• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

3 Orgilaista kaatoi Boxintiellä sipoossa 8.8.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jetro
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tarkoitin lähinnä renkaista lentävää paskaa, jota raktorit pääsääntöisesti tielle kylvävät. Jos kuormasta putoaa, on se eri juttu.

Maanteillä ajellessa on syytä katsoa myös nokkansa alle, eikä pelkästään mutkan toiselle puolelle.

Ja maajusseja on turha lähteä kiusaamaan siitä, että ovat 40 vuotta viljelleet peltoaan ja sitten joku on 20 vuotta sitten vetänyt siihen asfaltin ja joku mopopoika tulee laskemaan hullun lailla "hyvälle pätkälle" ja vetää lipat. Itse olen sitä mieltä, että jos asfaltilla kaatuu johonkin multakokkareeseen, niin oma moka. Kaupunkilaisuusiomotoristientyperäävalitusta.

Tais kalikka kalahtaa... Tuntuu siltä, että mikään muu ammatinharjoittajaryhmä ei ota itseensä näin pahasti, kun hiukan arvostellaan heidän tekemisiään.  
smile_org.gif

... noh ehkä poliitikot.

Kyllähän niillä peltojen keskellä menevillä teillä syyspuolella yllätyksiä löytää. Kenen vastuu sitten on korjata savet.. viljelijän, jonka massikasta ne irtosi, vaiko tienpitäjän?
Toivottavasti ei tarvitse tuosta alkaa koskaan kiistellä.
Meinaan omaan piikkiin en sitä rypäisyä ota, jos ajan nätisti ja mutkassa onkin yllätyksenä 50 metriä savea...
En kalikan kalahtamisesta tiedä, mutta kai kaikilla ammattiryhmällä on omat "herkät" kohtansa... Ensinnäkin, maataloussanastossa sana "paska" tarkoittaa eläimen ulostetta ja sitä en ainakaan itse ole juurikaan teiltä tavannut. Savi ja multa ovat ne ongelmamateriaalit keväisin ja syksyisin, koska korkeilla rivoilla varustettuihin renkaisiin tarttuu tavaraa pellon pinnalta ja sen puhdistaminen aina yleiselle tielle lähdettäessä on käytännössä mahdotonta. Tien ylenmääräinen likaaminen on tietenkin kiellettyä ja kuormista ( peräkärryistä, lietevaunuista yms. ) ei saa tippua mitään. Savea tulee päällysteelle myös kuorma-autojen, kaivurien tms. renkaissa, mutta eihän niitä kukaan moiti  
biggrin.gif
. Aina voidaan tietenkin miettiä hyötyliikenteen haittoja verrattuna huviajeluun...  
wink.gif
.

Jos ajat nätisti, ei yleensä tule mitään ongelmaa; silloinhan ehtii hyvin reagoida odottamattomiinkin asioihin kuten tieliikennelaki edellyttää...

Eikä kalahtanut minuunkaan, maata ei ole kuin kynsien alla.

Ärsyttää vain nämä puheet, kun jokainen töppäys yritetään työntää jonkun muun syyksi.

vieläks tästäki jauhetaa...

Jokainen tietää että raktoreitten ulosteita kannattaa varoa, teillä missä on peltoja vieressä (missä Suomessa ei olis) kannattaa kattella eteensä.... tän "threadin" otsikon mukasessa jutussa vaan ei ollu "normaalia" s*#%ä tiellä.

Ja lantamaakarit sais laittaa kärrynsä kuntoon - tilkkiä ne aukot lautavagoneissaan jne mitä perässää vetää. Tietty, oman "kokemuksen" (joojoo) perusteella, mitä enemmän saa kuormaan s#"%ä, sitä vähemmän joutuu sitä roudaa. Mitä sitä kuinka paljon sitä tielle tippuu, raktorilla harvemmin ojaan vedetään, ja jos vedetään sieltä pääsee ylöski.

semmosta. Ei herneitä jooko
biggrin.gif

033102beer_1_prv.gif

Yksi asia mikä on rinnastettavissa soraan tiellä, on viljanjyvät. Niitäkin pääsee välillä tielle, etenkin kuiva vehnä tulee uskomattoman pienistä rakosista ulos. Ja ovat kuin kuulalaakereita... Ja vaaleanvärisinä vaikeita havaita vanhemmalta asvaltilta. Ollaan siis entistäkin varovaisempia siellä ulkona  
wink.gif

Tää nyt oli todellakin ihan eri asia kuin muutama paskapaakku tiellä. Soraa levitetty oikeen _huollella_ koko kaistan leveydeltä, ei sitä paskaa ikinä ole siellä samaan tyyliin.

