• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

600 Gixu "varastettu" !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MiikaR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli vakuutusyhtiöltä korvauspäätös ja eihän ne mitään oo korvaamassa koska avaimet on luovutettu tälle jätkälle. Ainoastaan sit jos pyörä löytyy (erittäin epätodennäköstä) niin sit menee uudelleenharkintaan tuo korvaus...

Ei tässä mitään ns. oman tyhmyyden takia menetin helmen elikkä rahassa jotain 8000e kieppeillä.
bawling.gif

Jääpä siis tääki harrastus varmaan 5 vuodeks väliin ku ei oo varaa ostaa uutta ku on vielä tostaki lainoja jäljellä...
nixweiss.gif
Ei pitäisi valella lisää suolaa haavoihin, vaan näistäpä oppii
confused_orig.gif

Tuli vaan aika kalliit oppirahat maksettavaks..

Itse pyytäisin aina ajokortin pantiksi jos lähtee koeajolle, se on vähintä mitä voi tehdä. Kumma kyllä kun itse olen koeajanut yksityisten mopoja, niin harvoin pyytää ajokorttia edes näytille.
ton ajokortin kans o vähä sellane juttu ettei sitä kande kenenkään pois antaa edes koeajon ajaks. JOS sattuu kehno tsägä ni koeajolla polliisit pysäyttää ja sit saa sakot kortitta ajosta. ja sellane pistäs ainaki mua sapettaan. kameralla vaan muutama kuva siitä kortista. ja koeajajasta kans ainaki yks kuva.
Eiköhän siinä tapauksessa riitä kun sanoo poliisille, että mennään katsomaan sitä ajokorttia tuonne tämän ajoneuvon omistajan luokse, ja varmasti kyllä lähtevät kun kerta on eri omistaja pyörälläkin kuin henkilö sanoo itse olevansa ja kertoo vielä että kortti on tarkoituksella siellä panttina........
uskallan epäillä että ainakaan täkäläinen poliisi on kovinkaan halukas lähtemään tollaseen mukaan: ajokortiton kaveri ei-omalla vähintään 250km/h kulkevalla prätkällä lähtis ajelee edeltä ja poliisisedät seurais sit perässä "ihan tohon vähän matkan päähän"... no mene ja tiedä mut ite en ainakaan sheriffin ominaisuudessa lähtis kenenkään tunnistamattoman henkilön perään ajelee etenkään kun pyörä on jonkun kolmannen osapuolen
Eiköhän niillä poliiseillakin ole puhelimet, joilla voivat soittaa pyörän omistajalle ja kysyä, onko pyörä oikeasti koeajossa vai ei.

Tuli vakuutusyhtiöltä korvauspäätös ja eihän ne mitään oo korvaamassa koska avaimet on luovutettu tälle jätkälle. Ainoastaan sit jos pyörä löytyy (erittäin epätodennäköstä) niin sit menee uudelleenharkintaan tuo korvaus...

Ei tässä mitään ns. oman tyhmyyden takia menetin helmen elikkä rahassa jotain 8000e kieppeillä.  
bawling.gif

Jääpä siis tääki harrastus varmaan 5 vuodeks väliin ku ei oo varaa ostaa uutta ku on vielä tostaki lainoja jäljellä...  
nixweiss.gif
Älä vaan tyydy tollaseen korvauspäätökseen.
Nyt heti valitusta sisään ja jonkun asiantuntijan puheille miten menetellä.
Vakuutusyhtiöt eivät tunnetusti korvaa mitään jos ei ole ihan pakko.
Jos sulla on joku todistaja että olet antanut pyöräsi koeajoon niin kyllä vakuutusyhtiö siinä hopeelle jää.
Näin ainakin uskon ja toivon.
Rauhotuhan nyt. Usko ja Toivo ei nyt auta. Eikä Rainer.

Ensinnäkin mitä varten vakuutus on otettu? Varkautta.

Millä perusteella ehtojen mukaan korvataan varkaustapahtuma? Sillä, että a) joko moottoripyörän lukko on murrettu b) säilytystilan lukko on murrettu c) saat toteen näytettyä, että mopo on lähtenyt pihasta pakettiauton kyydissä. Kyllä, sinulla korvauksenhakijana on toteennäyttämisvelvollisuus vahinkotilanteessa.

Palataan ensimmäiseen kysymykseen. Kävikö ko. tapahtumassa varkaus vakuutusyhtiön määritelmän mukaan? Ei. Avaimet annettiin henkilölle, eli suomeksi lainattiin.

