kortin suorittajat 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Levander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jees, näin arvelinkin.
Sama setti oli mun autokortin kanssa.
Ensin semmosella vihreällä (nyt se kai tulee olee sininen) paperiläpyskällä
sai ajella henkkareiden kans ja myöhemmin sit haettiin katsastusasemalta se muovikortti.

Pää-asia että pääsee ajeleen heti=)

Laitetaanpas tähän ketjuun...

Jos jollain "ei koskaan kaksipyöräisellä ajaneella" on aivan kauhea stressi käsittelykokeesta tai pyörän hallintalaitteista, minä lupaan opettaa muutaman tunnin Lohjalla (ensimmäiselle parille ilmoittautujalle) alkeita noilla mun talvipyörillä. Ei tarvitse sitten ottaa ylimääräisiä ajotunteja autokoulussa, kun on vähän hajulla hommasta.

Tarjous on voimassa kuun loppuun asti eli tasan 2vkoa, jonka jälkeen talvipyörät menevät seisontavakuutukseen. Rahaa en hommasta halua, jonkun euron saa heittää bensoista jos haluaa. Lyhytkasvuiset etusijalla (toinen pyöristä kevyt ja matala).

Niin ja ajokelejä ei ekalla kerralla välttämättä tarvii odotella, kyllä se pyörä pystyssä pysyy keskituella lumellakin... Siitä lähdetään liikkeelle..

Yammu
Kawa

Kyselyt privalla tai tänne.
Eikö ketään kiinnosta? Vielä olis melkein parisen viikkoa aikaa.. katastuskonttorin keilaradatkin on lähellä..

Laitetaanpas tähän ketjuun...

Jos jollain "ei koskaan kaksipyöräisellä ajaneella" on aivan kauhea stressi käsittelykokeesta tai pyörän hallintalaitteista, minä lupaan opettaa muutaman tunnin Lohjalla (ensimmäiselle parille ilmoittautujalle) alkeita noilla mun talvipyörillä. Ei tarvitse sitten ottaa ylimääräisiä ajotunteja autokoulussa, kun on vähän hajulla hommasta.

Tarjous on voimassa kuun loppuun asti eli tasan 2vkoa, jonka jälkeen talvipyörät menevät seisontavakuutukseen. Rahaa en hommasta halua, jonkun euron saa heittää bensoista jos haluaa. Lyhytkasvuiset etusijalla (toinen pyöristä kevyt ja matala).

Niin ja ajokelejä ei ekalla kerralla välttämättä tarvii odotella, kyllä se pyörä pystyssä pysyy keskituella lumellakin... Siitä lähdetään liikkeelle..

Yammu
Kawa

Kyselyt privalla tai tänne.
Eikö ketään kiinnosta? Vielä olis melkein parisen viikkoa aikaa.. katastuskonttorin keilaradatkin on lähellä..
Aloita modejen kiusaksi uus ketju, niin eiköhän sitä huomiotakin keräänny paremmin
tounge.gif

EDIT:Olit näköjään muuallakin jo mainostanut...

Terpat
biggrin.gif

31.3. alkaa teoriat siis isolle a:lle, ja sitten jossain välissä ajoja suorittamaan. Teorioita ois istuttavana 2x 3 tuntia ja ajoja sitten 12 ajokertaa ja tunnissa ajetaan 2-3 ajokertaa. Hintaa kortille tulee karvan päälle 800 eukkoo. Tarkoituksena olisi, jos vaan tuuria riittää saada kortti vappuun mennessä
buttrock.gif

Hehe, ison A:n teoriakoe tehty tänään, ulkona puoli metriä lunta ja sitä rataa - ei hyvää päivää
tounge.gif

Odotellaan vielä..

Liitynpä joukkoon menevään!
biggrin.gif

Huomenna olisi ensimmäinen teoriatunti Oulussa (Autokoulu Ajuri). Kummasti jo kutkuttelee! Kaksipyöräisten osalta kokemus rajoittuu fillariin ja 10 vuotta sitten tehtyihin mopolla ajo "kokemuksiin". Nollasta siis lähdetään..päivä kerrallaan
smile_org.gif

Haave omasta pyörästä ja ajamisesta on ollut kyllä jo ilmoilla useammankin vuoden ajan..nyt viimein haaveista todeksi. Ajatuksissa olisi päästä jo tänä kesänä heittämään muutama hieman pidempi kotimaanreissukin. Pyöräkin vaan pitää ensin hommailla. Kustomit tuntuisi tällä hetkellä lämmittävän enemmän mieltä, mutta saapa nähdä.