Ihan turha yrittää provoilla jos ei itte nähny sitä mestaa, mä selvisin siitä kohtaa tuurilla pystyssä, satuin bongaamaan ne hiekat niin ajoissa että sain vauhdiks tarpeeks alas..

Paljon oon nähny lantaa ja muuta kokkaretta tiellä, mutta nyt oli kyseessä ihan poikkeuksellinen homma. Heti kun olin ajanu siitä, tuli mieleen, että "prkl, joku on hiekottanu ton mutkan!"..

Tää nyt oli todellakin ihan eri asia kuin muutama paskapaakku tiellä. Soraa levitetty oikeen _huollella_ koko kaistan leveydeltä, ei sitä paskaa ikinä ole siellä samaan tyyliin.

Ihan turha yrittää provoilla jos ei itte nähny sitä mestaa, mä selvisin siitä kohtaa tuurilla pystyssä, satuin bongaamaan ne hiekat niin ajoissa että sain vauhdiks tarpeeks alas..

Paljon oon nähny lantaa ja muuta kokkaretta tiellä, mutta nyt oli kyseessä ihan poikkeuksellinen homma. Heti kun olin ajanu siitä, tuli mieleen, että "prkl, joku on hiekottanu ton mutkan!"..
Noo,tää meni nyt tämmöseksi  
withstupid.gif
tarkoitin sillä paskalla olikse sitten liete...isäntä tai kuka lie lähtännä pellolta pas...lieteen levityksestä unohtaen hanan auki tai jottain mistäs sen tietää..Maanvielijöille kaikkee hyvää,kovaa työtä teette.
bowdown.gif
...tuntuu  vaan että musta viivan jättäminen tiehen on törkeempi rikos kuin nesteen/hiekan jne levittäminen....tää on vaan mun mielipide,älkää ottako vakavasti....ja pidän tästä lähtien omana mielipiteenä ja opettelen ajamaan paremmin/ennakoimaan kaikki mahdolliset vaaratekijät...   väistän oikeelta
sport05.gif
väistän vasemmalta.....
062802moto_prv.gif
 ja sit ajon pääteeksi  yhdet  
033102beer_1_prv.gif

Jokohan tämä aihe on loppu ja uusi taas ens kesänä
wink.gif
toivottavasti kumminkaan ei, kenenkään kohdalle.
Tiehallinto korvasi menetetyt omavastuut, myös bonuksen menetykset ja rahat tulivat.

Jokohan tämä aihe on loppu ja uusi taas ens kesänä  
wink.gif
toivottavasti kumminkaan ei, kenenkään kohdalle.
Tiehallinto korvasi menetetyt omavastuut, myös bonuksen menetykset ja rahat tulivat.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Nyt vaari messuille tuhlaan ne pätäkät ja sit leidi ajoon kun vähänkin asfaltti lumen alta pilkistää...

Messuille !
062802jumpie_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif

Sori jos on vanha. Jäätävää...

(motot.net) Lähetetty: 24.7.2002 0:37
"Ja sit ku lähette tulee siit Boxin shelliltä nikkilään päin niin ihan vaan tiedoksenne että ennen sitä tiukasti oikealle kääntyvää mutkaa (sen rajun alamäen ja suoran jälkeen) asuu siin talos mis on punanen pelti lato kaks helvetin kiukkust ihmist ku siit ajellaan aina satalasis ohi ja sit äkkijarrutusta... Ei mua haittaa yhtään mut siin mutkas asuvat on suunnitellu heittävänsä hiekkaa siihen et loppuis se hurjastelu...