Mikä vahinkotapahtuma nyt sitten on käynyt?? No petos. Onko tällaista tapahtumaa varten otettu vakuutusta? Ei ole. Suurin osa yhtiöistä tarjoaa ko. vakuutusta yritys käyttöön ainoastaan. Kuin myös Vonikan tarjoamaa vuokra-auton vakuutusta.

Joten millä perusteella vakuutusyhtiön pitäisi tällainen petosvahinko korvata varkausvakuutuksesta? Puhutaan kuitenkin kahdesta eri asiasta.

Kovat tuli oppirahat maksettavaksi, mutta kukaan ei ole sanonut maailman olevan mukava paikka.

Vakuutusyhtiöt eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia, jotka välillä vaan vittuillessaan jättävät korvaamatta. Itse vakuutuksenottaja on hyväksynyt standardisopimuksen valitsemansa yhtiön kanssa. Vahinko jos käy tavalla A ja vakuutus on vahinkoa B varten otettu, niin kyynel.

Itse pyytäisin aina ajokortin pantiksi jos lähtee koeajolle, se on vähintä mitä voi tehdä. Kumma kyllä kun itse olen koeajanut yksityisten mopoja, niin harvoin pyytää ajokorttia edes näytille.
ton ajokortin kans o vähä sellane juttu ettei sitä kande kenenkään pois antaa edes koeajon ajaks. JOS sattuu kehno tsägä ni koeajolla polliisit pysäyttää ja sit saa sakot kortitta ajosta. ja sellane pistäs ainaki mua sapettaan. kameralla vaan muutama kuva siitä kortista. ja koeajajasta kans ainaki yks kuva.
Eiköhän siinä tapauksessa riitä kun sanoo poliisille, että mennään katsomaan sitä ajokorttia tuonne tämän ajoneuvon omistajan luokse, ja varmasti kyllä lähtevät kun kerta on eri omistaja pyörälläkin kuin henkilö sanoo itse olevansa ja kertoo vielä että kortti on tarkoituksella siellä panttina........
uskallan epäillä että ainakaan täkäläinen poliisi on kovinkaan halukas lähtemään tollaseen mukaan: ajokortiton kaveri ei-omalla vähintään 250km/h kulkevalla prätkällä lähtis ajelee edeltä ja poliisisedät seurais sit perässä "ihan tohon vähän matkan päähän"... no mene ja tiedä mut ite en ainakaan sheriffin ominaisuudessa lähtis kenenkään tunnistamattoman henkilön perään ajelee etenkään kun pyörä on jonkun kolmannen osapuolen
Näyttää ne joskus niinkin tekevän...

-------------------------------

Ajoin sun perässä mopolla ja huomasin samat gyyt väijyssä. Vedin siinä kohtaa just kolmosella rajoittajaan. Mitä toi kilogixxeri nyt tuolloin ottaa, noin 250km/h mittarinopeutta. Ajattelin vetäväni niin lujaa, etteivät näe mua, kun eivät kai nähneet suakaan.

Mitä vielä. Sieltä ne 2 mopogyytä syöksyy perään kaikki helvetin valot vilkkuen ja sireenit huutaen. Jatkan sitten Käpylän Shellille, kun ajettelin alunperinkin mennä sinne kahville. Sinne gyyt kurvaavat perässä XX:llä ja FJR:llä, mutta eivät kahville. En tosin olisi tarjonnutkaan, vaikka reilu jätkä mielestäni oonkin. Alkavat sitten intää papereita.

Gyy1: Ajokortti ja rekisteriote.
Gyy2: Ei jumalauta, luuletko olevas hyvä kuski?
Mack: Meen hakee kahvin. Niin ja helppohan se on tulla tähän pihaan anelee papereita ja esittää kysymyksii.
Gyy2:  Hä!? Miten niin?
Gyy1: Anna nyt se ajokortti ja rekisteriote.
Mack: Jos en olisi halunnut tulla kahville niin olisitte edelleen hieromassa rasvaa toistenne nahkoihin.
Gyy2: Hä?
Mack: Ette olisi mitenkään saanut mua kiinni. Se on totuus.
Gyy2: Oltaishan me...
Mack: Just joo, luuletko olevas hyväkin kuljettaja? Noilla laitteilla ja varsinkin noilla taidoilla, ei tuu mitään.
Gyy2: Johan nyt, kaipaat sä ongelmia?
Mack: Susta ei oo niiden aiheuttajaksi, mutta jos oot kova kuski, niin sovitaanko, että otetaan skaba Rusan Shellille. Sinä ja toinen gyy saatte vielä minuutin etumatkaa. Jos ootte mua ennen Rusalla, annan korttini ja perheenne saavat elää, toistaiseksi.
Gyy1: Hei hei, rauhotutaas. Anna nyt kortti ja rekisteriote.
Gyy2: Pidä nyt turpa kiinni, ollaan tavattu pelimies. Selvä homma, skaba Rusalle ja sen jälkeen lopetat temppuilun?
Mack: Alkakaas menee jo tai setä antaa vauhtii.

