• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

996/8/9 ja 748/9 vaihtohinnoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täytyy antaa ihan omaakin panostani tähän väittelyyn. Itse olen niitä fanaattisia Ducati faneja. Todennäköisesti en omista ikinä mitään muuta merkkiä kuin Ducatia. Syitä on monia tietysti. Toisaalta en nosta Ducati mitenkään omaan arvoonsa. Se on kuitenkin pyörä muiden joukossa. Jälleenmyyntiarvon miettiminen ei kuulu mielestäni harrastukseen. Toisaalta mielestäni Ducatit sopivat juuri harrastepyöriksi, ei niinkään vaihtopyöriksi jota sitten vaihdetaan parin vuoden välein. Ducati on Suomessa kuitenkin harvinainen ja kyllähän se huomiota herättää senkin takia, varsinkin tietämättömien keskuudessa. Tosin mä en kyllä halua herättää sillä mitään mielenkiintoa/ houkutella hiippareita istuun mun pyörän päälle. Haluan vaan ajaa Ducatiani. ;)

Poliisia en kyllä mene haneen sen takia, että hakisin kicksejä. Vaan sen takia, että haluan välttää täysin kohtuuttoman rangaistuksen. Kicksit tulee siinä "oheistuotteena"  
wink.gif
Taitavat rangaistukset olla aivan kohdillaan. Nopea arvaus: mitättömät sakot voisit ottaa, mutta se tuskin vaikuttaisi mitenkään ajotapaasi.

Tai voihan nytkin "protestoida" ja riehua liikenteessä. Vielä jos piirtää tai kirjoittaa hävyttömyyksiä kypärään ja mopoon, niin on vielä enemmän punk ja undergroundia...

biggrin.gif

Poliisia en kyllä mene haneen sen takia, että hakisin kicksejä. Vaan sen takia, että haluan välttää täysin kohtuuttoman rangaistuksen. Kicksit tulee siinä "oheistuotteena"  
wink.gif
Taitavat rangaistukset olla aivan kohdillaan. Nopea arvaus: mitättömät sakot voisit ottaa, mutta se tuskin vaikuttaisi mitenkään ajotapaasi.

Tai voihan nytkin "protestoida" ja riehua liikenteessä. Vielä jos piirtää tai kirjoittaa hävyttömyyksiä kypärään ja mopoon, niin on vielä enemmän punk ja undergroundia...

biggrin.gif
Mieti vaan mitä mietit, mutta ne rangaistukset nyt vaan on suurimman osan mielestä ihan älyttömiä. Katso vaikka se äänestys täältä.

Eikä sillä ole mitään tekemistä minkään protestoinnin tai undergroundin kanssa. Hipit, punkkarit ja muut hihhulit on ihan perseestä. Se on vaan kylmää taloudenhallintaa -> ei viitti maksaa turhaan monia tonneja jos kerran on jokin muukin mahdollisuus olemassa.

Nuo kovat rangaistukset aiheuttavat monilla vastareaktion, jengiä vituttaa enemmän ja ajetaan enemmän karkuun. Ei ne mun eikä monen muun ajotapaa muuta. Silloin vois myydä prätkän, mitä sillä enää tekis jos sillä vaan köröttelee.

Sit kannattais yrittää ehkä erottaa tahallinen provoilu noista viesteistä. Ei täällä nyt ole tapana niin tosissaan kirjoittaa
wink.gif
Hyvin se näyttää ainakin toimivan..

Olen samaa mieltä Capirexin kanssa. Ducati on minulle myös harrastelaite, jota ajattelin pitää kauan. Tärkeintä minulle on sillä ajaminen, en esittele sitä missään.

Ducateissa on kyllä eroa japsipeleihin edelleen. 749/999-sarjaan on haettu uusia teknisiä ratkaisuja, kuten can-väylä, ajovalot, pakoputkisto yms... Pyörä on muotoilullisesti edellä kilpailijoitaan monessa kohtaa. Lisäksi uusi mallisarja on yritetty tehdä helpommaksi huoltaa ja myös helpommaksi ajaa.

