• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

600 Gixu "varastettu" !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MiikaR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Espoo
Elikkä siis 600cc gixeri "varastettu" 31.5.2008 Espoon Leppävaarasta.

Siispä: Kyseinen tyyppi tuli katsomaan pyörääni mahdollisena ostajana, koska pyörä on/oli myynnissä. Hetken siinä kateltua ja kysymyksiinsä vastauksen saaneena hän kysyi jos pääsisi testaamaan tätä pyörää... no minä siinä sitten aattelin että joo on ihan hyvä tyyppi ja tuntuu rehelliseltä jne. mm. sano että on rahat ja halua pyörää kohtaan. No avaimet annettua tälle tyypille ja puolisen tuntia pihalla venattua tajusin että ei taida olla tää kaveri tulos takasin enään ja ampasin sisälle ja soitto poliisille ja rikosilmotus vireille. Eikä voi vieläkään ymmärtää miten joku voi tehä tällasta + oli ihan rento suomalainen tyyppi tää jätkä (rasistinen kommentti
sad_orig.gif
)

517697_b_01ad2a735f3583c3.jpg

Kyllä pitää vaan toruu itteeni nytten kun anto tän tyypin lähtee testaa tätä ku ei sillä "ollu" mitään ns. panttia annettavana
withstupid.gif

Tollasia on kyllä aika paljon liikenteessä. Jotta poliisin hätäkeskus ei hukkuisi turhiin "se-varastettu-gixxr-saattas-olla-toi"- soittoihin niin se rekisterinumero vois olla ihan hyvä...

Outs.. voin kuvitella ketutuksen määrän.
Jälkiviisaana kannattaisi kysellä ajokorttia ja ottaa siitä kuva digikameralla tms.

Outs.. voin kuvitella ketutuksen määrän.
Jälkiviisaana kannattaisi kysellä ajokorttia ja ottaa siitä kuva digikameralla tms.
samantien myös ostajakandidaatista kuva kun kerran kamera käsillä jo on. onhan se noloa ottaa kuva mutta liekö loppupeleissä sen nolompaa ku ilmottaa poliisille ja vakuutusyhtiölle antaneensa pyörän koeajoon josta se ei koskaan palautunut... pitääköhän tässä jo ryhtyä pyytämään aina todistajia paikalle kun pyöräänsä koeajolle antaa  
veryangry.gif
tai sit ajaa pyöränsä aina ite niin loppuun ettei haittaa vaikka joku sen unohtaski palauttaa  
sport05.gif

Ikuisuus(huolen)aihe. Kaikki omani olen myynyt ilman koeajoa. En pyörääni vieraalle anna. Ei varmaan helpota myyntiä - myönnetään.

Onpa perseestä! Autolla on näppärä, kun voi itse hypätä kyytiin mutta miksei mopollakin
biggrin.gif

"Ai koeajo vai? No toki, ootas haen toisen kypärän ja hyppään kyytiin".

Joku hyvä pantti tai vastaavaa + kirjoittaa vielä sopimus jossa on mainittu korvauksen määrä jne. jos kippaa koeajon aikana. Tämän kaveri saa sitten allekirjoittaa ja jättää vielä ajokorttinsa mulle talteen.

Tuo kuvan räppäsykään lisäksi ei olis paha. Jos on tosiostaja kyseessä, niin ei saletissa haittaa vaikka vähän varovainen onkin.

- P

Tuo kuva minkä laitoin on viime vuoden loppukesältä mutta eipä oo pyörän luukki siitä muuttunu
cool.gif

Numero on kyllä muistissa ja on poliisillaki mutta tais olla prepaid liittymä.

Kyllä on senverran kolottanu tää tapahtuma että en kyllä luota kenenkään enään ellen tunne jo ennestään, kumminki en ois ikinä uskonu että tällasta voi tapahtua ja vielä omalla kohdalla
mad.gif

Tässähän tää taas on. Ei ole varkaus vielä, eikä luvaton käyttöön otto vaan koe ajo.
cool.gif
Ikävä kyllä.

Yks hyvä keino on pyytää jotain kaveria lähteen omalla pyörällään ajaan koeajajan kans kimppaan. Tai sitte lähtee ite autolla mukaan.

