Se BW:n myyjän puhe perustuu osaltaan ihan faktaan. He ovat myyneet kolme vuotta sitten 998:in hintaan 30 000 e, ja nyt siitä saa enää 15 000 € korkeintaan, mikäli on hyvässä kunnossa. Harva muistaa, että silloin GSX-R1000 maksoi 24 000 €, nyt enää käytettynä 02-mallina 10 000 €. Ducatin hinnanalennus on suurempi... etenkin jos sitä vertaa nyt yyteen 999:iin (27 000 €) tai GSX-R:ään (18 000 €).
Jos Ducatin ostaa, ei kannata ajatella vaihtoarvoa liikaa. Vaihtoehto on pitää pyörää kauan, jolloin hinnanalennus tasoittuu, koska Ducati ei ole vanhana niin halpa kuin joku Suzuki. Lisäksi esim. 749/999-malli korvataan ehkä vasta 2010, joten malli säilyy pitkään hyvän näköisenä, toisin kuin kertakäyttöroskat.
Eihän se voi säilyä pitkään hyvän näköisenä, kun on jo uutena ruma? Huonekaluputkesta väännetty runko, joka näyttää ihan tikapuilta?
(Se on söpö eikä ruma, senkin höpsö. Ja se putkiviritys on arvostettu trellis-runko. )
Lisäks ihmettelen, miks arvo muka pysyis kun ei ne kuitenkaan toimi? (Kyllä ihan kivasti pelittää..) Mut onhan siinä lohdutukseksi saatanan kalliit huollot, (elämä on..) jos jostain sattuu sellasen huollon löytämään. (Naapurin Pena.. MC Racing)Miinuspuolina täytyy sitten sanoa, että se on ihan liian kallis, (elämä..) hidas (265kmh riittää mulle) , tehoton (126hv takikselta riittää mulle) , painava (olen itsekin) ja herkkä hajoamaan.( ei oo vielä menny rikki)
Hyvä puoli siinä on vissiin se, että voi nakkarilla elvistellä, (Jep..) tai ainakin yrittää keksiä syitä miks se olis parempi kuin japsit. (Juur näin) Ehkä noviiseille saattaa mennäkin läpi, kun vetää perinteisen "moottoripyörien Ferrari" tms emävaleen kehiin.. (aivan kybällä..)
Ducati=kertakäyttöpyörä. (käytetään monia kertoja siis kertakäyttö yhden kerran kerrallaan) Kallis ostaa, (eläm..) ja kohta sillä et tee mitään (ei toimi) (höh toi ei ollu mun sulut, kyöl mun toimii hyvi) eikä siitä saa mitään (kiksejä vai tautejako? Saa toki. Hyvin tärisee kädet parin tunnin ajokeikan jälkeen).
(Täsäks tää ny oli?)