Onko kukaan katsonut CBR600RR:ää, miten se muistuttaa tavallaan Ducati 916:sta. Ducati 916 esiteltiin tosin 10 vuotta aikaisemmin...

Kannattaa pitää mielessä, että tosiaan tarvitsee paljon rahaa, jos aikoo vaihtaa 999:nsä 2 vuoden välein uuteen. Sitä ei tosin tarvitse vaihtaa, sillä malli pysynee tuotannossa pitkään. Välirahan miettiminen Ducatin kohdalla on kohtuu turhaa... yritin sanoa jo aikaisemmin, että jos Ducatin hankinta jää rahasta kiinni, pitää selvittää kaikki mahdolliset hankintakanavat...

wink.gif

biggrin.gif
Mieti vaan mitä mietit, mutta ne rangaistukset nyt vaan on suurimman osan mielestä ihan älyttömiä. Katso vaikka se äänestys täältä.

Eikä sillä ole mitään tekemistä minkään protestoinnin tai undergroundin kanssa. Hipit, punkkarit ja muut hihhulit on ihan perseestä. Se on vaan kylmää taloudenhallintaa -> ei viitti maksaa turhaan monia tonneja jos kerran on jokin muukin mahdollisuus olemassa.

Nuo kovat rangaistukset aiheuttavat monilla vastareaktion, jengiä vituttaa enemmän ja ajetaan enemmän karkuun. Ei ne mun eikä monen muun ajotapaa muuta. Silloin vois myydä prätkän, mitä sillä enää tekis jos sillä vaan köröttelee.

Sit kannattais yrittää ehkä erottaa tahallinen provoilu noista viesteistä. Ei täällä nyt ole tapana niin tosissaan kirjoittaa  
wink.gif
Hyvin se näyttää ainakin toimivan..
En vaan vieläkään käsitä tuota tuulimyllyjä vastaan taistelemista.

Mielestäni rangaistus tulee kärsiä kuin mies, eikä lähteä "haneen", kuin mikäkin hihhuli. Jos sakot tulee, ne tulee siksi, että niitä on ihan itse tilannut. Ei se ole mitään taloudenhallintaa.

En ainakaan itse halua, että rangaistuksia lievennettäisiin tuollaisissa tapauksissa, missä kuski ajaa ihan miten häntä huvittaa. En todellakaan halua, että joku leikkaa kovalla vauhdillani pyörääni/autoani päin kun tulee pieni virhearviointi kovassa vauhdissa. Kohtuullisen vähän luotan jonkun tuntemattoman jampan ajotaitoihin, vaikka olisi ilokaasut yms.

Vaihtoehtoja on - radalle ajamaan. Siellä saa päästellä. Harmi vaan, että sielläkin on sääntöjä, joita pitää noudattaa, ja karkuunlähtö on vaikeaa.

Tylyttäjä: jos löydän jostain sellaisen neonvärisen keskisormi-tarran (niitä oli 80-luvulla pv-suzukeissa), lahjoitan sen sinulle jos tavataan jossain  
cool.gif
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
thumbs-up.gif
Voit liimata sen omaan pyörään, mun pyörään ei liimata tarroja vaan siitä on päinvastoin poistettu niitä. Tarvittaessa voi näyttää ihan aitoa fingeriä
cool.gif

Ja kyllä, kyse on nimenomaan taloudenhallinnasta. Ennen stoppasin kyllä lähes aina, kun rangaistukset olivat vielä kohtuullisia. Nykyisin ne ei todellakaan ole.

Sillä että kestää rangaistukset "kuin mies" ei ole mitään tekemistä rangaistuksien älyttömyyden kanssa. Hyväksyykö "tosimies" kaiken, vaikka olisi kuinka kohtuuttomasta rangaistuksesta kyse? Minä kutsun sellaista ihmistä hölmöksi lampaaksi, jota on helppo johdatella.. Uskoo kaiken mitä tulee "ylhäältä päin". Omien aivojen käyttö on edelleen sallittua.

