G
Guest
Guest
Tarkoitin lähinnä renkaista lentävää paskaa, jota raktorit pääsääntöisesti tielle kylvävät. Jos kuormasta putoaa, on se eri juttu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En kalikan kalahtamisesta tiedä, mutta kai kaikilla ammattiryhmällä on omat "herkät" kohtansa... Ensinnäkin, maataloussanastossa sana "paska" tarkoittaa eläimen ulostetta ja sitä en ainakaan itse ole juurikaan teiltä tavannut. Savi ja multa ovat ne ongelmamateriaalit keväisin ja syksyisin, koska korkeilla rivoilla varustettuihin renkaisiin tarttuu tavaraa pellon pinnalta ja sen puhdistaminen aina yleiselle tielle lähdettäessä on käytännössä mahdotonta. Tien ylenmääräinen likaaminen on tietenkin kiellettyä ja kuormista ( peräkärryistä, lietevaunuista yms. ) ei saa tippua mitään. Savea tulee päällysteelle myös kuorma-autojen, kaivurien tms. renkaissa, mutta eihän niitä kukaan moitiMaanteillä ajellessa on syytä katsoa myös nokkansa alle, eikä pelkästään mutkan toiselle puolelle.
Ja maajusseja on turha lähteä kiusaamaan siitä, että ovat 40 vuotta viljelleet peltoaan ja sitten joku on 20 vuotta sitten vetänyt siihen asfaltin ja joku mopopoika tulee laskemaan hullun lailla "hyvälle pätkälle" ja vetää lipat. Itse olen sitä mieltä, että jos asfaltilla kaatuu johonkin multakokkareeseen, niin oma moka. Kaupunkilaisuusiomotoristientyperäävalitusta.
Tais kalikka kalahtaa... Tuntuu siltä, että mikään muu ammatinharjoittajaryhmä ei ota itseensä näin pahasti, kun hiukan arvostellaan heidän tekemisiään.![]()
... noh ehkä poliitikot.
Kyllähän niillä peltojen keskellä menevillä teillä syyspuolella yllätyksiä löytää. Kenen vastuu sitten on korjata savet.. viljelijän, jonka massikasta ne irtosi, vaiko tienpitäjän?
Toivottavasti ei tarvitse tuosta alkaa koskaan kiistellä.
Meinaan omaan piikkiin en sitä rypäisyä ota, jos ajan nätisti ja mutkassa onkin yllätyksenä 50 metriä savea...
Noo,tää meni nyt tämmöseksiTää nyt oli todellakin ihan eri asia kuin muutama paskapaakku tiellä. Soraa levitetty oikeen _huollella_ koko kaistan leveydeltä, ei sitä paskaa ikinä ole siellä samaan tyyliin.
Ihan turha yrittää provoilla jos ei itte nähny sitä mestaa, mä selvisin siitä kohtaa tuurilla pystyssä, satuin bongaamaan ne hiekat niin ajoissa että sain vauhdiks tarpeeks alas..
Paljon oon nähny lantaa ja muuta kokkaretta tiellä, mutta nyt oli kyseessä ihan poikkeuksellinen homma. Heti kun olin ajanu siitä, tuli mieleen, että "prkl, joku on hiekottanu ton mutkan!"..
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Nyt vaari messuille tuhlaan ne pätäkät ja sit leidi ajoon kun vähänkin asfaltti lumen alta pilkistää...Jokohan tämä aihe on loppu ja uusi taas ens kesänätoivottavasti kumminkaan ei, kenenkään kohdalle.![]()
Tiehallinto korvasi menetetyt omavastuut, myös bonuksen menetykset ja rahat tulivat.
Voi p***e.Eikä kalahtanut minuunkaan, maata ei ole kuin kynsien alla.
Ärsyttää vain nämä puheet, kun jokainen töppäys yritetään työntää jonkun muun syyksi.