• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

600 Gixu "varastettu" !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MiikaR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
uskomatonta toimintaa,ei voi muuta sanoa.luulisi kyllä pyörän löytyvän suht pikaisesti,mutta missä kunnossa onkin sitten aivan toinen juttu.toivottavasti hyvässä ja kun tässä lähellä asutaan niin pidetään silmät auki.
Veikkaan että ei tuo varas kehtaa sillä varastamallaan mopolla enää PK-seudulla ajella. Joko meni osiks tai johonkin kauemmaksi vähäksi aikaa ajoon kunnes keksii tuupata sen esim. mereen.

Korvaako vakuutus tälläistä? Varastaminenhan tuo periaatteessa oli, mutta kun hälle oli antanut avaimet, miten vakuutusyhtiö suhtautuu?

Korvaako vakuutus tälläistä? Varastaminenhan tuo periaatteessa oli, mutta kun hälle oli antanut avaimet, miten vakuutusyhtiö suhtautuu?
Luvaton käyttöönotto se on silti vaikka avaimien kanssa. Kai nyt oot sentään rikosilmon tehnyt?? Eikö ne siellä päämajassa osaa edes sen vertaa sanoa että mikä rikosnimike tuo on?

Kyllä luulen että kun liikkeestä kävisin hakemassa mopon koeajoon ja jättäisin palauttamatta niin taitas polliisi olla oven takana kolkuttelemassa aika nopeaan.

Juu rikosilmotuksen tein heti samana iltana.
Luvaton käyttöönottohan tuo on, lukee myös tossa rikosilmotuksessa ku kävin hakemassa kopion laitokselt tänää et saa vakuutusyhtiölle näytellä.

Itse pyytäisin aina ajokortin pantiksi jos lähtee koeajolle, se on vähintä mitä voi tehdä. Kumma kyllä kun itse olen koeajanut yksityisten mopoja, niin harvoin pyytää ajokorttia edes näytille.
ton ajokortin kans o vähä sellane juttu ettei sitä kande kenenkään pois antaa edes koeajon ajaks. JOS sattuu kehno tsägä ni koeajolla polliisit pysäyttää ja sit saa sakot kortitta ajosta. ja sellane pistäs ainaki mua sapettaan. kameralla vaan muutama kuva siitä kortista. ja koeajajasta kans ainaki yks kuva.

Harmi paikka tollanen, ei voi kehenkää enää luottaa.

Mut "ostaja" ei tainnut millään autolla tulla tai vastaavaa? Ite en yleensä anna mitään ajokorttia pantiksi koska oma auto myyjän pihassa -> tarpeeks hyvä pantti
biggrin.gif
Jos itte oon jotai laitetta myymässä ja ostaja tulee kävellen tai pyörällä niin kyllä hyppään kyytiin tai pyydän ajokortin.

uskomatonta toimintaa,ei voi muuta sanoa.luulisi kyllä pyörän löytyvän suht pikaisesti,mutta missä kunnossa onkin sitten aivan toinen juttu.toivottavasti hyvässä ja kun tässä lähellä asutaan niin pidetään silmät auki.
Veikkaan että ei tuo varas kehtaa sillä varastamallaan mopolla enää PK-seudulla ajella. Joko meni osiks tai johonkin kauemmaksi vähäksi aikaa ajoon kunnes keksii tuupata sen esim. mereen.

tuolla samal systeemillä viety pks-alueella crosseja/enskoja jo monta tänä vuonna
sad_orig.gif
crazy.gif

Itse pyytäisin aina ajokortin pantiksi jos lähtee koeajolle, se on vähintä mitä voi tehdä. Kumma kyllä kun itse olen koeajanut yksityisten mopoja, niin harvoin pyytää ajokorttia edes näytille.
ton ajokortin kans o vähä sellane juttu ettei sitä kande kenenkään pois antaa edes koeajon ajaks. JOS sattuu kehno tsägä ni koeajolla polliisit pysäyttää ja sit saa sakot kortitta ajosta. ja sellane pistäs ainaki mua sapettaan. kameralla vaan muutama kuva siitä kortista. ja koeajajasta kans ainaki yks kuva.
Pitää olla mulkku poliisi.. Täällä päin ainakin pitää vaan käydä näyttämässä kortti jälkeenpäin asemalla..
smile_org.gif

Ei korvaa. Korvausperusteet täyttyy siinä kohtaan, kun ajoneuvo on ollut lukittuna. Näissä tapauksissa ei ole ollut.

Eiköhän siinä tapauksessa riitä kun sanoo poliisille, että mennään katsomaan sitä ajokorttia tuonne tämän ajoneuvon omistajan luokse, ja varmasti kyllä lähtevät kun kerta on eri omistaja pyörälläkin kuin henkilö sanoo itse olevansa ja kertoo vielä että kortti on tarkoituksella siellä panttina........

Eiköhän siinä tapauksessa riitä kun sanoo poliisille, että mennään katsomaan sitä ajokorttia tuonne tämän ajoneuvon omistajan luokse, ja varmasti kyllä lähtevät kun kerta on eri omistaja pyörälläkin kuin henkilö sanoo itse olevansa ja kertoo vielä että kortti on tarkoituksella siellä panttina........
uskallan epäillä että ainakaan täkäläinen poliisi on kovinkaan halukas lähtemään tollaseen mukaan: ajokortiton kaveri ei-omalla vähintään 250km/h kulkevalla prätkällä lähtis ajelee edeltä ja poliisisedät seurais sit perässä "ihan tohon vähän matkan päähän"... no mene ja tiedä mut ite en ainakaan sheriffin ominaisuudessa lähtis kenenkään tunnistamattoman henkilön perään ajelee etenkään kun pyörä on jonkun kolmannen osapuolen

Tuli vakuutusyhtiöltä korvauspäätös ja eihän ne mitään oo korvaamassa koska avaimet on luovutettu tälle jätkälle. Ainoastaan sit jos pyörä löytyy (erittäin epätodennäköstä) niin sit menee uudelleenharkintaan tuo korvaus...