Onko täällä muita "keltanokkia"?
sport05.gif

no voisimpa hyvällä omalla tunnolla sanoa, että sen inssin jälkeen kirjoitetaan paperilappu joka toimii ajokorttina kuvallisen henkkarin kanssa.
näinhän se nykyään taitaa mennä, ja ajo-oikeushan tosiaan alkaa jo tuosta paperilapuskasta
Tähän vielä tarkennus, että "paperilappukortti" on voimassa ymmärrettävästikin vain Suomessa. Näin totesi insinjörtti ajon jälkeen. Saattoi lukea siinä lappusessakin.

no voisimpa hyvällä omalla tunnolla sanoa, että sen inssin jälkeen kirjoitetaan paperilappu joka toimii ajokorttina kuvallisen henkkarin kanssa.
näinhän se nykyään taitaa mennä, ja ajo-oikeushan tosiaan alkaa jo tuosta paperilapuskasta
Tähän vielä tarkennus, että "paperilappukortti" on voimassa ymmärrettävästikin vain Suomessa. Näin totesi insinjörtti ajon jälkeen. Saattoi lukea siinä lappusessakin.
niihän se menee, että paperilappu on voimassa vain suomessa.. se muovilärpäke kelpaa muuallakin

Mielestäni B-kortin omaaville homma voisi toimia niin, että pakollista ajoa olisi vaikkapa 4x25 min, sen jälkeen käsittelykoe ja sitten vapaata harjoittelua omatoimisesti ja inssiin parin kuukauden sisään kun tuntuu siltä että homma on hansikkaassa. Mitä ihmeen iloa siitä on että liikennesäännöt todistettavasti tunteva ja pyörän käsittelyn hallitsevan kuskin perässä ajaa autokoulun heppu??
itse tein noin aikoinaan kun ajoin kevarikortin
ensin oli pakollinen 2-3kertaa ajoa omalla pyörällä sitten kolmio perään ja 2kk ajon jälkeen inssi

Mitenkäs on muuten toi sallittujen virheitten määrä A-kortin teoriassa?
Eilen oli viimeiset teoriat, ja ensi viikolla voisi sitten käydä tekemässä tuon kirjallisen puolen poijes. Sen jälkeen sitten ajotunnit mahollisimman putkeen, jotta saa sen läpyskän lompakkoon.

Mielestäni B-kortin omaaville homma voisi toimia niin, että pakollista ajoa olisi vaikkapa 4x25 min, sen jälkeen käsittelykoe ja sitten vapaata harjoittelua omatoimisesti ja inssiin parin kuukauden sisään kun tuntuu siltä että homma on hansikkaassa. Mitä ihmeen iloa siitä on että liikennesäännöt todistettavasti tunteva ja pyörän käsittelyn hallitsevan kuskin perässä ajaa autokoulun heppu??
ensin oli pakollinen 2-3kertaa ajoa omalla pyörällä sitten kolmio perään ja 2kk ajon jälkeen inssi
nykyään toi harjotuslupa on voimassa vaan oman kunnan alueella mikä oli mun mielestä harvinisen tyhmää mutta byrokratia on aina oikeessa jos byrokraateilta kysytään..

nykyään toi harjotuslupa on voimassa vaan oman kunnan alueella mikä oli mun mielestä harvinisen tyhmää mutta byrokratia on aina oikeessa jos byrokraateilta kysytään..
Noin se oli mulla jo vuonna 1990.. Sain tosin erikoisluvan Vihdin lisäksi käydä Kirkkonummella, koska Veikkolan bensa-asema oli lähimpänä Tervalammesta..

EDIT: tuolla veikkolassa muuten tehtiin ensimmäsen kerran tuttavuutta jäätelökauppiaankin kanssa. (en tarkoita sitä nättiä tyttöä kioskissa..
tounge.gif
)

>Mitenkäs on muuten toi sallittujen virheitten määrä A-kortin >teoriassa?
Pari viikkoa sitten tein ison A-kortin kirjallisen kokeen, 10 kysymystä joista 3 saa olla väärin. Suhteellisen helppoja kysymyksiä olivat jos/kun kokeen tekijä tuntee liikennesäännöt. 16€ oli sen lystin hinta.

Kysymyksiä voi etukäteen harjoitella netin kautta, autokoulusta sai tunnukset sivuille. Mielestäni harjoittelusta oli selvästi hyötyä.

