• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

996/8/9 ja 748/9 vaihtohinnoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ja kyllä, kyse on nimenomaan taloudenhallinnasta. Ennen stoppasin kyllä lähes aina, kun rangaistukset olivat vielä kohtuullisia. Nykyisin ne ei todellakaan ole.

Sillä että kestää rangaistukset "kuin mies" ei ole mitään tekemistä rangaistuksien älyttömyyden kanssa. Hyväksyykö "tosimies" kaiken, vaikka olisi kuinka kohtuuttomasta rangaistuksesta kyse? Minä kutsun sellaista ihmistä hölmöksi lampaaksi, jota on helppo johdatella.. Uskoo kaiken mitä tulee "ylhäältä päin". Omien aivojen käyttö on edelleen sallittua.

Ja muuten, käyn kyllä radalla ajamassa. Mutta ajan myös kadulla.
Älä sitten puhu ollenkaan "rangaistuksista". Sinulle sakko voisi olla ennemmin vaikka "ylinopeusmaksu". Nykyään siis mielestäsi on kohtuuttoman kallista rahoittaa harrastusta?

Ei se tee ihmisestä hölmöä lammasta, jos kunnioittaa edes jotain auktoriteettia.
Ei tee joo, mutta koita erottaa auktoriteettien kunnioittaminen ja älyttömät rangaistukset. Taas 2 eri asiaa.

Ylinopeus tietyissä paikoissa on niin pieni rike, ettei siitä ole mitään järkeä antaa monen tonnin rangaistusta. Ehkä tosimies siitä tykkää kuitenkin. Tosimies ottaa sitten varmaan myös mielellään vaikka Saksassa baanalla sakot. Se vasta tosimies olisikin prkl!

Ottakee te Ducati-miehet niitä sakkoja vaan munkin puolesta ja olkaa tosimiehiä..  
tounge.gif
Että, jos rangaistukset lievenevät, nopeudet laskevat. Ei taida tapahtua
biggrin.gif
Lisää euroja peliin vain.

BTW, minkälainen on pieni ylinopeus, kun 100 mittarissa ei ole koskaan kiinnostanu virkavaltaa 80-alueella... Kerran tosin on pysäytettyä MP-poliisin toimesta niin, että 100km/h todellista 80-alueella poiki maksuttoman todistuksen saavutetusta nopeudesta. Ei kovin tiukkaa...

Tosin, jos on selkeästi kusta päässä ja teinituuningia ylt'ympäriinsä, niin ehkä toleranssikin on tiukempi. Ei pidä, ottaa henkilökohtaisesti, mistäpä minä tiedän ketä siellä langan päässä istuu. Teidän juttuja tässä päiväni ratoksi vain lueskelen...
En puhunut pienistä ylinopeuksista vaan yleensäkin liikenteestä saatavista rangaistuksista, mm. ylinopeuksista, ne ovat aivan kohtuuttomia.

Kun on oikea paikka ja aika, ylinopeus ei ole mikään rikos. On eria asia ajaa vaikka Espalla punaisten läpi 70km/h kuin tyhjällä mutkatiellä 150km/h. Kumpi on sinun mielestä pahempi rikos? Minun mielestä tuo Espalla 80km/h. Luultavasti tuosta jälkimmäisestä tulee kuitenkin paljon kovemmat sanktiot, ja kortti pois ihan varmasti.

Mulla olis kortti pois vähintään vuoden tuosta jälkimmäisestä, ja sakkoa varmaan ainakin 3000e. Ehkä nyt ymmärrät pointin? Arvaa lähdenkö karkuun jos sattuu tuleeman kyttä vastaan syrjäisellä tiellä, jos mulla on vaikka 150 lasissa 80 alueella? Ja kukaan ei ole kuitenkaan ollut vaarassa. Ihan perseestä!

Koittakaa nyt muistaa se _tosiasia_, että Suomessa on edelleen helvetin turvallinen liikenne. Ei mitään valittamista. Miksi siis yritetään tehdä kaahailusta tai muusta niin vakava ongelma, mitä se ei oikeasti ole? Kohta se voi olla ongelma, kun karkuunlähdöt yleistyy järjettömien rangaistuksien myötä...

Ja kyllä, kyse on nimenomaan taloudenhallinnasta. Ennen stoppasin kyllä lähes aina, kun rangaistukset olivat vielä kohtuullisia. Nykyisin ne ei todellakaan ole.