Ja määhän asun siit mutkast 700 m eteenpäin..."

Linkki

Vieläkin syvä
bowdown.gif
tästä jutusta ja omien oikeuksien ajosta. Löysinpä vahingossa yhden, asiaa snadisti sivuavan päätöksen:

KKO:1998:146 Vahingonkorvaus Tienpitäjän vastuu
Yleinen tie oli tiemestaripiirien kunnossapitorajalla hiekoituksen päättyessä muuttunut äkillisesti autoilijoille ennalta-arvaamattomasti erittäin liukkaaksi. Tielaitokselle olisi ollut mahdollista toimenpiteillään estää tien käyttäjien kannalta yllättävän vaaratilanteen syntyminen. Tielaitoksen katsottiin sen vuoksi laiminlyöneen pitää tie yleisistä teistä annetun lain 11 §:n mukaisessa ajoneuvoliikennettä tyydyttävässä kunnossa. Valtio velvoitettiin korvaamaan ajoneuvojen tieltä suistumisesta aiheutuneet vahingot..

Näitä "tien pito" juttuja on monenlaisia, milloin on öljyä, savea, tms. Analogia KKO:n päätökseen kumminkin löytyy, eikö?

En tiedä onko tätä jo täällä .ORGissa puitu mutta tämän kesänhän nuo kyseiset mutkat ovat olleet öljyn peitossa, mikä sekin näyttää tahalleen levitetyltä.

hiekkaa oli aika urakalla, saatanan pelle joka sitä on sinne levittänyt,

Rikosilmoitus hiekan ja öljyn levityksestä, itse jos olisin tuolta päin, niin menisin kytikselle mutkaan yöksi katsomaan kuka sen sinne levittää.->kuvia ja poliisille.

Mopolla vaan siihen lähistölle ja käyttää hetken rajoittajalla, niin uskoisin tuonkin tampion löytyvän.. jos ei muuta niin verhot ainakin heiluu..

Lainattua faktaa toisaalta; Ja sit ku lähette tulee siit Boxin shelliltä nikkilään päin niin ihan vaan tiedoksenne että ennen sitä tiukasti oikealle kääntyvää mutkaa (sen rajun alamäen ja suoran jälkeen) asuu siin talos mis on punanen pelti lato kaks helvetin kiukkust ihmist ku siit ajellaan aina satalasis ohi ja sit äkkijarrutusta... Ei mua haittaa yhtään mut siin mutkas asuvat on suunnitellu heittävänsä hiekkaa siihen et loppuis se hurjastelu...
crazy.gif
ja samaa on tapahtunut useampana vuotena, hiekan viljelyä nimittäin. Pitäisi vaan ko. tyypit saada tekosistaan kiinni; mieluiten itseteossa tai esim. videokuvaamalla tekopaikalle tulo, itse tihutyö ja rikospaikalta poistuminen.
062802jumpie_prv.gif

Eikä kalahtanut minuunkaan, maata ei ole kuin kynsien alla.

Ärsyttää vain nämä puheet, kun jokainen töppäys yritetään työntää jonkun muun syyksi.
Voi p***e.  
eek.gif

Tulen sitten kättelemään henk.koht., kun olet todellakin sitten lipannut siihen traktorinkakkaan. Että tervetuloa klubiin.  
Kun siinä vaiheessa on aivan mahdotonta enää tehdä mitään, kun paskat ovat jo housuissa. Nimimerkillä Kokemusta on.

Itse ajoin johonkin sa****an öljyn ja veden sotkuun pienemmällä asvalttitiellä vuonna 2002 ja enkä vieläkään ole palannut takaisin omaan duuniini. Kuntoutus jatkuu ja katotaan, jospa vaikka pystyisin tekemään näitä töitä täysipainoisesti, mihin vakuutusyhtiö nyt kouluttaa.

...että jotta: toisille ei IKINÄ satu mitään ja toisille taas SATTUU JA IHAN HE****TISTI.  
mad.gif

mad.gif

Turhaan elvistelet, tauno.  
kaboom.gif

...sori, kiihdyn nollasta sataan....

(poistettu rumia sanoja)

Back