Itse pyytäisin aina ajokortin pantiksi jos lähtee koeajolle, se on vähintä mitä voi tehdä. Kumma kyllä kun itse olen koeajanut yksityisten mopoja, niin harvoin pyytää ajokorttia edes näytille.
ton ajokortin kans o vähä sellane juttu ettei sitä kande kenenkään pois antaa edes koeajon ajaks. JOS sattuu kehno tsägä ni koeajolla polliisit pysäyttää ja sit saa sakot kortitta ajosta. ja sellane pistäs ainaki mua sapettaan. kameralla vaan muutama kuva siitä kortista. ja koeajajasta kans ainaki yks kuva.
Eiköhän siinä tapauksessa riitä kun sanoo poliisille, että mennään katsomaan sitä ajokorttia tuonne tämän ajoneuvon omistajan luokse, ja varmasti kyllä lähtevät kun kerta on eri omistaja pyörälläkin kuin henkilö sanoo itse olevansa ja kertoo vielä että kortti on tarkoituksella siellä panttina........
uskallan epäillä että ainakaan täkäläinen poliisi on kovinkaan halukas lähtemään tollaseen mukaan: ajokortiton kaveri ei-omalla vähintään 250km/h kulkevalla prätkällä lähtis ajelee edeltä ja poliisisedät seurais sit perässä "ihan tohon vähän matkan päähän"... no mene ja tiedä mut ite en ainakaan sheriffin ominaisuudessa lähtis kenenkään tunnistamattoman henkilön perään ajelee etenkään kun pyörä on jonkun kolmannen osapuolen
Näyttää ne joskus niinkin tekevän...
-------------------------------
Ajoin sun perässä mopolla ja huomasin samat gyyt väijyssä. Vedin siinä kohtaa just kolmosella rajoittajaan. Mitä toi kilogixxeri nyt tuolloin ottaa, noin 250km/h mittarinopeutta. Ajattelin vetäväni niin lujaa, etteivät näe mua, kun eivät kai nähneet suakaan.
Mitä vielä. Sieltä ne 2 mopogyytä syöksyy perään kaikki helvetin valot vilkkuen ja sireenit huutaen. Jatkan sitten Käpylän Shellille, kun ajettelin alunperinkin mennä sinne kahville. Sinne gyyt kurvaavat perässä XX:llä ja FJR:llä, mutta eivät kahville. En tosin olisi tarjonnutkaan, vaikka reilu jätkä mielestäni oonkin. Alkavat sitten intää papereita.
Gyy1: Ajokortti ja rekisteriote.
Gyy2: Ei jumalauta, luuletko olevas hyvä kuski?
Mack: Meen hakee kahvin. Niin ja helppohan se on tulla tähän pihaan anelee papereita ja esittää kysymyksii.
Gyy2: Hä!? Miten niin?
Gyy1: Anna nyt se ajokortti ja rekisteriote.
Mack: Jos en olisi halunnut tulla kahville niin olisitte edelleen hieromassa rasvaa toistenne nahkoihin.
Gyy2: Hä?
Mack: Ette olisi mitenkään saanut mua kiinni. Se on totuus.
Gyy2: Oltaishan me...
Mack: Just joo, luuletko olevas hyväkin kuljettaja? Noilla laitteilla ja varsinkin noilla taidoilla, ei tuu mitään.
Gyy2: Johan nyt, kaipaat sä ongelmia?
Mack: Susta ei oo niiden aiheuttajaksi, mutta jos oot kova kuski, niin sovitaanko, että otetaan skaba Rusan Shellille. Sinä ja toinen gyy saatte vielä minuutin etumatkaa. Jos ootte mua ennen Rusalla, annan korttini ja perheenne saavat elää, toistaiseksi.
Gyy1: Hei hei, rauhotutaas. Anna nyt kortti ja rekisteriote.
Gyy2: Pidä nyt turpa kiinni, ollaan tavattu pelimies. Selvä homma, skaba Rusalle ja sen jälkeen lopetat temppuilun?
Mack: Alkakaas menee jo tai setä antaa vauhtii.
Gyyt lähti vilkut ja sireenit päällä Pohjolankadun risteyksestä Tuuskia pohjoiseen. Ite hain kahvin kuten suunnitelma oli ja sitten himaan ytimen vilskeeseen. Kohta yöhön...
linkki