Ja muuten, käyn kyllä radalla ajamassa. Mutta ajan myös kadulla.

Onko kukaan katsonut CBR600RR:ää, miten se muistuttaa tavallaan Ducati 916:sta. Ducati 916 esiteltiin tosin 10 vuotta aikaisemmin...
baaa.gif
unohtui mainita, että CBR600RR on kuin menisi MC Donaldsiin. Kaikki tykkää ja on hyvää  
tounge.gif
Ducati on kuin menisi Venäjälle. Mikään ei toimi, ja kaikki toiminta on löysää ja tehotonta.

Mukavaa viihdettä välillä ducati osastolla.Piristää työpäivää.Tais toisella mennä herne nenään ja toinen heittää tahallaan vettä kiukaalle.Ei saa vääntää puukkoa haavassa, on arka paikka joillekkin.
tounge.gif
biggrin.gif
. Ajellaan vaan ja moikkkaillaan kaikille motoristeille merkeistä piittaamatta.
bowdown.gif

Näin pikasesti katsottuna vaikuttaa siltä ettei ducatikuskit sulata pienintäkään kritiikkiä ducatin laadusta/tehoista/jne... Nykyään ducatitkin on niin yleisiä ettei aiheuta sen kummempaa reaktioo ku joku rykkönen esimerkiksi (mikä on muuten paljon paremman näkönen ku nykyiset 749/999  
tounge.gif
)...
Ilmeisesti ylimielinen asenne muita pyöriä kohtaa tulee vakiovarusteena samalla kun ostaa ducatin  
baaa.gif
Jeejee ducati on ylivoimanen kaikki muut on paskoja blaablaablaa.

sanoi:
Jälleenmyyntiarvon miettiminen ei kuulu mielestäni harrastukseen.

Ei se nyt sinänsä harrastukseen kuulu, mutta ainakin minun mielestä nuo taloudelliset seikat tulee selvittää ennenkuin ryhtyy ylipäätään yhtään mihinkään. Muuten saattaa jäädä luu kouraan. Jälleenmyyntiarvo nyt vain on yksi näistä taloudellisista seikoista huoltojen jne rinnalla. Itsekin selvittelin tuota jälleenmyyntiarvoa oman Ducceni kohdalla. Lisäksi sain tingattua omani hinnan niiiiiiiiiiiiin alas lähtöhintaan verrattuna, että asiaa ei tarvitse joka kevät miettiä. Vaikka kuinka ottaisi homman harrastuksen pohjalta, niin turhahan sitä on rahojansa kaivoon heittää.
confused_orig.gif
Se ei ole harrastusta, se on tyhmää.
biggrin.gif

sanoi:
Itse olen niitä fanaattisia Ducati faneja. Todennäköisesti en omista ikinä mitään muuta merkkiä kuin Ducatia.

Kuin myös. Muut ei vaan kiinnosta, ei nappaa. Toinen tykkää äiteestä toinen tyttärestä, minä Ducatista. Mopoja ne tosiaan kaikki sen viimeisen viivan alla on.
smile_org.gif

sanoi:
Toisaalta mielestäni Ducatit sopivat juuri harrastepyöriksi, ei niinkään vaihtopyöriksi jota sitten vaihdetaan parin vuoden välein.

Itse olen myös liikkeellä tältä samalta pohjalta. Ducatissa taas tuolla vuosimallilla ja kilometreillä ei ole niin justiinsa väliä, kun se on nimen omaan harrastepeli. Sitten kun joskus löytyy mielenkiintoisempi Ducati, johon pelimerkit riittää, niin saatan miettiäkin vaihtoa. Hienoa tässä on se, että Ducatin mallien elinkaaret ovat pitkiä, joten "uusimmalla korimallilla" ajaminen on mahdollista pienemmälläkin budjetilla.

sanoi:
Tosin mä en kyllä halua herättää sillä mitään mielenkiintoa/ houkutella hiippareita istuun mun pyörän päälle.

