• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

98 vai 95

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mak-3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

98 vai 95 -

• 98

Ääniä: 1 100,0%
  • 95

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Yleensä 98. Onhan tota shellin wee poweria tosin kokeiltu pariin otteeseen ja ero oli todella huomattava
tounge.gif
.

Ainakin ruiskufillareissa kannattaa katsoa mitä em. laitteeseen suositellaan. Suurin ero näiden 95 ja 98 välillä on se, että 95:ssa on hieman suurempi lämpöarvo, eli käy hieman rikkaammalla. Ainakin vakiossa VFRssä jossa katti niin huomaa eron pienillä pyörintäkierroksilla (alle 6 krpm), nykii kevyesti 98:lla johtuen erittäin laihalle vedetystä seoksesta, 95:lla pelaa jouhevammin.

Ai kilosen K5:n manuaalissa suositellaan 98:a? Kumma juttu, mutta mun Service Manual (korjaamokäsikirja siis) kertoo, että 95 riittää, ja käytännössäkään en ole tasan huomannu mitään eroa laittaako 95, 98 vai V-poweria.. Ameriikan malleissa riittä 90 oktaaninen, tosin siellähän oktaanit ilmoitetaan hiukan eri tavalla.

Puristukset pitää olla 13 tai yli ennen kuin tarttee 98:a.
No niin siinä käyttöohjekirjassa sanotaan, tarkastin viel
smile_org.gif
Näyttääpi olevan eri suositukset kuin korjaamokäsikirjassa. Muuta syytähän mulla ei 98:lla oo ees ajaa, mut oon käyttänyt vehkeissä sellasta bensaa, mitä ohjekirjassa sanotaan.

Jos noin on, kun sanot, ni enskesänä säästetään ja päästellään 95:lla
062802moto_prv.gif

Aika harvassa pyörässä vaaditaan 98:a, eli sitä en ymmärrä, jos kerran 95 riittää ja se kerrotaan ohjekirjassa, niin miksi 98?

Ne on henkimaailman juttuja
wink.gif
Eiköhän kaikki ole lähtöisin näistä esson-baarin-isotpojat-on-kertonut jutuista. Kun ei oikeasti ymmärretä mistä tossa oktaaniluvussa on kysymys. Sinänsä jokainen saa tankata sitä mitä haluaa ja jos perstuntumalla mopo toimii paremmin 98 kuin 95 niin siitä vaan. Itse olen käyttänyt kumpaakin ja näillä hinnoilla siirryn aivan varmasti 95 vaikka ajankin vain ja ainoastaan radalla vakio vessalla.
062802moto_prv.gif

Ai kilosen K5:n manuaalissa suositellaan 98:a? Kumma juttu, mutta mun Service Manual (korjaamokäsikirja siis) kertoo, että 95 riittää, ja käytännössäkään en ole tasan huomannu mitään eroa laittaako 95, 98 vai V-poweria.. Ameriikan malleissa riittä 90 oktaaninen, tosin siellähän oktaanit ilmoitetaan hiukan eri tavalla.

Puristukset pitää olla 13 tai yli ennen kuin tarttee 98:a.
No niin siinä käyttöohjekirjassa sanotaan, tarkastin viel
smile_org.gif
Näyttääpi olevan eri suositukset kuin korjaamokäsikirjassa. Muuta syytähän mulla ei 98:lla oo ees ajaa, mut oon käyttänyt vehkeissä sellasta bensaa, mitä ohjekirjassa sanotaan.

Jos noin on, kun sanot, ni enskesänä säästetään ja päästellään 95:lla  
062802moto_prv.gif
Johan ovat tempun tehneet.. Tehtaan tekemässä manuaalissa kerrotaan että 95 riittää, niin onko sitten Suomipoika (virallinen maahantuoja, vai kuka sen opuksen on sitten kirjoittanutkaan) ihan itse päätellyt että kuitenkin pitäis 98:a laittaa
omg.gif

Johan ovat tempun tehneet.. Tehtaan tekemässä manuaalissa kerrotaan että 95 riittää, niin onko sitten Suomipoika (virallinen maahantuoja, vai kuka sen opuksen on sitten kirjoittanutkaan) ihan itse päätellyt että kuitenkin pitäis 98:a laittaa
omg.gif
Niinpä. Olisko käänösvirhe. 95 on vahingos suomennettu 98
biggrin.gif

Näin siinä kuitenkin on sanottu. Tuntuu kyllä kummalliselta. Sama mopo ja erikieliset manuskat, ni johan on erilaiset suositukset
tounge.gif

omg.gif
Niinpä. Olisko käänösvirhe. 95 on vahingos suomennettu 98
biggrin.gif

Näin siinä kuitenkin on sanottu. Tuntuu kyllä kummalliselta. Sama mopo ja erikieliset manuskat, ni johan on erilaiset suositukset
tounge.gif
Jos täällä on sitten niin kylmä että 95 jäätyy suuttimiin ja sillä 98 on pop?
biggrin.gif

Omistajan käsikirjassa SUOSITUSPOLTTOAINE on 98E. Itse olen käyttänyt 95:sta ja silläkin kulkee ihan vitusti! Miten mahtais mennä 98:lla?
biggrin.gif

Ennen ajelin 98, sitten kokeilin +99 V-poweria. Mitä korkeampi oktaaniluku, sitä viileämpi moottori. Kun pyöräni kulkee muutenkin turhan viileänä, taidan vaihtaa seuraavaksi 95...

Back