Sillä että kestää rangaistukset "kuin mies" ei ole mitään tekemistä rangaistuksien älyttömyyden kanssa. Hyväksyykö "tosimies" kaiken, vaikka olisi kuinka kohtuuttomasta rangaistuksesta kyse? Minä kutsun sellaista ihmistä hölmöksi lampaaksi, jota on helppo johdatella.. Uskoo kaiken mitä tulee "ylhäältä päin". Omien aivojen käyttö on edelleen sallittua.

Älä sitten puhu ollenkaan "rangaistuksista". Sinulle sakko voisi olla ennemmin vaikka "ylinopeusmaksu". Nykyään siis mielestäsi on kohtuuttoman kallista rahoittaa harrastusta?

Ei se tee ihmisestä hölmöä lammasta, jos kunnioittaa edes jotain auktoriteettia.
Ei tee joo, mutta koita erottaa auktoriteettien kunnioittaminen ja älyttömät rangaistukset. Taas 2 eri asiaa.

Ylinopeus tietyissä paikoissa on niin pieni rike, ettei siitä ole mitään järkeä antaa monen tonnin rangaistusta. Ehkä tosimies siitä tykkää kuitenkin. Tosimies ottaa sitten varmaan myös mielellään vaikka Saksassa baanalla sakot. Se vasta tosimies olisikin prkl!

Ottakee te Ducati-miehet niitä sakkoja vaan munkin puolesta ja olkaa tosimiehiä..  
tounge.gif
biggrin.gif

BTW, minkälainen on pieni ylinopeus, kun 100 mittarissa ei ole koskaan kiinnostanu virkavaltaa 80-alueella... Kerran tosin on pysäytettyä MP-poliisin toimesta niin, että 100km/h todellista 80-alueella poiki maksuttoman todistuksen saavutetusta nopeudesta. Ei kovin tiukkaa...

Tosin, jos on selkeästi kusta päässä ja teinituuningia ylt'ympäriinsä, niin ehkä toleranssikin on tiukempi. Ei pidä, ottaa henkilökohtaisesti, mistäpä minä tiedän ketä siellä langan päässä istuu. Teidän juttuja tässä päiväni ratoksi vain lueskelen...
En puhunut pienistä ylinopeuksista vaan yleensäkin liikenteestä saatavista rangaistuksista, mm. ylinopeuksista, ne ovat aivan kohtuuttomia.

Kun on oikea paikka ja aika, ylinopeus ei ole mikään rikos. On eria asia ajaa vaikka Espalla punaisten läpi 70km/h kuin tyhjällä mutkatiellä 150km/h. Kumpi on sinun mielestä pahempi rikos? Minun mielestä tuo Espalla 80km/h. Luultavasti tuosta jälkimmäisestä tulee kuitenkin paljon kovemmat sanktiot, ja kortti pois ihan varmasti.

Mulla olis kortti pois vähintään vuoden tuosta jälkimmäisestä, ja sakkoa varmaan ainakin 3000e. Ehkä nyt ymmärrät pointin? Arvaa lähdenkö karkuun jos sattuu tuleeman kyttä vastaan syrjäisellä tiellä, jos mulla on vaikka 150 lasissa 80 alueella? Ja kukaan ei ole kuitenkaan ollut vaarassa. Ihan perseestä!
Ei saisi jatkaa, mutta kuinka jää turvallisen raja takaa-ajotilanteessa, jossa pakenet tälläistä suhteellisen kapeaa maaseututietä, jossa on poikittaisliikennettä, koululaisia penkereellä polkemassa ja isäntä peruuttamassa puimuria tielle? Ei, mutta pakenetkin ainoastaan sunnuntai-iltaisin ja avoimessa maastossa. Lisäksi väläyttelet pitkiä varoitukseksi muille tienkäyttäjille, yllättävän esteen väistö sujuukin ongelmitta, kun on oikea vetomies.

Ei satuta samalle polulle, jookosta?

Niin, siitä liikennevaloista. Tampereella pysäköintivirhemaksu on 40 euroa, muistelisin (tapana on ollut ostaa aikaa koneesta). Jättämällä autosi kriittiseen paikkaan esimerkiksi porttikongin eteen saatat estää pelastusajoneuvoa pääsemästä onnettomuuspaikalle. Äkkiseltään ajateltuna 40€ on aika vähän verrattuna ylinopeuteen autiolla mutkatiellä, joten 3000€ virheellisestä pysäköinnistä on ok? Aika tiukkaa.

Tässähän moralisoin, vaikka ajan ylinopeuksia, pysäköin joskus päin vittua ja kärsin asennevammasta suhteessa auktoriteetteihin. Ihminen vain on sellainen eläin, että suu syytää paskaa, vaikka ajatus ei aina olisikaan suhteessa toimintaan ja molemmat ristiriidassa itsensä kanssa.

edit: ei tullut Ducatin mukana kirjoitustaitoa...