En minäkään. Siksi tuo kait on mattamusta ja perusmallia. Tai sitten siksi, että ei ole varaa kalliimppaan.
tounge.gif
Mutta kyllä mieltä silti lämmittää, jos joku tulee huotsikalla toteamaan, että "Onpa hieno pyörä, onkos se Ducati?"

sanoi:
Haluan vaan ajaa Ducatiani. ;)

Eikös me kaikki?
biggrin.gif
wink.gif
033102beer_1_prv.gif

Näin pikasesti katsottuna vaikuttaa siltä ettei ducatikuskit sulata pienintäkään kritiikkiä ducatin laadusta/tehoista/jne... Nykyään ducatitkin on niin yleisiä ettei aiheuta sen kummempaa reaktioo ku joku rykkönen esimerkiksi (mikä on muuten paljon paremman näkönen ku nykyiset 749/999  
tounge.gif
)...
Ilmeisesti ylimielinen asenne muita pyöriä kohtaa tulee vakiovarusteena samalla kun ostaa ducatin  
baaa.gif
No onneksi sinä osaat kuitenkin muista poiketen asiallisesti ja reilusti kommentoida myös muita pyöriä kuin omaasi.
smile_org.gif

On kohtuu loogista, että Dukati-palstalaiset pitävät enemmän Ducateista kuin esim. Yamaha-palstalaiset.

Ei hätää - kyllä se siitä.

Ja kyllä, kyse on nimenomaan taloudenhallinnasta. Ennen stoppasin kyllä lähes aina, kun rangaistukset olivat vielä kohtuullisia. Nykyisin ne ei todellakaan ole.

Sillä että kestää rangaistukset "kuin mies" ei ole mitään tekemistä rangaistuksien älyttömyyden kanssa. Hyväksyykö "tosimies" kaiken, vaikka olisi kuinka kohtuuttomasta rangaistuksesta kyse? Minä kutsun sellaista ihmistä hölmöksi lampaaksi, jota on helppo johdatella.. Uskoo kaiken mitä tulee "ylhäältä päin". Omien aivojen käyttö on edelleen sallittua.

Älä sitten puhu ollenkaan "rangaistuksista". Sinulle sakko voisi olla ennemmin vaikka "ylinopeusmaksu". Nykyään siis mielestäsi on kohtuuttoman kallista rahoittaa harrastusta?

Ei se tee ihmisestä hölmöä lammasta, jos kunnioittaa edes jotain auktoriteettia.
Ei tee joo, mutta koita erottaa auktoriteettien kunnioittaminen ja älyttömät rangaistukset. Taas 2 eri asiaa.

Ylinopeus tietyissä paikoissa on niin pieni rike, ettei siitä ole mitään järkeä antaa monen tonnin rangaistusta. Ehkä tosimies siitä tykkää kuitenkin. Tosimies ottaa sitten varmaan myös mielellään vaikka Saksassa baanalla sakot. Se vasta tosimies olisikin prkl!

Ottakee te Ducati-miehet niitä sakkoja vaan munkin puolesta ja olkaa tosimiehiä..
tounge.gif

tounge.gif
)...
baaa.gif
Noh noh... kyllä Ducati-kuskit osaa itselleen nauraa, ihan niin kuin kaikki muutkin. Oliko tämä sitä pientä "kritiikkiä" pikaisesti katsottuna:

sanoi:
Eihän se voi säilyä pitkään hyvän näköisenä, kun on jo uutena ruma? Huonekaluputkesta väännetty runko, joka näyttää ihan tikapuilta?

