No jatketaas ny sitte vielä filosofointia, taas kerran.
sanoi:
Mitä järkeä on ostaa pyörä ja sitten hehkutella sitä älyttömästi aivan kuin hakeakseen tukea sille, että valinta on ollut oikea. Tuollainen viittaa enemmänkin siihen, että epäilys valinnan onnistumisesta alkaa pikku hiljaa kalvaa sisällä...
No miksi ei hehkutettais? Kyllähän useimmat ostaa itselleen mieleisen menopelin (eikä sen, minkä 'kaikki muutkin' ostavat), ja sitten ovat siitä aidosti iloisia. Olihan tuossa toki tuo lärviö-hymiö, mutta silti hiukan oudolta kuulostaa moinen johtopäätös - ihan kuin oma valinta ei oliskaan se millä 'oikeesti' haluaisit ajaa tai jotain...
Minusta se (hehkutus) viittaa ihan yhtä hyvin siihen että valinta on ollut oikea ja tuore omistaja on tyytyväinen hankintaansa, eikä suinkaan hae mitään tukea itselle ostamalleen ajokille. Miksi ylipäätään pitäisi saada muiden hyväksyntä omalle mopovalinnalle? Itsekin olen vasta mopotin vaihtanut ja hehkutusfiilikset on helppo ymmärtää. Eikä siinä taatusti ole kyse mistään henkisen tuen hakemisesta valinnalle (mistähän moinenkin teoria on lähtöisin...). Toisaalta sitten minulla niinkuin monella muullakin on ennen nykyistä ollut joku toinen tai useampikin erilainen ja erimerkkinen ajokki, ja silloinhan sen yksityiskohtia on helppo verrata juuri niihin. Makukin saattaa muuttua vuosien varrella.
No, kait se on sitten ego- ja asennekysymys, ollako perusnegatiivinen vai peruspositiivinen...
Minusta ainakin tuo ketjun aloittanut hehkutus kertoo vaan tyytyväisestä omistajasta ja uuden pyörän tuomasta innostuksesta, ja saman sallin myös vaikka uuden XX:n ostaneelle siellä H-talkissa. Ihan kaikkeen ei aina tarvitse ottaa kantaa, vaikka olisi eri mieltä.
sanoi:
H-keskustelussa näyttää olevan suosituin aihe XX:n erinomaisuus ratapyöränä, johon olen joskus käynyt heittämässä jonkun kommentin, kun siitä, miten asia todellisuudessa on, sattuu olemaan omakohtaisia kokemuksiakin. Eivät ole näköjään olleet kommenttini suosiossa silläkään osastolla.
No entäs ne omakohtaiset kokemukset kommentoimastasi 74x -mallista?
Jos nyt joku pitää XX:ää hyvänä ratapyöränä niin mikäs siinä, onhan se varmaan parempi kuin vaikka goldwingi, mitäs moisesta inttämään. Jos joku tykkää kovasti tuplaäksästä niin antaa tykätä vaan. Eihän se ole keneltäkään mitään pois.