Gyyt lähti vilkut ja sireenit päällä Pohjolankadun risteyksestä Tuuskia pohjoiseen. Ite hain kahvin kuten suunnitelma oli ja sitten himaan ytimen vilskeeseen. Kohta yöhön...

linkki

Eiks tosta ois vaa selvinny kun ois ilmottanu että pyörä on yön aikana varastettu? Kukaan ei sitä löydä,kukaan ei tiedä mitä sille on oikeasti tapahtunu. Rahat napsus ainakin vakuutusyhtiöltä?
wink.gif

Eiks tosta ois vaa selvinny kun ois ilmottanu että pyörä on yön aikana varastettu? Kukaan ei sitä löydä,kukaan ei tiedä mitä sille on oikeasti tapahtunu. Rahat napsus ainakin vakuutusyhtiöltä?
wink.gif
Eikös vakuutusyhtiö vaadi avaimet itselleen? Jos näin on, niin miten selität yhdet puuttuvat avaimet?

Gyy1: Hei hei, rauhotutaas. Anna nyt kortti ja rekisteriote.
Gyy2: Pidä nyt turpa kiinni, ollaan tavattu pelimies. Selvä homma, skaba Rusalle ja sen jälkeen lopetat temppuilun?
Mack: Alkakaas menee jo tai setä antaa vauhtii.

Gyyt lähti vilkut ja sireenit päällä Pohjolankadun risteyksestä Tuuskia pohjoiseen. Ite hain kahvin kuten suunnitelma oli ja sitten himaan ytimen vilskeeseen. Kohta yöhön...

linkki
huhhuh. olihan tarina. en kyl uskos mut ku toi on oikein internetissä (ja vieläpä bomber-sivustolla) ni pakkoha se on uskoo...

Edit: toivottavasti linkitit ton kieli poskella  
tounge.gif

wink.gif
Onko 8000 euron arvoista että mikäli jää kiinni niin ei ole enään tarvetta sen jälkeen vakuutella mitään vehkeitä tai taloja kaskoilla jne?

Jälkiviisautta osa 99:

itse mopoa myydessä pyydän ostajakandidaatilta ajokorttia jo sen takia että tulee tarkistettua löytyykö sieltä tarvittavat kirjaimet.

wink.gif
Onko 8000 euron arvoista että mikäli jää kiinni niin ei ole enään tarvetta sen jälkeen vakuutella mitään vehkeitä tai taloja kaskoilla jne?
mulle toi 8 tonnia on sen verran kallis hinta että riskin uskaltasin ottaa. Ei mulle ainakaan ostaessakaa tullu mukana kun yhet avaimet että ei niitä aina oo kahtia. Tietysti jälkeenpäin se sit joskus toimitti toisen avaimen. Mutta kuka haluu ottaa riskin, kuka ei.
smile_org.gif

wink.gif
Eikös vakuutusyhtiö vaadi avaimet itselleen? Jos näin on, niin miten selität yhdet puuttuvat avaimet?
Niiku tos aikasemmas sanoin nii en saanu kun ostin mopottimen itelle nii kun vaa yhet avaimet. Pystyyhän sitä teettämään uudenki tarvitaessa.
smile_org.gif

wink.gif
mulle toi 8 tonnia on sen verran kallis hinta että riskin uskaltasin ottaa. Ei mulle ainakaan ostaessakaa tullu mukana kun yhet avaimet että ei niitä aina oo kahtia. Tietysti jälkeenpäin se sit joskus toimitti toisen avaimen. Mutta kuka haluu ottaa riskin, kuka ei.  
smile_org.gif
8 000 euroa loppuelämän pilaamiseksi on niin pieni raha ettei tuohon leikkiin kannata lähteä...

Pitää olla mulkku poliisi.. Täällä päin ainakin pitää vaan käydä näyttämässä kortti jälkeenpäin asemalla..
smile_org.gif
Aika juoksetusta tuokin, että pitää käydä näyttämässä muka asemalla. Kuitenkin varmasti varmistavat kortin olemassa olon muutenkin koneiltaan...