Lisäks ihmettelen, miks arvo muka pysyis kun ei ne kuitenkaan toimi? Mut onhan siinä lohdutukseksi saatanan kalliit huollot, jos jostain sattuu sellasen huollon löytämään. Miinuspuolina täytyy sitten sanoa, että se on ihan liian kallis, hidas, tehoton, painava ja herkkä hajoamaan.

Hyvä puoli siinä on vissiin se, että voi nakkarilla elvistellä, tai ainakin yrittää keksiä syitä miks se olis parempi kuin japsit. Ehkä noviiseille saattaa mennäkin läpi, kun vetää perinteisen "moottoripyörien Ferrari" tms emävaleen kehiin..

Ducati=kertakäyttöpyörä. Kallis ostaa, ja kohta sillä et tee mitään (ei toimi) eikä siitä saa mitään.

Aika asiapitoista, luotettaviin lähteisiin perustuvaa kritiikkiä (official Tylyttäjä Fan Club 2004/5 copyright), eikö?

Mistä topicista olet saanut sen kuvan, että jollakin Ducatin omistajalla olisi ylimielinen asenne muita merkkejä kohtaan? Outoa... en löydä mitään ylimielistä/negatiivista Ducatistien suusta muista merkeistä...

Miksi Ducati-merkkisen moottoripyörän pitäisi aiheuttaa reaktioita, harva sitä nyt muuhun kuin ajamiseen ostaa.

Hauska, varsin piristävä viestiketju.  
wink.gif
tounge.gif
cool.gif
Heh heh... Tuota noin, kirjoittelen ihan huvikseen tuohon tyyliin. Niitä kutsutaan vastineiksi.

Katson vain miten reagoidaan, jos kirjoittaakin yhtä hyökäävästi "vastapuolelta". Eihän tuo ollut sen kummempaa, kuin se mitä itse kirjoittelit "kertakäyttöroskista".

Suurin osa näistä jutuista on lähtenyt ihan tuosta samasta syystä, ja aina tuntuis joku imaisevan palkoa nenään, vaikka itse on kirjoittanut juuri hetkeä aikaisemmin ihan samaan tyyliin.

Jos kirjoittaa vaan ihan "massaan hukkuvan" vastineen, niin eipä se juuri hyödytä. Ainakin herättää keskustelua kun pistää samankaltaisen provon takaisin. Keskusteluforumejahan nää kaiketi on?

Hauskaahan tää on
tounge.gif
033102beer_1_prv.gif

sanoi:
Tylyttäjä,Huhti. 19 2005,12:05

Anteeksi kun kysäisen, mutta..

sanoi:

miten tuo ja..

sanoi:

..tuo mitenkään edes auttavat rangaistuksen pienuudessa tai "talouden hallinnassa" siltä osin, että sakot jää pienemmiksi ja ajorangaistus lyhyemmäksi? Tätähän tässä ilmeisesti haet, koska tuskin kenenkään talouden hallinta on sellaista jossa kuluja yritetään saada ylöspäin.. Yhteiskunta vastaa höllentyneeseen ajokäyttäytymiseen kiristämällä rangaistuksia, mielestäni siinä ei ole mitään pahaa. Kyse kun on turvallisuudesta.

Eikös tuossa ikään kuin k*se omiin muroihin tai sahaa oksaa jolla istuu, kun ne poliisit kuitenkin saavat rekisterinumerosi ylös. Elleivät tutkaa vastapalloon, eli tulevat vastaan.

sanoi:

Eikös se nyt tässä tapauksessa homma mene niin, että demokraattinen yhteiskunta laatii normit ja säännöt joiden rajoissa sen maan kansalaisten pitäisi elää? Ei ihmisen tarvitse olla johdateltavissa kuin lammas ja useissa tapauksissa (liittyen lähinnä mainontaan, kulutuskäyttäytymiseen jne.) en itsekään halua sisäistää muualta annettuja arvoja ja malleja siitä miten pitäisi elää, mutta eikö yhteiskunta kuitenkin ole vähän turhan suuri auktoriteetti jota vastaan, ainakaan yksin, kannattaa kapinoida? Meinaan tällaisissa ylinopeudesta sakottamisien ja ajorangaistuksien kohdalla.