Ei tässä mitään ns. oman tyhmyyden takia menetin helmen elikkä rahassa jotain 8000e kieppeillä.
bawling.gif

Jääpä siis tääki harrastus varmaan 5 vuodeks väliin ku ei oo varaa ostaa uutta ku on vielä tostaki lainoja jäljellä...
nixweiss.gif

Tuli vakuutusyhtiöltä korvauspäätös ja eihän ne mitään oo korvaamassa koska avaimet on luovutettu tälle jätkälle. Ainoastaan sit jos pyörä löytyy (erittäin epätodennäköstä) niin sit menee uudelleenharkintaan tuo korvaus...
Äh. Varmaan kyrsii oikein urakalla. Tsemppiä!

Ei millään riitä taju siihen, että joku voi kirkkain silmin toisen oman viedä.

Hienoa, että laitoit tämän asian tänne. Tietääpä muut varoa koeajoihin antamisia. Peukut pystyyn, että joku hiffaa vielä moponkin.

Kannattaa ehdottomasti pitää älämölöä pk-seudulla ja vaikka maksaa siitä että saa kunnon kuvalliset ilmotukset lehtiin. Tietenkihän kauppojen ilmotustauluille vois viedä kuvallisen "VARASTETTU"-ilmoituksen ja jos hyvä tuuri käy, joku silminnäkijä saattaa löytyä ja sen seurauksena myös pyörä.

Ärsyttää epärehelliset ihmiset
veryangry.gif

Ei tässä mitään ns. oman tyhmyyden takia menetin helmen elikkä rahassa jotain 8000e kieppeillä.
bawling.gif

Jääpä siis tääki harrastus varmaan 5 vuodeks väliin ku ei oo varaa ostaa uutta ku on vielä tostaki lainoja jäljellä...
nixweiss.gif
Älä vaan tyydy tollaseen korvauspäätökseen.
Nyt heti valitusta sisään ja jonkun asiantuntijan puheille miten menetellä.
Vakuutusyhtiöt eivät tunnetusti korvaa mitään jos ei ole ihan pakko.
Jos sulla on joku todistaja että olet antanut pyöräsi koeajoon niin kyllä vakuutusyhtiö siinä hopeelle jää.
Näin ainakin uskon ja toivon.

Älä vaan tyydy tollaseen korvauspäätökseen.
Nyt heti valitusta sisään ja jonkun asiantuntijan puheille miten menetellä.
Vakuutusyhtiöt eivät tunnetusti korvaa mitään jos ei ole ihan pakko.
Jos sulla on joku todistaja että olet antanut pyöräsi koeajoon niin kyllä vakuutusyhtiö siinä hopeelle jää.
Näin ainakin uskon ja toivon.
Tuollainen vakuutus on olemassakin. Sitä kutsutaan vuokra-ajoneuvo vakuutukseksi joka korvaa tämmöiset tapaukset kun itse on luovuttanut ajoneuvon hallinnan jollekkin muulle. Silloinkaan tuo ei mene läpi jos kaverista ei tiedä mitään.

Toiseksi mikäli ilman kyseistä vakuutusta korvattaisiin ajoneuvo niin mitä luulisit sen tekevän ajoneuvojen katoamisiin? Nytkin eteeni monesti on sattunut ajoneuvoja jotka jonkin aikaa oltuaan myynnissä päätyvät mystisen kaatumisen vuoksi AVK:lle. Tämä vain sitten helpottaisi ajoneuvon "myyntiä" vakuutusyhtiölle eikä tarvisi ottaa enään tuotakaan riskiä että sattuu jotain muutakin kun koittaa rikkoa pyörää.

Tämä ei ole mikään vittuilu giksun omistajalle vaan oikeasti käy sääliksi mutta hyvä muistaa tosiasiat tosiasioina.

bawling.gif

nixweiss.gif
Otan osaa.

Toivottavasti tämän ketjun opit säästävät jonkun toisen vastaavalta kokemukselta. Itse en vain pysty käsittämään että joku voi antaa pyöränsä toiselle koeajoon ilman panttia/näkemättä kaverin nimeä/sotua/ajokorttia. Jos nimi ja ikä edes suurinpiirtein ovat tiedossa, niin kyllä apassin jäljille pitäisi päästä jopa kotikonstein.

Jos yritteliäisyyttä riittää, niin nimen ja muun tiedon avulla tietoja väestörekisteristä, akelta, googlesta ja kaikkialta mistä löytyy. Jos tieto löytyy, niin väijymään osoitteen nurkille ja katsomaan jos jamppaa näkyy. Pitkäkyntisen tavatessa käyttää sitten omaa harkintaa soittaako poliiseille vai hoitaako homman itse.

Jos näistä ei ole apua, niin koittaisin "myydä" tarinaani jonkun iltapäivälehden autopalstalle tai prätkälehteen. Jos ei muuten, niin varoittavan esimerkin varjolla saisi julkisuutta asialle. Arvostelua luottavaisuudesta tulee varmasti, mutta haittaako jos saat edes "raadon" takaisin (mahdollistaisi ehkä vakuutusyhtiön kanssa uusintaneuvottelut)?

Näähän on vaan ideoita, mutta voin itse sanoa, että jos mun pyörä lähtis noin, niin olisin valmis käyttämään sen 8000 euroa siihen että kaveri kärsii. Joko oikeudessa tai sitten tosielämässä. Halutessaan rauhallisestakin kaverista voi tulla aika v***umainen otus jos syy vain löytyy...

Back