Itse en vain pysty käsittämään että joku voi antaa pyöränsä toiselle koeajoon ilman panttia/näkemättä kaverin nimeä/sotua/ajokorttia. Jos nimi ja ikä edes suurinpiirtein ovat tiedossa, niin kyllä apassin jäljille pitäisi päästä jopa kotikonstein.
Olen käynyt koeajamassa yksityisillä myynnissä olevia pyöriä, eikä kertaakaan kukaan ole kysynyt minkäänlaisia tietoja. Sama pätee liikkeisiin ! Me suomalaiset olemme ykinkertaisesti niin luottavaisia kanssa ihmisiin !
sad_orig.gif

Älkääs nyt. Jospa se pyörä vielä löytyy.

Kaverilta oli viety pyörä pihasta. Varastettu. Minkäs teet? Ei ollut kuin tavallinen liikennevakuutus. Kaveri ei sanonut vakuutusta irti, piti pyörää seisonnassa.. 8 vuotta meni ja poliisit soitti, että pyörä oli löytynyt naapurikaupungista. Kilometrejä oli tullut vain sen kaupunkien välimatkan verran lisää (alta 50 km)..

Yhdelle puolitutulle kävi taas kuten jutun aloittajalle. En muista miten jutulle loppujen lopuksi kävi..

wink.gif
smile_org.gif
8 000 euroa loppuelämän pilaamiseksi on niin pieni raha ettei tuohon leikkiin kannata lähteä...
Elähä nyt rollari
biggrin.gif
On sitä tehty muutaki mikä vois pilata elämän ja paljon pienemmistä summista.

wink.gif
smile_org.gif
Elähä nyt rollari
biggrin.gif
No joo, ehkäpä.
smile_org.gif
sä olet niin naiivi vielä. Ei herneitä!

wink.gif
smile_org.gif
Elähä nyt rollari
biggrin.gif
No joo, ehkäpä.
smile_org.gif
sä olet niin naiivi vielä. Ei herneitä!
Ehä mää nnyt rollarin jutuista herneitä ota.
biggrin.gif
Mut siis mulle tuo on jo semmonen summa että jos totakaa ei oo vielä maksettu nii se elämä kyllä loppus täysin moneks vuodeks. Sehän olis tietonenriski niinku ne tietosetriskit siel liikentees. Niillä voi pilata elämän tai sitten ei.
smile_org.gif

Taitaapa olla aikalailla näitä pyöriä viety.eilen iltasella ajelin kotiin päin ja käännyin risteyksestä jonka jälkeen jäin poliisien perään,ajoivat aika kaukana minusta.kun huomasivat etää ajan heidän takanaan niin pysähtyivät tien varteen odottamaan että menen ohi ja tulivat sitten perään.seurasivat kotipihaan asti,kun käännyin parkkipaikalleni nii jäivät siihen 10metrin päähän kääntöpaikalle.otin kypärän pois ja hetken katselin heitä,että mitäs ne oikein haluavat.ei siinä sitten mitään eivät pysäyttäneet ja menin kotiin.taisivat vain tarkistaa ,että pyörä oli oikean omistajan hallussa.
smile_org.gif

Juu elikkäs väliaikatietoja tähä väliin taas ja täl kertaa hyviä eli pyörä on löytyny hämeenlinnasta lipattuna tosin
sad_orig.gif
mutta kuitenki. Pyörästä oli katteet otettu pois ja maalattu jotenki (todennäkösesti spraylla) puna/violetiks ja koitettu myydä noin 4000e ja pyörässä oli itte tehty rekisterikilpi. Lippaaja ei kyllä ollu varas mutta varmasti joku tämän kaveri (on sairaalassa tällä hetkellä
033102bebe_1_prv.gif
). Pyörästä oli tankki ja stonga ottanu osumaa eli ei vissiin oo enään ajokunnos... Nytten pitää vaan vakuutusyhtiön kanssa keskustella tästä asiasta ja toivoo kaskon korvaavan koko pyörän tai pyörän korjaukset. Pyörästä oli viilattu runkonumerot pois niin syvästi ettei poliisit saanu hapotettuu niitä enään esille, ainoo miten pyörä todettiin olevan mun oli maahantuojalta saatu moottorin sarjanumero tjsp.
bowdown.gif

Että ei kai tässä enään muuta kiitos kumminkin kaikille mielipiteistä ja sellassiista
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Hyvät ajokelit kaikille ja iloista kesää !
033102beer_1_prv.gif

Back