Enkä nyt tarvitse mitään Ducati vs. muu maailma tai muutakaan beeässää, vaan kysyn ihan mielenkiinnosta ja asiallisesti.
033102beer_1_prv.gif
Vaikka tämä topikki karkaa kyllä nyt aivan käsistä...

edit: pientä muokkausta lainauksien kanssa

Jos töissä on tylsää niin ducati foorumi viihdyttää  
tounge.gif
biggrin.gif
Viihdyttää myös lomalaista... Nää on niin hupasia vääntöjä!!!

Sakoista minä oon Tylyttäjän kans samoilla linjoilla, vaikkakaan en kyllä pakoon uskalla lähtee... Ei riitä ajotaidot eikä pyörässä vauhti + mun tuurilla huonosti kävis tossa muutenkin!!!
lookaround_orig.gif
Ducati olis varmaan ihan hyvä vaihtoehto kakkospyöräksi... Joku iso monsteri tms. mutta toisaalta nyt tuli markkinoille toi MT-01...
omg.gif
Nii, eikä tässä ole rahaakaan mihinkään kakkospyöriin vielä aikoihin.
bawling.gif

Anteeksi kun kysäisen, mutta..
sanoi:
sanoi:
..tuo mitenkään edes auttavat rangaistuksen pienuudessa tai "talouden hallinnassa" siltä osin, että sakot jää pienemmiksi ja ajorangaistus lyhyemmäksi? Tätähän tässä ilmeisesti haet, koska tuskin kenenkään talouden hallinta on sellaista jossa kuluja yritetään saada ylöspäin.. Yhteiskunta vastaa höllentyneeseen ajokäyttäytymiseen kiristämällä rangaistuksia, mielestäni siinä ei ole mitään pahaa. Kyse kun on turvallisuudesta.

Eikös tuossa ikään kuin k*se omiin muroihin tai sahaa oksaa jolla istuu, kun ne poliisit kuitenkin saavat rekisterinumerosi ylös. Elleivät tutkaa vastapalloon, eli tulevat vastaan.
Eikös se nyt tässä tapauksessa homma mene niin, että demokraattinen yhteiskunta laatii normit ja säännöt joiden rajoissa sen maan kansalaisten pitäisi elää? Ei ihmisen tarvitse olla johdateltavissa kuin lammas ja useissa tapauksissa (liittyen lähinnä mainontaan, kulutuskäyttäytymiseen jne.) en itsekään halua sisäistää muualta annettuja arvoja ja malleja siitä miten pitäisi elää, mutta eikö yhteiskunta kuitenkin ole vähän turhan suuri auktoriteetti jota vastaan, ainakaan yksin, kannattaa kapinoida?

Enkä nyt tarvitse mitään Ducati vs. muu maailma tai muutakaan beeässää, vaan kysyn ihan mielenkiinnosta ja asiallisesti.
033102beer_1_prv.gif
Vaikka tämä topikki karkaa kyllä nyt aivan käsistä...
No, en saa tästä asiasta sen monimutkaisempaa...

Eli, liikennerikkomuksista saatavat rangaistukset ovat niin kohtuuttomia, että nykyään _kannattaa_ mun mielestä ajaa karkuun. Ei se sen ihmeellisempää ole.

Eikä ne rekkaria näe läheskään aina... Silloin pysähdyn edelleen, jos näkevät varmasti rekkarin. Ihan vain sen takia, että silloin todennäköisyys jäädä kiinni on niin korkea, tai ainakin tulee hankaluuksia ja kyttiksellä ravaamista ihan liikaa.

sanoi:
Eli, liikennerikkomuksista saatavat rangaistukset ovat niin kohtuuttomia, että nykyään _kannattaa_ mun mielestä ajaa karkuun. Ei se sen ihmeellisempää ole.

