• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

3 Orgilaista kaatoi Boxintiellä sipoossa 8.8.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ikävää jutussa on ehkä se, että tuostahan joku muukin "mutkapätkän" varrella asuva saattaa saada "rakentavia ideoita".

No. Pääasia, ettei tullut henkisiä kolhuja pahempaa jälkeä.

Hiekkaa näyttää olevan reilusti sisäkaarteessa eli kaarre täytetty vastikään? Ottiko kukaan kuvaa tarkemmin kaarteen sisäreunasta, josko siinä olisi auton renkaan jälkeä / lapion jälkiä
smile_org.gif
Koska sisäreunan hiekkavalli on korkeammalla kuin asfaltti niin onhan tuossa saattanut käydä niin että tehokkaalla takavedolla on oikaistu mutkaan ja on siinä sitten sutassut hiekan päällä vähän reilummin kun kaasua on annettu mutkan auettua... On meinaan aika fakiiri hiekottaja ollut jos on saanut lapiolla noin tasaisen maton aikaiseksi *muistelee hiekan levitystä talvisaikaan lapion kanssa* . Anyway, virhe on silloin tietä korjaavan tahon.

Saman tapaisia hiekkamällejä oli kaukalampi - mallusjoki pätkällä tänä keväänä kun sinne uusittiin asfaltti ja korjattiin pengerryksiä. Hiekkaa oli siellä sisäkaarteissa PALJON, tosin uutta asfalttia vasten se myös näkyi hyvin ja sitä osasi varoa. Sitä mä en tiedä miten pengerryksen täyttö pitäisi tehdä kun en ole tien rakentaja mutta löysä, selkeästi asfaltin pinnan yllä oleva hiekkamatto, leviää helposti tielle autojen oikoessa sisäkaarteeseen. Ratkaisu oikomiseen olisi aurauskepit noissa täyttökohdissa kesälläkin?!?

Hiekka vanhan asfaltin päällä on todella petollista, melkein heitin lipat kesällä vastaavaan hiekkamattoon 164 ja 1631 tien risteyksessä orimattilassa (taitaa olla hiekat tönnön risteyksessä vieläkin odottamassa ens talvea). Hiekkaa ei todellakaan erottanut ennenkuin lipes, ensireaktio oli jotta siinä olis ollut naftaa tms. mutta hiekkaahan se... Pienet tehot & endurorengas säästi varmoilta lipoilta ( tai ainakin luulen niin...).

Hiekkaa näyttää olevan reilusti sisäkaarteessa eli kaarre täytetty vastikään? Ottiko kukaan kuvaa tarkemmin kaarteen sisäreunasta, josko siinä olisi auton renkaan jälkeä / lapion jälkiä
smile_org.gif
Koska sisäreunan hiekkavalli on korkeammalla kuin asfaltti niin onhan tuossa saattanut käydä niin että tehokkaalla takavedolla on oikaistu mutkaan ja on siinä sitten sutassut hiekan päällä vähän reilummin kun kaasua on annettu mutkan auettua... On meinaan aika fakiiri hiekottaja ollut jos on saanut lapiolla noin tasaisen maton aikaiseksi *muistelee hiekan levitystä talvisaikaan lapion kanssa* . Anyway, virhe on silloin tietä korjaavan tahon.
Kyllä sen melkein näkee jos hiekka on autojen heittämää... Ja meitä oli siinä aikamoinen läjä ihmisiä (?) analysoimassa... Eikä oikeen kyllä jakseta uskoa että autot olis sen heittäny...

Onneksi kellekään ei käynyt kuitenkaan sen pahemmin, tuossahan oli aineksia melkoiseen pahaan jälkeen. Kyllä tuo näyttäisi siltä että on tie hiekoitettu oikein kunnolla.
veryangry.gif

Näytti menneen 03 FirePilde vasemmalle kyljelleen ja laturin koppa ottanut siinä samassa osumaa.

Ihan vaan vihjeenä, kun vaurioita tarkastelee niin kannattaa katsoa laturin puoleista osaa lohkoista ja jos suinkin mahdollista niin teettää vaikka tuolle osaa lohkoa tunkeumanestetarkastus.

Ei ole tuo pilden lohko maailman vahvinta valua.

Sisäkaarre näytti ihan koskemattomalta silloin kun siihen paikalle tultiin.. niinkuin olis vasta levitetty soraa siihen.
Tiemestarin mukaan sisäkaarretta oli täytetty mutta urakoitsija ei ollut "prässännyt" hiekkaa kasaan, tuo kuulemma tehdään niin että aluksi lasketaan hiekat tonne ja sen jälkeen ajetaan kuorma-autolla hiekan päällä jotta se tiivistyy...

Jos apua löytyy seuraavaan niin olisin todella kiitollinen:

Porukka joka tuollapäin asustelee voisi ajella tuolla boxintiellä nyt vähän normaalia tiheämpään ja jos hiekkaa on:

1) kuvata hiekat tiellä
2) ilmoittaa asiasta mulle

Tiemestari on luvannut mulle että tuo tie laitetaan nyt erikoisseurantaan ja pyytänyt että mikäli epäkohtia tulee niin mun pitäisi hänelle niistä ilmoittaa. Eli jos joku tuota mutkaa "suolaa" niin tässä voitaisiin tehdä homma häneltä turhaksi kun aina sieltä hiekkaa löytyessä mä soitan tulisen puhelun tonne tiemestarille ja harja-auto singahtaa paikalle.
Minä ainakin voin aika ajoin ajella tuota kautta digikamera mukana. Ei siinä sisäkaarteessa ainakaan renkaanjälkiä näkynyt, mutta käynpä huomenissa paikalla tarkistamassa tilanteen - eli perästä kuuluu!