Mukavaa viihdettä välillä ducati osastolla.Piristää työpäivää.Tais toisella mennä herne nenään ja toinen heittää tahallaan vettä kiukaalle.Ei saa vääntää puukkoa haavassa, on arka paikka joillekkin.
tounge.gif
biggrin.gif
. Ajellaan vaan ja moikkkaillaan kaikille motoristeille merkeistä piittaamatta.
bowdown.gif
Itsekin seuraan mielenkiinnolla aina tämän "erään" henkilön väittelyitä, jolle menee herneen palko välittömästi nekkuun, kun pikkaisen kervistelee, varsinkin mp merkeistä.
biggrin.gif

062802jumpie_prv.gif

Paras aihe aikoihin.
Olen kyl tylyttajan kanssa asamaa mielta tuosta sakko&pakoon lahtemisesta.

Ducateihin en ota mitaan kantaa kun ne ei vois vahempaa napata ellei se sitten ole 999

P.S > scandit puuttuu talla koneella
bawling.gif

tounge.gif
biggrin.gif

Ei saisi jatkaa, mutta kuinka jää turvallisen raja takaa-ajotilanteessa, jossa pakenet tälläistä suhteellisen kapeaa maaseututietä, jossa on poikittaisliikennettä, koululaisia penkereellä polkemassa ja isäntä peruuttamassa puimuria tielle? Ei, mutta pakenetkin ainoastaan sunnuntai-iltaisin ja avoimessa maastossa. Lisäksi väläyttelet pitkiä varoitukseksi muille tienkäyttäjille, yllättävän esteen väistö sujuukin ongelmitta, kun on oikea vetomies.

Ei satuta samalle polulle, jookosta?

Niin, siitä liikennevaloista. Tampereella pysäköintivirhemaksu on 40 euroa, muistelisin (tapana on ollut ostaa aikaa koneesta). Jättämällä autosi kriittiseen paikkaan esimerkiksi porttikongin eteen saatat estää pelastusajoneuvoa pääsemästä onnettomuuspaikalle. Äkkiseltään ajateltuna 40€ on aika vähän verrattuna ylinopeuteen autiolla mutkatiellä, joten 3000€ virheellisestä pysäköinnistä on ok? Aika tiukkaa.

Tässähän moralisoin, vaikka ajan ylinopeuksia, pysäköin joskus päin vittua ja kärsin asennevammasta suhteessa auktoriteetteihin. Ihminen vain on sellainen eläin, että suu syytää paskaa, vaikka ajatus ei aina olisikaan suhteessa toimintaan ja molemmat ristiriidassa itsensä kanssa.

edit: ei tullut Ducatin mukana kirjoitustaitoa...
Ei tartte lähtee haneen sellasessa paikassa.. En nääs kaahaa, jos on poikittaisliikennettä, jalankulkijoita tai isäntä tulossa puimurilla tielle. Sitä olen koittanut sanoa..

Kaahataan silloin, kun ei vaaranneta muita, ja näkee ettei edessä ole ketään. Himmaan kyllä, jos en näe mutkan taakse tai on mäennyppylä, risteyksiä tai muita mahdollisia häiriöitä. Ei vaadi paljoa, kunhan vähän kattelee ympärilleen.

Kyllä täällä on onneks sellainen hyvinkin mahdollista, sen verran vähän tuolla sivuteillä on liikennettä. Saa rauhassa ajella.

Nykyään ducatitkin on niin yleisiä ettei aiheuta sen kummempaa reaktioo ku joku rykkönen esimerkiksi (mikä on muuten paljon paremman näkönen ku nykyiset 749/999
tounge.gif
)...
Il
Hah...tuossa olen täysin eri mieltä, mietippä ite vaikka joku 916/996 ja vieressä samanikäinen zx6-r!
thumbs-up.gif
..että niin
Ja jos vierekkäisinä ovat italo ja japan ni kyllä silmäparit kohdistuu tuohon ensimmäiseen
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif

Nykyään ducatitkin on niin yleisiä ettei aiheuta sen kummempaa reaktioo ku joku rykkönen esimerkiksi (mikä on muuten paljon paremman näkönen ku nykyiset 749/999
tounge.gif
)...
Il
Hah...tuossa olen täysin eri mieltä, mietippä ite vaikka joku 916/996 ja vieressä samanikäinen zx6-r!
thumbs-up.gif
..että niin
Ja jos vierekkäisinä ovat italo ja japan ni kyllä silmäparit kohdistuu tuohon ensimmäiseen
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif
Niin ja koskee myös uusia malleja
biggrin.gif
tounge.gif

tounge.gif
)...
Il
thumbs-up.gif
..että niin
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif
Niin ja koskee myös uusia malleja  
biggrin.gif

tounge.gif
Pitää paikkansa. Eipä kukaan ollut kiinnostunut CBR600:sta, miksiköhän? Kun taas 749:in ihmettelijöitä riittää... (täysin subjektiivinen koe).
Niin ja jotkut ei totea muuta kun "näinköhän toi ducati lähtee käyntiin?!?!" ja ohittaa kyseisen vehkeen täysin.

Makuja monia

Onko kukaan katsonut CBR600RR:ää, miten se muistuttaa tavallaan Ducati 916:sta. Ducati 916 esiteltiin tosin 10 vuotta aikaisemmin...
baaa.gif
unohtui mainita, että CBR600RR on kuin menisi MC Donaldsiin. Kaikki tykkää ja on hyvää  
tounge.gif
Onko 749 Dark sitten pieni pizza yhdellä täytteellä. Ihan ok pieneen nälkään. Mä ajelen vaan tuolla juustopurilaisella, ei meinaan ihan perus hamppari kuitenkaan.
thumbs-up.gif

thumbs-up.gif
..että niin
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif
Tottakai. Mutta ne konerempat tehdäänkin saapumisjärjestyksessä ja se Ducati on seissyt siellä jo viime syksystä.

tounge.gif
)...
Il
thumbs-up.gif
..että niin
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif
Jumalauta!!
veryangry.gif
Nyt mulla meni herne nenään aivan v*tun syvälle, ottaisin kyllä ehdottomasti kawan!  
tounge.gif

Sitäpaitsi, se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa..
033102bebe_1_prv.gif

No kaikki me kusessa ollaan jos toi lumentulo ei kohta lopu (Hki), ducatistit niinku suitsuttajatki. =) Yritän vaan kerätä postauksii.

Topicin alkuperäiseen kysymykseen viitaten, pyöräni oli vaihtoehto A:n molempien kohtien yhdistelmä. 2003 vuoden 999 ja kilometrejä siihen tuli ajettua kohtuudella. Tämä on subjektiivinen näkemykseni, joka pohjaa omakohtaiseen kokemukseen.

Jos ajaa todella paljon ja tietää jo etukäteen, että vaihtaa pyöränsä tuoreempaan ennen miljoonaa kilometriä, kannattaa miettiä tarkkaan, hankkiiko jonkun otsikon mukaisista malleista ykköspyöräksi. Kakkospyöränä, eli aurinkoisen sunnuntaipäivän kruisailupyöränä, sellainen sitä vastoin on loistava.

Paljon ajettua Ducatia (hyper/superbike) ei välttämättä ole helppoa saada myytyä suoraan tai annettua vaihdossa. Se on totta, että jotkut liikkeet eivät edes halua kyseisen mallisarjan pyörää vaihtorivistöönsä ja varsinkin sellaisissa paikoissa vaihtohintatarjous on em. syystä johtuen suhteellisen kehno.

Onneksi on myös olemassa paikkoja, joissa uskotaan merkkiin tai ainakin myyjällä on jopa pientä haasteen halua kokeilla eksoottisempaa vaihtopeliä rivistössään. Tällaisissa paikoissa vaihtotarjoukset ovat jo järkevämpiä. Sanoisin, että kannattaa varautua suureen vaihteluun hyvityshinnan suhteen. Hyvällä tuurilla sekä kauppias, että pyörän (ex-)omistaja ovat tyytyväisiä, huonolla tuurilla omistajaparka ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Toisin sanoen; käyttöpyöränä kannattaa suhtautua pienellä varauksella (varsinkin jos lompakko on rajallinen). Pitkän linjan harrastevälineenä asia on toinen. Loppukaneettina sen verran, että itse ainakin olen tyytyväinen siihen, että ajokkina oli 999 muutaman vuoden ajan, se on erittäin hieno pyörä. Tätä nykyä arkikäytössä tulee olemaan GSX-R 1000 K5, ja joskus kauniina sunnuntaipäivänä voi kuitenkin heittää lenkin 998 Ducatilla, nam.

tounge.gif
)...
Il
thumbs-up.gif
..että niin
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif
Niin ne onkin hienoja vielä, nyt puhuinkin noista 749/999 malleista
wink.gif

Että silleen...

Back