Toivottavasti jää tyyppi kiinni.
veryangry.gif

Ite oo tarjonnu ajokorttia pantiks ku oon joskus lähteny koeajamaan jotain kulkuvälinettä..

Tulee mieleen tapaus viime kesältä. Kun joltain oli samalla tavalla varastettu mopo (siis ihan oikee 50cc
biggrin.gif
) No parin päivän päästä se kaveri oli menny hakeen toista mopoo koeajolle, ja myyjä ei pyytäny panttia, koska ajatteli sen mopon riittävän pantiks. No ei palannu ostaja, ja varastettu mopo jäi pihaan. Tais kyllä se jäädä kiinni.

Toivottavasti tommonen mulkku saadaan kiinni, ja sen tulee joku oikee ostaja ostaan
smile_org.gif

062802moto_prv.gif
sport05.gif

Varmasti vituttaa iha sumeesti. Toivotaan että mopotin tulee takas ja vielä ehjänä.

Ite ku myin oman cebarini niin pyysin sälliltä autonavaimet pantiksi. Tietenkin jos ois ollu viel varastettu auto ni paskaako siin sit ois tehny. Toi oliki hyvä idea toi valokuva ennen koeajoa. Jos ei suostu, sillä siisti, sit ei ajetakaa.

Mustasurmalle kiitokset toistamiseen
smile_org.gif

Kyllä pari kattojaa on tarjonnu avaimia tai passii yms. pantiks ku lähteny koeajaa mutta tossaki on se että ei taas tiiä onko ne oikeet avaimet siihen autoon koska meiltä täält kerrostalosta ei nää kadunpuolelle ja lähimmät parkkipaikat ei oo ihan vieressä. Ja siis kerrostalon sisäpihalla pyörä on majaillut näin kesänä ettei ees nää millä kyseinen kaveri tänneppäin tulee. Pitäis sopii aina jonnekki huoltiksen pihalle "treffit" että näkee tonki asian... onse aina helppoo näin jälkiviisaana miettii mitä ois pitäny tehä ja mitä ei ois pitäny tehä
sad_orig.gif

Mä joskus skidinä keräsin itelleni noita löytämiäni auton avaimia. Onkohan ne tallessa?

Kuka haluaa ekana [antaa] ekana "koeajo"pyörän mulle?  
buttrock.gif

Itsekin tulee joskus oltua liian sinisilmänen. Onneksi ei ole omalle kohdalle sattunut mitään vastaavaa. Kerran kyllä on yritetty huijata auto käsirahaa vastaan. Aloin sitten tahallaan vedättää tätä kaveria. Sillä leikkas lopulta motti niin kiinni, että en tiennyt edes niin rumia sanoja olevan olemassa. Koitti selittää, että on myynyt Golffinsa aikaisemmin ja talon myös. Ei kuulemma ollut saanut talostaan vielä rahoja, joten tarjoutui maksamaan autosta käsirahan ja loput myöhemmin, kun asuntokaupan rahat tulee. Kova tarve oli autolle, kun kuulemma töiden takia auto on välttämätön.

Itse myynyt monia autoja ja aina auton kyytiin mennyt koeajolle.

Mopot vähän kinkkisempiä. Itse myynyt yhden kaverille, yksi meni lunastukseen ja jokunen vaihdossa toisiin härveleihin, ja näissä tapauksissa ei luonnollisestikaan ko. ongelmaa.
Vain yhden mopon myynyt tuntemattomalle ja siinäkään ei ko. varastamisvaaraa kun pari hänen kaveriaan jäi seuraksi.

Itse pyytäisin aina ajokortin pantiksi jos lähtee koeajolle, se on vähintä mitä voi tehdä. Kumma kyllä kun itse olen koeajanut yksityisten mopoja, niin harvoin pyytää ajokorttia edes näytille.

uskomatonta toimintaa,ei voi muuta sanoa.luulisi kyllä pyörän löytyvän suht pikaisesti,mutta missä kunnossa onkin sitten aivan toinen juttu.toivottavasti hyvässä ja kun tässä lähellä asutaan niin pidetään silmät auki.

Back