Toivottavasti joku kynäniekka kirjailee paikalliseen lehteen tosta jonkinmoisen jutun millä "terroristi" saatas edes säikähtämään. Tossahan olisi pahimmassa tapauksessa joku voinut päästä hengestään
crazy.gif

Onneksi näin ei käynyt. Pahoitteluni silti tapahtuneen johdosta
pftroest.gif

Sisäkaarre näytti ihan koskemattomalta silloin kun siihen paikalle tultiin.. niinkuin olis vasta levitetty soraa siihen.
Tiemestarin mukaan sisäkaarretta oli täytetty mutta urakoitsija ei ollut "prässännyt" hiekkaa kasaan, tuo kuulemma tehdään niin että aluksi lasketaan hiekat tonne ja sen jälkeen ajetaan kuorma-autolla hiekan päällä jotta se tiivistyy...
Ja eikös sinne kuulu jotain ihmeen "sidosainettakin" joka sitoo sitä tiiviimmäks...?

Ja eikös sinne kuulu jotain ihmeen "sidosainettakin" joka sitoo sitä tiiviimmäks...?
SMOTOn mukaan kyllä, Tiehallinnon mukaan se on heidän itsensä arvioitavissa missä sidosainetta tarvitaan. Tuossa ei kuulemma ole tarvittu.

Tiemestarin mukaan sisäkaarretta oli täytetty...
Ihan sama, ei noin tasaista hiekkamattoa voi kukaan autoilija saada ajolinjoillaan vaikka kuinka sisästä kurvin ajaa..! Siis jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin onhan toi aivan päivän selvä ett joku ämpyilijä on Fiskarsin etukuormaajalla levitellyt sen siihen tielle...

PS. Pahaa teki nähdä Jetron nätti Pleidi puskassa nurin, ja perskeles, isäntä ihmeissään mopon vieressä..! No, onnex ei käynyt KUITENKAAN pahemmin, ei se kyrpä siihen otsaan ikuisiksi ajoiksi jää...  
confused_orig.gif

Onpa todella v-mäinen temppu hiekoittajalta. Onneksi teille ei käynyt pahempaa. Ilman muuta tempun tekijä edesvastuuseen, ikävä vain, että meidän lainsäädäntö ei hirveästi rangaistusta tunne tuollaiselle vähä-älyiselle. Muistan aikoinaan crossipyörällä ajaessamme suoraan rautalangasta tehtyyn "aitaan", joka oli vedetty tien yli. Siinä olisi voinut mennä henki, mutta onneksi rautalanka osui rintaan ja katkesi.

Tämä "aidan" rakentaja saatiin oikeuden eteen ja hän sai vain sakkoja, ei muuta. Minä olin valmis pistämään kaverin munista hirteen, mutta kuten poliisi silloin sanoi, että jos menette kostamaan niin rangaistus on kova, koska silloin se on tiedostettu teko, tjsp.

Olen hengessä mukana ja toivon haavojen umpeutumista niin mopoistanne kuin itsestännekin mahdollisimman nopeasti. Seuraan mielenkiinnolla, miten tapahtuma etenee.

Joo, ammattimiehet kutsuu sitä vedeksi...
Olen pahoillani mutta ammattimiehet kutsuvat sitä sidosainetta öljysoraksi, tämä on ihan tuolta Tiehallinnon puolelta tullutta dataa. Öljysoralla sidottaessa ei siihen penkkaan oikein lapiokaan enää pysty.

Upinniemeen johtavalla tiellä voi käydä katsomassa, kuinka paljon sitä hiekkaa/kiveä tulee mutkissa tielle, kun tietä käyttää niin henkilö- kuin linja-autot... Eipä palajo mittään.
Eli tie on hiljakkoin uusittu päällysteen osalta ja sidos-, alus-, what ever-hiekkaa näkyy asfaltin reunan vieressä, varsinkin mutkissa. Itse tielle sitä kulkeutuu ehkä ruokalusikallinen.

Tänään Keski-Uusimaan (paikallinen sanomalehti) toimittaja otti yhteyttä ja oli kiinnostunut aiheesta. Toivottavasti saadaan edes varotusta paikallisille motoristeille hiekoista sitä kautta... Ja aiheesta on hyvä puhua myös muiden kanssa kuin jeesustella täällä keskenämme...

Löytyisköhän tarkempaa osoitetta paikalle, voisin vähän kartasta vilkaista... Olisi tarkoitus tänään mennä ajelemaan tuolle suunnalle... Ettei kävis vahinkoa

Löytyisköhän tarkempaa osoitetta paikalle, voisin vähän kartasta vilkaista... Olisi tarkoitus tänään mennä ajelemaan tuolle suunnalle... Ettei kävis vahinkoa
No kun lähdet Porvoontieltä Boxin Shellin kohdalta Sipoon kyltin osoittamaan suuntaan, kandee se koko pätkä ajella silmä tarkkana. Siellä on naftaakin tiellä joissain mutkissa. Tuo kohta on varmaan n. 5km päässä tästä risteyksestä..

Back