• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

90 luvun pyörien mittarilukemat?

Sijainti
Pohojanmaa
Tällänen vaan tuli mieleen että on perk....n kumma kun 10 -20 vuotta vanhat tuontipyörät on muka aina ajettu max 50tkm??
Suomipyörissä mittarissa yleensä paljon enemmän, vaikka ajoaikaa vain max puolet vuodesta.. kiva siinä myydä hyvää suomi-pyöräänsä jonka mittarissa 90tkm kaikki vaan kattoo sitä mittarilukemaa eikä kuntoa.
mad.gif

Eihän noista suomi-pyöristäkään tiedä ovatko ajettu 190, 290 vai 90 tuhatta ja kyllä noissa suomalaisissakin on paljon noita muka 30 tuhatta ajettuja 90-luvun alun pyöriä.
Ensipyörän ostajat kattoo yleensä silmä kovana noita kilometrilukemia, mutta enemmän kannattaisi uskoa omia silmiään ja arvioida pyörä sen yleisen kunnon perusteella.

Ei kai sulla vaan oo oma lehmä ojassa eli ootko myymässä pyörää?

juuh näin on ittellä ajettu 85 tkm ja on kyllä monesti kuullut että on hyvässä kunnossa

Sen verran olen pitkän linjan motoristeilta kuullut, että varsinkin vanhojen, vaijerivälitteisten mittareiden aikaan nopeus/matkamittarin irroittaminen oli melko tavallista Suomessakin.

Ainakin eräs herrasmies sanoi sitä harrastaneensa. Eli maltilla kannattaa suhtautua noiden Suomipyörienkin km-lukemiin.

Itsekkin ihmetellyt että miten ollaan niin sinisilmäisiä suomalaista myyjää kohtaan verrattuna esim saksalaiseen. "Ei me suomalaiset mitään ruuvata" Täytyy muistaa että pitkästä ajokaudesta huolimatta saksassa monella kertyy hyvin vähän kilometrejä pyörällä ja niitä voi olla useampiakin.. eivätkä ole yhtä kalliita ylläpitää kuin täällä suomen maassa mikäli on siellä asuvia uskminen.

En tiedä sen enempää, mutta ainaki oma pyöräni oli seisonut muistaakseni 7 vuotta ennen kuin ostin sen toissa vuonna. Kilometrejä oli mittarissa muistaakseni 38k ja rapiat päälle. Vuosimalli 92.

Saksassa porukoilla taitaa tosiaan olla useampi pyörä tai se pyörä on muuten vaan tallin perukoilla, jos joskus huvittaiski ajaa. Halvempaa pyörän pitäminen on siellä kuin täällä.

joo, omalla mopolla ( rek joulukuussa -00)) oli ajettu tähän kevääseen mennessä MITTARIN MUKAAN 30tkm.
Ite oon sit ajellu täs vajaassa kolmessa kuukaudessa 4500km.
Laskin et 7 kesää on ajettu ennen mua, tekee vajaat 4300km/kesä, joten pitäis varmaa laittaa mopo nyt talviunille, et pysyy samoissa kilsoissa ;)
En jaksa lähtee arpomaan kuin paljon oikeesti ajettu, oli hyvässä kunnossa ja jos laukee käsiin, ni ei voi lähtee enää syyttää varmaan vanhaa omistajaa...

-92 ajettu 42K. Kaikki mittarissa, ed. omistaja ajoi reilussa 5 vuodessa 7K. Yleensä samanikäsissä mittarissa tuplat.

Vuosimallia-94 ja mittarissa nyt 18 tkm. Voi pitää paikkansa tai sit ei. Pääasia että toimii hienosti ja on kohtuullisen siisti
nixweiss.gif

24000 miles = 39000 km (-83 kawasaki...)
Toimii ku junan vessa. Tuotu -95 suomeen jenkeistä, oli käytössä (lapissa) 6 vuotta (perheen kortit ajettu 3 kpl) ja 6 vuotta tallissa ku ei perheen rouvalle kelvannu...

Ostin pois (kevät -07) ja lukemat oli 12500 miles.

edit:
sorry oon väärillä vuosikymmenillä tän moponi kans..

-98 Suzuki, mittarissa n. 46000km, Saksasta tuotu joskus.
Itse ajoin viime kesänä tuohon mopoon n. 4300km, eli aikalailla juuri tuon pyörän vuotuisen keskiarvon luokkaa (jos mittarilukema nyt on todellinen).

Itse olen jostain saanut sellaisen käsityksen, ettei noita saksalaisia paljoa kiinnostaisi pyörien mittarien ruuvaus... Että saattaisi olla jopa hieman yleisempää suomessa kun saksassa.
nixweiss.gif
Toki mahdollista.

Kyllä se lukema voi tosiaan olla ruuvaamatta ihan kohtuullinen. Suurin jonka tiedän oli yli 300tkm ajettu 1100 Suzuki. Mistään et voinu arvata että niin paljon ajettu. Mittarin lukemaan en perusta ostaessa yhtään jos ei pyörä olis sitte vain muutaman vuoden vanha. Kunto ja käyntiääni kertoo pyörästä sen mitä tarviikin.

Back