Selviö. Voisiko kuitenkin ajatella, että tuollainen karkuun ajaminen voi aiheuttaa isomman riskin, kuin pelkkä taloudellinen riski? Niin itselle, kuin muille?

Mutta, ei nyt jakseta jauhaa Ducatin jälleenmyyntiarvo- keskustelussa moraalisista arvoista, on muutenkin jo kuutakiertävällä radalla tämä keskustelu. Jätetään toiseen kertaan.
wink.gif
033102beer_1_prv.gif

tounge.gif
)...
baaa.gif
Ehkä vain vanhaksi vitsiksi muuttuneet jutut alkavat puuduttaa pitkämielisintäkin. Ducatin laatu on hyvä ja teho riittävä, sen sijaa esimerkiksi Hondan laatu on hyvä ja teho riittävä.

Ylimielisyys on jokaisessa vakiona, mutta pyörä tarjoaa välineen sen osoittamiseksi. Aina ylimielisyyskään ei välttämättä ole todellista, vaan vastareaktio. Harvoja kiinnostaa kuulla jatkuvaa urputusta pyörästänsä, aivan kuin siitä olisi harmia muille. Päinvastoin, mikään Ducati ei kulje yli 300km/h, joten ohittaminen onnistuu varmasti vaivatta, jos tie tuntuu tukkoiselta...

Oma Ducatini on ylivertainen ja suvereeni moottoripyörä, ainakin se pesi muut tarjolla olleet muuttaessaan minun talliini. Viime päivinä olen kokeillut mielenkiinnosta Hondan Deauvilleä ja oh yeah - siinä on hauska moottoripyörä omalla perv... persoonallisella tavalllaan.

CBR:kin on on varmasti paras moottoripyörä, mutta eipä tullut ostettua.

Mitä tulee mopon huomioarvoon, niin se on ollut Ducatin eduksi 10:1, ainakin päiväsaikaan. Öisellä parkkipaikallakin toivoisin tosin niiden Ykkösten kiinnostavan enemmän yleisöä...

Älä sitten puhu ollenkaan "rangaistuksista". Sinulle sakko voisi olla ennemmin vaikka "ylinopeusmaksu". Nykyään siis mielestäsi on kohtuuttoman kallista rahoittaa harrastusta?

Ei se tee ihmisestä hölmöä lammasta, jos kunnioittaa edes jotain auktoriteettia.
Ei tee joo, mutta koita erottaa auktoriteettien kunnioittaminen ja älyttömät rangaistukset. Taas 2 eri asiaa.

Ylinopeus tietyissä paikoissa on niin pieni rike, ettei siitä ole mitään järkeä antaa monen tonnin rangaistusta. Ehkä tosimies siitä tykkää kuitenkin. Tosimies ottaa sitten varmaan myös mielellään vaikka Saksassa baanalla sakot. Se vasta tosimies olisikin prkl!

Ottakee te Ducati-miehet niitä sakkoja vaan munkin puolesta ja olkaa tosimiehiä..  
tounge.gif
Että, jos rangaistukset lievenevät, nopeudet laskevat. Ei taida tapahtua
biggrin.gif
Lisää euroja peliin vain.

BTW, minkälainen on pieni ylinopeus, kun 100 mittarissa ei ole koskaan kiinnostanu virkavaltaa 80-alueella... Kerran tosin on pysäytettyä MP-poliisin toimesta niin, että 100km/h todellista 80-alueella poiki maksuttoman todistuksen saavutetusta nopeudesta. Ei kovin tiukkaa...

Tosin, jos on selkeästi kusta päässä ja teinituuningia ylt'ympäriinsä, niin ehkä toleranssikin on tiukempi. Ei pidä, ottaa henkilökohtaisesti, mistäpä minä tiedän ketä siellä langan päässä istuu. Teidän juttuja tässä päiväni ratoksi vain lueskelen...

Back