Hyvää onnea kaikille suorittajille
smile_org.gif

Pari viikkoa sitten tein ison A-kortin kirjallisen kokeen, 10 kysymystä joista 3 saa olla väärin. Suhteellisen helppoja kysymyksiä olivat jos/kun kokeen tekijä tuntee liikennesäännöt. 16€ oli sen lystin hinta.

Kysymyksiä voi etukäteen harjoitella netin kautta, autokoulusta sai tunnukset sivuille. Mielestäni harjoittelusta oli selvästi hyötyä.

smile_org.gif
Juuh.
Eihän tuossa ole mitään hätää.
Tuota harjoitellut nyt parikymmentä kertaa tuolla netissä, niin nyt saamieni tietojen valossa, olisin saanut hylätyn tasan kerran.
smile_org.gif

Jos maanantaina vaan pääsee, niin täytyy käydä se suorittamassa pois.

062802moto_prv.gif

smile_org.gif
Juuh.
Eihän tuossa ole mitään hätää.
Tuota harjoitellut nyt parikymmentä kertaa tuolla netissä, niin nyt saamieni tietojen valossa, olisin saanut hylätyn tasan kerran.
smile_org.gif

Jos maanantaina vaan pääsee, niin täytyy käydä se suorittamassa pois.

062802moto_prv.gif
Ite tein semmoisesta harjoitus vihkosta 5 kysymys taulukkoa, 2 vastausta meni väärin. Itse kokeessa oli niin dorkia kysymyksiä että täytyy olla imbesilli jos sen reputtaa ja on ennalta jo B tai C kortti. Silti kummaksuin että vaikka saa olla 3/10 väärin niin VAIN 75% oli päässyt läpi sillä koneella millä itse tein...
eek.gif
Ei voi ymmärtää, sen verran typeriä nuo kysymykset on...
nixweiss.gif

Mutta nyt odotellaan maikan soittoa radalle harjoittelemaan!
062802moto_prv.gif

Itse kokeessa oli niin dorkia kysymyksiä että täytyy olla imbesilli jos sen reputtaa ja on ennalta jo B tai C kortti. Silti kummaksuin että vaikka saa olla 3/10 väärin niin VAIN 75% oli päässyt läpi sillä koneella millä itse tein...
eek.gif
Ei voi ymmärtää, sen verran typeriä nuo kysymykset on...
nixweiss.gif
Itsekin ihmettelin samaa asiaa ääneen virkailijalle heti testin jälkeen, ja tuohon lukuun lisätään myös ne kuvasarjat liikennetilanteista. Ehkäpä sillä sitten ihan ymmärrettävät ne lukemat.

Mutta samaa mieltä olen noista kysymyksistä. Ajokoulun kysymyksistä osa sentään oli kinkkisiä pakoputken laillisine kulmineen, mutta varsinaisessa testissä kysymykset tuntuivat melkein kompakyssäreiltä.

Terve vaan kaikille!

Tänään oli ekat teoriatunnit. Pyörätaustaa ei paljoa ole mutta eiköhän tuo ajaminen onnistu
smile_org.gif
.

062802jumpie_prv.gif
JEE tänään ensimmäinen ajotunti klo.1500!!
062802jumpie_prv.gif
buttrock.gif
033102bebe_1_prv.gif
sport05.gif
062802moto_prv.gif
pöh! Aprillipila kuitenkin
mad.gif

Mulla ei vielä mitään hajua, että koska pääsee ajotunneille.
Soittelin eilen autokoululle ja varasin huomiselle teoriakokeen. Kyselin samalla ajotunneista.
Vasta joskus parin viikon päästä alkavat kuulemma edes miettimään pyörien käyttöönottoa jos kelit pysyy hyvinä
sad_orig.gif

062802jumpie_prv.gif
JEE tänään ensimmäinen ajotunti klo.1500!!
062802jumpie_prv.gif
buttrock.gif
033102bebe_1_prv.gif
sport05.gif
062802moto_prv.gif
Haa.
Missä koulussa korttia ajelette?
Mä olen LAOK:issa, laajasalon autokoulussa.

Kysyin eilen katsastuskonttorilla asioidessani, ja ei ollut mun A korttilupa vielä tullut. Prkl. Ei päässyt tekemään kirjallista. Täytyy tänään soittaa uudestaan, ja varmaan hätyytellä ajo opettajaa että pääsee pyörällä pian ajelemaan. Kelit kun on tommoset, ja kaikki muut puitteet on hommattu jo, niin polte käy niin pirun suureksi.

062802moto_prv.gif

Back